مروری بر حوادث ایران در شنبه 3 دی 1390

کفش سارق راز سرقت طلا فروشی را برملا کرد

مهر نوشت: سه سارق حرفه ای که اقدام به سرقت از یک طلافروشی کرده بودند توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان گلستان دستگیر شدند. سرهنگ سلطانی- رئیس پلیس آگاهی استان گلستان- در خصوص جزئیات دستگیری متهمان این پرونده گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت به عنف از طلافروشی شهرستان علی آباد کتول بلافاصله ماموران به محل اعزام شده و تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز کردند. در بررسی های اولیه مشخص شد سه سارق نقابدار با ورود به طلافروشی و با تهدید چاقو اقدام به سرقت طلاها کرده و به سرعت متواری شده اند.
با توجه به اینکه سارقان نقاب و دستکش داشتند،شناسایی آنان کار سختی به نظر می رسید اما کارآگاهان با بررسی تصاویر ضبط شده دوربین مدار بسته طلا فروشی دریافتند دو روز قبل و در همان زمان سرقت، دو نفر وارد طلا فروشی شده و پس از چند دقیقه خارج شدند. با توجه به شباهت کفش یکی از آنها با کفش یکی از سارقان کاراگاهان با استخراج تصویر فرد موردنظر و اقدامات پلیسی موفق به شناسایی مظنون شده و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دادند.
سلطانی اضافه کرد: متهم که ابتدا منکر شرکت در سرقت بود، در مواجهه با دلایل مستند کاراگاهان اتهامات را پذیرفت و اعتراف کرد با همدستی دو نفر دیگر اقدام به سرقت از طلافروشی ها کرده است. با راهنمایی متهم، محل اختفای دو سارق دیگر نیز شناسایی و هر دو در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند. وی با اشاره به اعتراف سارقان به سرقت از طلافروشی تاکید کرد: متهمان مدعی شدند طلاها را به فردی در شاهرود فروختند. 

 

4 باند سرقت در مشهد متلاشی شد

سایت پلیس نوشت: با دستگیری 7 سارق حرفه ای در مشهد 4 باند سرقت متلاشی و تلاش برای دستگیری دیگر متهمان این پرونده ها ادامه دارد. فرمانده انتظامی مشهد در تشریح مرحله دیگری از طرح تشدید مبارزه با سرقت ها گفت: این طرح ضربتی در 24 ساعت گذشته به اجرا درآمد و 4 باند سرقت متلاشی شد. سرهنگ پاسدار احد کریمی افزود: ماموران کلانتری طبرسی جنوبی مشهد موفق شدند با همکاری شهروندان متهم اصلی باند سارقان گوشی قاپ را دقایقی پس از سرقت گوشی تلفن همراه خانمی جوان در مشهد دستگیر کنند. این متهم همدست خود را به پلیس معرفی و تلاش پلیس برای دستگیری متهم دیگر پرونده و کشف سرقت های انجام شده توسط آنان ادامه دارد.
وی دستگیری سرکرده باند سارقان کال توسط ماموران کلانتری خواجه ربیع را از دیگر نتایج اجرای این طرح برشمرد و گفت: اعضای این باند در محدوده کال دروی مشهد مرتکب سرقت های خشن می شدند و با تهدید و توسل به زور از شهروندان زورگیری می کردند. سرکرده این باند که سارقی سابقه دار است و 42 سال سن دارد با انجام اقدامات وسیع اطلاعاتی دستگیر و 5 بسته مواد مخدر از نوع کریستال نیز در بازرسی بدنی از او کشف و پلیس برای دستگیری دیگر اعضای باند وارد عمل شده است.
فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: افسران آگاهی کلانتری گلشهر مشهد باند سرقت خودرو های سواری را نیز در محدوده صادقیه مشهد شناسایی و پس از چندین ساعت تعقیب و گریز سارقان را هنگام اوراق کردن دو دستگاه خودرو مسروقه دستگیر کردند. تحقیقات این پرونده نیز تا زمان دستگیری دیگر اعضای این باند و کشف سرقت های انجام شده توسط آنان ادامه دارد.
وی افزود: تیم های گشت و عملیات کلانتری آبکوه مشهد نیز در اقدامی ضربتی پس از انجام اقدامات وسیع اطلاعاتی به سرنخ هایی از سرقت انبارهای بزرگ دست یافتند و سه تن از سارقان حرفه ای که مرتکب این سرقت ها می شدند را دستگیر کردند. تحقیقات از این افراد نیز ادامه دارد.

 

دستگیری متهم به قتلی که بعد از زلزله بم از زندان گریخته بود

ایسنا نوشت: فرمانده انتظامی شهرستان فهرج از دستگیری متهم به قتل که از سال 83 بعد از زلزله بم از زندان فرار کرده بود، خبر داد. سرهنگ علی زمانی در این باره گفت: این متهم به قتل فراری که در انتظار اجرای حکم قصاص در سال 83 پس از زلزله بم از زندان فرار کرده و پس از آن در شهرستان‌های بم و ریگان جرم‌های دیگری از جمله سرقت مسلحانه، گروگان‌گیری و مشارکت در قتل را مرتکب شده است. متهم به قتل پس از چند ماه اقدامات اطلاعاتی در شهر فهرج دستگیر و تحویل مقامات‌قضایی شد.

 

انهدام باند 4 نفره سرقت منزل در کرمانشاه

سایت پلیس نوشت: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، از انهدام یک باند 4 نفره سرقت منزل و اعتراف آنان به 30 فقره سرقت به ارزش 700 میلیون ریال خبر داد. سردارکشوری- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه- با اعلام خبر انهدام یک باند حرفه ای سرقت منزل در شهر کرمانشاه عنوان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در نقاط مختلف سطح شهر کرمانشاه، اکیپی از ماموران با تجربه شعبه اول اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی مامور بررسی موضوع شدند. کار اطلاعاتی ماموران و اطلاعات کسب شده از منابع خبری حکایت از آن داشت، تعداد 4 نفر از سارقان سابقه دار با تشکیل یک باند حرفه ای و با استفاده از 2 دستگاه سواری سمند و پژو 405 در سرقتهای مذکور دست داشته اند و در این رابطه دستگیری متهمان در دستور کار ماموران قرار گرفت. سرانجام با پیگیری مستمر و کار پلیسی شبانه روزی 3 نفر از اعضای باند دستگیر و مقادیر فراوانی از اموال مسروقه به همراه یک دستگاه سواری سمند نیز در بازرسی از منازل آنان کشف و ضبط شد. سردار کشوری با اشاره به اعتراف متهمان به 30 فقره سرقت منزل در شهر کرمانشاه خاطرنشان کرد: ارزش کل اموال مسروقه 700 میلیون ریال برآورد شده است.

 

6 کوهنورد کرمانشاهی با تلاش گروه های امدادی نجات پیدا کردند

سایت پلیس نوشت: 6 کوهنورد کرمانشاهی که به علت روشن کردن آتش در جانپناهی مستقر در ارتفاعات پراو دچار گاز گرفتگی شده بودند، با تلاش واحدهای امدادی نجات پیدا کردند. بنا بر این گزارش، 6 کوهنورد یاد شده به علت روشن کردن آتش در داخل جانپناه مستقر در ارتفاعات پراو دچار گاز گرفتگی شده و طی تماس تلفنی مراتب را به واحدهای امدادی اطلاع داده بودند. 6 کوهنورد یاد شده به مراکز درمانی اعزام شده و وضع عمومی آنان رضایتبخش اعلام شده است.

 

سارقی برای جیب‌بری مسافران اتوبوس را مسموم کرد

ایسنا نوشت: به دنبال مسمومیت دارویی 6 مسافر اتوبوس تهران-تبریز، متهم با هوشیاری مسافران، شناسایی و تحویل مقامات‌قضایی شد. حبیب حسین‌قلی‌زاده، مدیر روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان شرقی گفت: سارقی با هدف جیب‌بری، اقدام به توزیع موادخوراکی آلوده به مواد خواب‌آور در بین مسافران اتوبوس تهران- تبریز کرده بود که با هوشیاری مسافران، شناسایی و تحویل مقامات‌قضایی شد. وی با بیان اینکه این حادثه در اتوبوس تهران- تبریز و در مسیر نرسیده به تبریز به وقوع پیوسته است گفت: مسمومان توسط آمبولانس‌های مرکز فوریت‌های پزشکی شیبلی و منطقه 2 تبریز به بیمارستان سینا منتقل شده‌اند و وضعیت عمومی آنان رضایت‌بخش است.

 

انهدام و دستگیری اعضای باند سرقت منازل در خیابان کلهر تهران

سایت پلیس نوشت: سرهنگ محسن خانچرلی از دستگیری و انهدام اعضای یک باند سرقت منازل و اماکن در خیابان کلهر تهران خبر داد و گفت:" اعضای 10 نفره این باند در یک منزل مخروبه دستگیر شدند. سرهنگ محسن خانچرلی، رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، ظهر امروز از دستگیری 10 سارق سابقه دار اماکن و منازل در خیابان کلهر طی عملیات پلیسی خبر داد و گفت: روز گذشته ماموران گشت کلانتری 108 نواب هنگام گشتزنی در خیابان کلهر بودند که اهالی محل و کسبه به آنها مراجعه و اظهار داشتند که در یکی از خانه های مخروبه همان منطقه تعدادی از سارقان و اراذل تجمع کرده اند. هنگامی که ماموران پس از هماهنگی به محل مذکور اعزام شدند دریافتند که این محل منزل مخروبه ای است که مرکز تجمع سارقان سابقه دار است. بلافاصله طی عملیات ضربتی و غافلگیرانه هر 10 نفر که همگی دارای سوابق سرقت از منازل خودرو، مغازه، سرقت به عنف و خفت گیری بودند دستگیر و برای انجام تحقیقات به کلانتری منتقل شدند.
رییس پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: در میان این افراد تعدادی نیز حضور داشتند که دارای سوابق شرارت و اوباشگری بوده و اقدام به خرید و فروش مواد مخدر می کردند که در بازرسی از محل تجمع آنها مقداری مواد مخدر و روانگردان، تعدادی قمه و اموال مسروقه کشف و ضبط شد.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =