بازدید قائم مقام وزیر از کارخانه تولید موبایل هرمزگان

قائم‌مقام وزیر صمت در بازدید از کارخانه آب‌معدنی یام یام و مجموعه عمرانی تل، از مشارکت اقتصادی بخش خصوصی تقدیر کرد و از تخصیص ارز بیشتری به فعالان اقتصادی خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، سید مهدی فرحی، قائم‌مقام وزیر صمت در حاشیه بازدید از کارخانه آب‌معدنی یام یام و تولید موبایل اوتل بیان کرد: در سالی که مقام معظم رهبری فرمودند که سال مردمی و جهش تولید است و بنده توفیق داشته‌ام که سه شرکت خصوصی را در هرمزگان بازدید کنم.


فرحی ادامه داد: مشارکت بسیار خوب اقتصادی و انگیزه‌های خوبی را شاهد بودم که به لطف خدا و به همت آقای رئیس‌جمهور و تأکید رئیس محترم بانک مرکزی، تخصیص ارز بیشتری امسال به نسبت پارسال انجام خواهیم داشت و بایستی تخصیص ارز و واگذاری آن را به صنایع مختلف رو بهتر از قبل انجام دهیم به‌خصوص شرکت‌های خصوصی که مصداق بارز مشارکت مردمی هستند.

قائم‌مقام وزیر صمت ابراز امیدواری کرد و گفت: انشالله تا یک ماه آینده یا اواخر خرداد، سازوکار مناسب‌تری را برای تخصیص ارز نهادها یعنی عملاً شرکت‌های خصوصی، بتوانیم انجام بدیم. این حرکت انشا الله دستاورد خوبی برای مردم خواهد داشت و مطمئنم که در چند ماه آینده فضای کسب‌وکار ما در کل کشور به‌خصوص با مشارکت بخش خصوصی بهتر از پیش خواهد شد.

خلیل قاسمی، رئیس سازمان صمت هرمزگان در توضیح این بازدید گفت: امروز توفیق داشتیم در سفر مقام عالی وزارت صمت به استان هرمزگان ایشان را همراهی کنیم و برای ادامه بررسی‌ها چه در حوزه تولید و چه در حوزه تجارت، بازدیدی از طرح‌ها و واحدهای صنعتی ازجمله این واحد یعنی مجموعه عمرانی داشته باشیم.

رئیس سازمان صمت افزود: برخی از این واحدها برای تأمین مواد اولیه و زنجیره تولیدشان نیازمند تخصیص و تأمین ارز هستند که جلسه خوبی در این راستا داشته‌ایم.

امسال برای اینکه واحدهای تولیدی بتوانند ارز خود را دریافت بکنند ابتدا اطلاع‌رسانی از طرق مختلف به واحدهای تولیدی را انجام خواهیم داد و آن‌ها باید برنامه تولیدشان را در سامانه جامع تجارت برای یک سال به ثبت برسانند. امیدواریم در روزهای آینده بتوانیم برای افزایش تولید این واحد برنامه‌ریزی داشته باشیم.

ابراهیم عمرانی، مدیرعامل مجموعه شرکت‌های عمرانی از چالش‌های فعلی خود گفت و افزود: درخواست ما در حال حاضر تأمین ارز و قطعات وارداتی است و دولت اگر بتواند حمایت کند به روند اشتغال‌زایی و تولید بیشتر ما کمک می‌کند؛ زیرا اگر کارخانه با ظرفیت کامل کار کند می‌تواند ۷۰۰ نفر اشتغال مستقیم و ده‌ها اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

مدیرعامل مجموعه شرکت‌های عمرانی افزود: در حال حاضر یک خط تولید داریم و به‌زودی در اوایل امسال در طبقه بالا، خط تولید دوم و سوم نیز راه‌اندازی می‌شود تا به توانیم به ظرفیت تولید بیشتری برسیم.

عمرانی با اشاره به ابعاد اعتباری پروژه، تصریح کرد: ۸۰۰۰ مترمربع مساحت این کارخانه و سرمایه‌گذاری صورت گرفته در آن ۲ هزار میلیارد ریال است. این کارخانه در حال حاضر ۵ مدل گوشی و سه مدل تبلت تولید می‌کند.

مدیرعامل مجموعه شرکت‌های عمرانی یادآور شد: در این مجموعه تلاش ما بر آن است که درزمینهٔ تولید و تجارت در حوزه‌های الکترونیک و فنّاوری، انرژی، صنعت و مواد غذایی و غیره بتوانیم جایگاهی مطلوب و قابل‌اطمینان در بازار داخلی ایران، منطقه خاورمیانه، اوراسیا و همچنین سایر کشورها برای خود ایجاد نماییم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1908430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =