هفته​نامه مثلث در گفت​وگویی با مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردمسالاری نوشت:

*  معتقدم که در این رقابت های سیاسی حد اقل شاهد هفت لیست انتخاباتی در سراسر کشور خواهیم بود. جریان اصولگرایی خود به چهار طیف جبهه متحد اصولگرایان، دولتی‌ها و آقای مشایی، جبهه پایداری وجبهه ایستادگی تقسیم می‌شوند. جریان پنجم نیروهای مستقل هستند که ممکن است از درون یا بیرون شکل بگیرند. اینها گروه هایی هستند که اعتقادی به کارکرد جریان اصولگرایی یا اصلاح‌طلبی ندارند و می‌خواهند لیست مستقل بدهند. جریان‌های ششم و هفتم هم مربوط به منتقدان دولت و اصلاح‌طلبان است.  البته بین اصلاح‌طلبان دعوا بر سر لیست نیست بلکه بیشتر بر سر اصل آمدن و لیست دادن است. هیچ جریان اصلاح‌طلبی به دنبال تحریم انتخابات نیست منتها بعضی نمی خواهند لیست بدهند، در مقابل این اختیار را هم برخی دارند که لیست بدهند.
* جریانی که براندازانه بخواهد عمل کند و در خارج بنشیند و به ما دستور بدهد را جزء اصلاح‌طلبان نمی شناسیم.

* اگر قرار باشد بنده لیست بدهم اما در سبد کالای انتخاباتی ام افرادی نباشند که معرفی کنم خوب اساسا من نمی توانم لیست انتخاباتی بدهم. فراهم کردن این شرایط به این معناست که که سبد کالا انتخاباتی من پر شود، یعنی ما 290 یا 310 اسم برای نامزدی در انتخابات داشته باشیم. اگر اگر بین تایید شدگان بیشتر از 10 نامزد نمی توانیم وارد صحنه کنم نمی توانم لیست دهم.

* معتقدم بعد از انتخابات 88 مردم و افکار عمومی مقداری از اصل انتخابات سرخورده شده‌اند ما به عنوان دلسوزان نظام باید مردم را قانع کنیم چون اگر پای صندوق بیایند خودشان تشخیص می دهند که چگونه عمل کنند.
 

* کشور به هر دو جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی نیاز دارد. اگر کسانی در صدد حذف یکی و تقویت دیگری برآیند قطعا اشتباه می‌کنند. 

* هم حذف رقیب امر شایسته‌ای نیست و هم انحصار طلبی در بازی سیاسی مذموم است. برخی موضعگیری می‌کنند و می گویند هرکسی که می‌خواهد کاندیدا شود از فلانی و فلانی اعلام برائت کند. ، این مفهومش این است که افراد را سوق می‌دهند برای نیامدن. اگر کسی خطایی کرده به پرونده‌اش رسیدگی کنند، اگر مشکلی ندارد تایید شود ، انحصار طلبی و اقدام حذفی در انتخابات مذموم است.

 

*طبق آمار رسمی رسمی وزارت کشور تصریح دارد که 14 ملیون نفر در انتخابات ریاست جمهوری دهم به فردی غیر از احمدی نژاد رای دادن. اگر دست اندرکاران می خواهند این جمعیت پای صندوق‌های رای حاضر شوند پس لوازم آن را فراهم کنند تا مشارکت حد اکثری رقم بخورد.

29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پای ثابت IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    67 1
    مطمئن هستم که خیلی ها کامنت گذاشتن و مطمئنم که منتشر نکردید