فشار زیاد بر سیدمحمد خاتمی و احتمال انصراف او /گفتم دولت سازندگی هم کشور را می‌ساخت هم به تدریج فضا را باز می‌کرد

هاشمی رفسنجانی روز بیست و نهم اردیبهشت اخباری در مورد انتخابات، احتمال انصراف خاتمی، فعالیت رقبا و اتفاقاتی که در غزه رخ داده، نوشته‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۰ را بخوانید؛

مجمع [تشخیص مصلحت نظام] جلسه داشت و چند بند از سیاست‌های کلی روابط خارجی تصویب شد؛ من‌جمله مقابله با سلطه‌گری آمریکا. فوت قربانیان حادثه هواپیما را تسلیت گفتم. معلوم شد، در ارتفاعات روستای خرچنگ ساری، در ارتفاع سه هزار پایی به درختان جنگل برخورد کرده و متلاشی شده است.

عصر آقای [مسعود] سفیری، سردبیر روزنامه حیات‌نو آمد. مصاحبه می‌خواست؛ نپذیرفتم. پیشنهاد داشت، در انتخابات بیشتر حرف بزنم. گفتم، دوم خردادی‌ها با افراطی‌گری حرکت اصلاحی را خراب و منحرف کردند و راه درست همان شیوه کار دولت سازندگی بود که هم کشور را می‌ساخت و هم به تدریج فضا را باز می‌کرد که نتیجه‌اش انتخابات مجلس پنجم و ریاست‌جمهوری بود.

آقای طاها هاشمی، [مدیرمسئول روزنامه انتخاب] آمد. می‌خواست بداند آقای [علی] شمخانی، [وزیر دفاع]، براساس چه تحلیلی و با کمک و تشویق چه کسی نامزد شده است. گفت، بناست جایگزین آقای [محمدعلی] تسخیری، [رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی] معین شود و پیشنهاد آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رئیس‌جمهور]، خود اوست. گفت که تبلیغات نُه نامزد رقیب، فشار زیادی روی آقای خاتمی خواهد داشت.

اسرائیل، دیشب در عکس‌العمل به انفجار بمب، برای اولین بار با هواپیمای اف-۱۶ به غزه و کرانه باختری حمله کرده و امروز هم به انتقام انفجار دیشب در بیت‌المقدس، با هلی‌کوپترها حمله و جمعی را شهید و مجروح کرده است. [آقای کوفی عنان]، دبیرکل سازمان ملل و بعضی کشورهای اروپایی، این اقدام را محکوم کرده‌اند، ولی آمریکا اقدام فلسطینی‌ها را محکوم کرده و اتحادیه عرب، با اعلام پشتیبانی از انتفاضه، از دولت‌های غربی خواسته که تمامی روابط خود با اسرائیل را قطع کنند و اسرائیل از این تصمیم ابراز تأسف کرده است. در پاکستان، مولانا عظیم قادری، رئیس یک فرقه سنی و جمعی از مریدانش، با حمله گروهی مسلح کشته شده‌اند.

امروز روزنامه‌های دولتی، احتمال انصراف آقای [سیدمحمد] خاتمی را مطرح کرده‌اند؛ گویا برای ایجاد هیجان در مردم و تحریک افرادی که با یأس از اقدامات آقای خاتمی، بی‌تفاوت شده‌اند.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1908148

برچسب‌ها