مروری بر حوادث ایران در یکشنبه 4 دی 1390

کارگری که در ریزش چاه گرفتار شده بود جانش را از دست داد

سایت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نوشت: پس از ساعت ها تلاش آتش نشانان و نجاتگران آتش نشانی سرانجام جسم بی جان کارگر جوانی که روز گذشته هنگام حفر چاه با ریزش دیواره چاه زیر خرواری خاک گرفتار شده بود از زیر آوار خاک بیرون آورده شد. این حادثه روز گذشته در حاشیه بزرگراه همت رخ داد و در جریان آن کارگری که در عمق 6 متری چاه مشغول حفاری بود بر اثر ریزش آوار خاک گرفتار شد. با اعلام خبر رخداد این حادثه به سامانه 125 بلافاصله آتش نشانان و نجاتگران در کمترین زمان ممکن خود را به محل حادثه رساندند و بی درنگ عملیات خود را آغاز کردند. آتش نشانان با ایمن سازی محل حادثه و بکارگیری بیل مکانیکی عملیات خاکبرداری را انجام دادند و پس از آن نجاتگران آتش نشانی به جستجو برای پیدا کردن کارگر گرفتار شده پرداختند که سرانجام ساعت 7:12 دقیقه بامداد امروز جسم بی جان او را پیدا کردند.

 

زمین لرزه موسیان استان ایلام هیچ خسارتی در بر نداشت

ایرنا نوشت: مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام گفت: زمین لرزه صبح یکشنبه بخش مرزی موسیان از توابع شهرستان مرزی دهلران ایلام هیچگونه خسارتی در بر نداشته است. زمین لرزه ای به بزرگی 2/4 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) یکشنبه حوالی موسیان در ایلام را لرزاند. سهراب حکیمی بیان کرد: تاکنون هیچ موردی مبنی بر ایراد خسارت مالی و جانی گزارش نشده است. به گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه ساعت 9 و 5 دقیقه و 33 ثانیه امروز در این منطقه رخ داد.

 

لامپ روشن حادثه آفرید

سایت سازمان آتش نشانی تهران نوشت: حرارت لامپ روشن موجب بروز آتش سوزی در انباری ساختمان پنج طبقه مسکونی در خیابان پیروزی شد. حضور به موقع آتش نشانان از گسترش آتش سوزی در این ساختمان جلوگیری کرد.
با تماس ساکنان محل با سامانه 125 آتش نشانی و درخواست کمک از آتش نشانان، بی درنگ زنگ ایستگاه 31، عصر دیروز توسط ستاد فرماندهی به صدا درآمد و آتش نشانان بلافاصله به سمت محل حادثه واقع در خیابان سوم نیروی هوایی اعزام شدند. سید محمد حسینی فرمانده آتش نشانان گفت: این آتش سوزی در انباری واقع در پارکینگ ساختمان که مملو از لوازم منزل بود، اتفاق افتاد. آتش نشانان ابتدا با قطع برق و گاز، محل را ایمن و با بریدن قفل انباری به وسیله قفل بر به کانون آتش دست یافتند. سپس با مجهز شدن به دستگاه تنفسی به وسیله چند دستگاه خاموش کننده دستی آتش را خاموش و اقدام به تخلیه دود به وسیله هواکش فشارقوی از محل کردند. در بررسی ها مشخص شد علت آتش سوزی انتقال حرارت لامپ روشن در مجاورت مواد قابل اشتعال بوده که ابتدا باعث کند سوزی و سپس شعله وری شده است.

 

دستگیری 8 نفر در حین حفاری غیرمجاز در ایجرود

فارس نوشت: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: هشت نفر در یکی از روستاهای شهرستان ایجرود در حین حفاری غیر مجاز توسط یگان حفاظت استان زنجان دستگیر شدند. یحیی نقی‌زاده محجوب اظهار داشت: بر اساس گزارشی از طرف انجمن‌های میراث فرهنگی استان زنجان مبنی بر حفاری غیر مجاز در یکی از روستاهای شهرستان ایجرود با تحقیقات و بررسی‌های لازم منطقه موردنظر شناسایی شد. وی به شناسایی منطقه مورد نظر توسط یگان حفاظت استان زنجان اشاره کرد و افزود: نیروهای یگان حفاظت با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با همکاری نیروی انتظامی استان در مکان مورد نظر کمین کرده و از حفاری غیر مجاز قاچاقچیان جلوگیری به عمل آوردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با تاکید بر اینکه هشت نفر از حفاران غیر مجاز در این عملیات دستگیر و حفاری غیر مجاز آن‌ها توقیف شد، اضافه کرد: یک دستگاه فلزیاب تصویری و دو دستگاه خودرو نیز در این عملیات ویژه کشف و ضبط شد. در حال حاضر افراد متخلف به منظور رسیدگی به پرونده‌های آنها به مراجع قانونی استان زنجان تحویل داده شده‌اند. منطقه مورد نظر قاچاقچیان به منظور حفاری غیرمجاز غیر تاریخی اعلام شده است.

 

دستگیری عاملان اختلاس 880 میلیونی در سبزوار

ایسنا نوشت: عاملان اختلاس 880 میلیون ریالی در سبزوار شناسایی و دستگیر شدند. طبق این گزارش، دو نفر از کارکنان یکی از باجه‌های بانک تجارت سبزوار که از مهرماه سال 88 تاکنون مبلغ 880 میلیون ریال اختلاس کرده بودند، توسط ماموارن اطلاعات سپاه سبزوار بازداشت شدند. در این گزارش به استخدام دو نفر متهم این اختلاس در مهرماه سال 85 خارج از ضوابط و مقررات استخدامی و مشغول به کار شدن آنان با معرفی یکی از مسوولان ذی‎نفوذ بانک اشاره شده است. بر اساس این گزارش، پس از تشکیل پرونده و انجام تحقیقات لازم، افراد دستگیر شده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

 

آتش سوزی در خوابگاه دانشجویی

سایت سازمان آتش نشانی تهران نوشت: استفاده از شیلنگ غیراستاندارد برای انتقال گاز به اجاق خوراک پزی موجب آتش سوزی در ساختمان سه طبقه خوابگاه دانشجویی شد. رخداد این آتش سوزی شب گذشته به سامانه 125 اطلاع داده شد که ستاد فرماندهی بلافاصله آتش نشانان ایستگاه دو را به محل آتش سوزی واقع در خیابان انقلاب، خیابان روشندلان اعزام کرد. آتش نشانان در کمتر از چهار دقیقه به محل حادثه رسیدند. اسدی فرمانده آتش نشانان گفت: آتش نشانان پس از قطع گاز و برق با استفاده از تجهیزات خاموش کننده شعله آتش را قبل از گسترش خاموش کردند. آنان همچنین ساکنان طبقه سوم را به محل امن انتقال دادند. استفاده از شیلنگ غیر استاندارد برای انتقال گاز به اجاق خوراک پزی و شعله ور شدن آن را علت وقوع آتش سوزی دانست.

 

سارقان منازل دوباره به زندان برگشتند

ایسنا نوشت: رییس پلیس آگاهی استان خراسان‌جنوبی از دستگیری سارقان سابقه‌داری خبر داد که پس از آزادی از زندان اقدام به سرقت از 17 منزل در شهرستان بیرجند کرده بودند. سرهنگ بیجاری گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از منازل شهروندان بیرجندی، تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت مامور رسیدگی به این پرونده شدند که پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی وضعیت سارقانی که به تازگی از زندان آزاد شده بودند، رد پای دو سارق سابقه‌دار را در این سرقت‌ها شناسایی کردند. پس از شناسایی متهمان در عملیات ضربتی هر دو متهم دستگیر شدند و در بازرسی از مخفی‌گاه آنان مقادیر زیادی اموال مسروقه کشف و ضبط شد. به گفته رییس پلیس آگاهی استان خراسان‌جنوبی، متهمان پس از بازداشت دوباره به زندان بازگشتند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =