امام جمعه قزوین: ۳۰ اردیبهشت به‌عنوان روز خدمت در تقویم ثبت شود

امام جمعه قزوین در خطبه های نماز جمعه گفت: ۳۰ اردیبهشت به عنوان روز خدمت در تقویم جمهوری اسلامی قرار بگیرد چرا که شهید آیت‌الله رئیسی و یارانشان الگوی برجسته خدمت بودند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه های نماز جمعه که در مسجدالنبی(ص) در قزوین برگزار می شود، اظهار کرد: یکدیگر را به رعایت تقوای الهی، حفظ حدود خدا و نگهداری و نگهبانی از پیمان هایی که با خدا بسته ایم، دعوت می کنیم و در این مسیر به همدیگر کمک می کنیم.

وی ادامه داد: امروز اولین نماز جمعه ای است که بعد از حادثه بسیار غم انگیز سقوط بالگرد رئیس جمهور خستگی ناپذیر و همراهان ایشان اقامه می شود، اولین نماز جمعه ای است که رئیس جمهور همیشه فعال، پرتلاش و خستگی ناپذیر در میان ما نیست، اولین نماز جمعه ای است که مردم تبریز امام جمعه پرشور، بانشاط و مردمی خود را در میان ندارند، اولین نماز جمعه ای است که وزیر مؤثر، حاج قاسم میدان سیاست و ارتباطات بین المللی، شهید بزرگوار دکتر حسین امیرعبداللهیان در میان ما نیست.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: امروز اولین نماز جمعه ای است که استاندار محترم آذربایجان شرقی را از دست داده ایم، اولین نماز جمعه ای است که سردار سید مهدی موسوی، سرتیم حفاظت رئیس جمهور در میان ما نیست، اولین نماز جمعه ای است که تیم پرواز این سانحه، خلبان محسن دریانوش، خلبان سید طاهر مصطفوی و خلبان بهروز قدیمی دیگر در میان ما نیستند و روحشان به ملکوت اعلی عروج پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: خدمت همه مردم عزیز، شریف و دلسوخته این ضایعه غم انگیز را تسلیت عرض می کنیم، این دلسوختگی را در مراسم ها دیدیم، کسی نمی توانست بفهمد که نزدیکان، خویشاوندان و اقوام این شهدا چه کسانی هستند، چرا که همه مردم دلشان آتش گرفته بود و اشک از چشمانشان قطع نمی شد، همه بغض داشتند و دارند، بنابراین لازم است به همه مردم شریف ایران تسلیت عرض کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در میان همه مردم، به صورت ویژه به رهبر حکیم انقلاب اسلامی تبریک و تسلیت عرض می کنیم که مرکز همه این دل شکستگی ها هستند و همچنین به خانواده های معزز و مکرم این شهیدان بزرگوار نیز عرض تسلیت داریم.

آیت الله عابدینی تأکید کرد: بنده می خواهم فضای روحی رئیس جمهور محترم، جهادی، فعال، خادم الرضا، مردمی و دلسوز را خدمت شما عرض کنم، البته این ویژگی ها شامل حال امام جمعه محترم تبریز، وزیر محترم امور خارجه، استاندار مؤمن و انقلابی تبریز و همه عزیزانی که در این عروج ملکوتی همسفر بودند هم می شود.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: خدای متعال به مؤمنین متذکر می شود که ایمان داشته باشید و بدانید که اگر شما در ایمانتان کوتاهی کنید، خدا یک کسانی را جای شما قرار می دهد که دارای این اخلاقیات هستند، خدای متعال می فرماید ای مؤمنین، اگر شما کوتاهی کردید دین من تعطیل نمی شود، من کسانی را می آورم که به درد این کار می خورند، کسانی را می آورم که خدا آن ها را خیلی دوست دارد و چون دوستشان دارد آن ها را زود نزد خود می برد.

آیت الله عابدینی عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان زمانی که رئیس جمهور محترم به قزوین آمده بودند، در یک کارخانه مواد شوینده برای افطار مهمان شدند، سر سفره افطار همان غذایی که به همه کارگران داده شد، ایشان کنار کارگران دیگر همان غذا را میل کردند، بدون اینکه ذره ای در غذا تغییری ایجاد کنند.

آیت الله عابدینی یادآور شد: تمام همّ و غمّ آیت الله رئیسی و یاران و همسفران شهیدش قیام برای دین بود، همه جا دغدغه دین داشتند، خدای متعال در آیه ۳۹ سوره احزاب می فرماید «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَی بِاللَّهِ حَسِیبًا»، یعنی (این سنّت خداست در حق آنان که تبلیغ رسالت خدا کنند و از خدا می‌ترسند و از هیچ کس جز خدا نمی‌ترسند و خدا برای حساب به تنهایی کفایت می‌کند)، این عزیزان تحقق این آیه بودند، رسالت های الهی بر دوش آنان بود، حس می کردند تا زنده هستند باید هر چه بیشتر دینشان را جدی بگیرند و دِین خود را نسبت به دینشان ادا کنند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: آیت الله رئیسی از علما بود، عالم حقیقی به همین معناست، اگر کسی از خدا واهمه نداشته باشد عالم نمی شود، حتی اگر مدارک علمی دانشگاه ها و حوزه را هم گرفته باشد، چرا که خدا و دغدغه دین در دلش نیست، فقط زندگی‌اش را می کند و امورش را می گذراند.

آیت الله عابدینی عنوان کرد: یک کسی ممکن است اطلاعات دینی داشته باشد، ولی فهم دین نداشته باشد، معلومات دینی داشته باشد و در امتحانات نمره بالایی بگیرد اما جان، قلب و روحش مزه دین را نچشیده باشد، خدا به بندگانی که دوستشان دارد، مزه دین را می چشاند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: آیت الله رئیسی و یاران شهیدش جوانمرد بودند، در رأس این جوانمردان شخص آیت الله رئیسی بود، امیرالمؤمنین (ع) فرمودند دین در مروت و جوانمردی خودش را خوب نشان می دهد، همه ما در زندگی‌مان دیده ایم که برخی ها از خودشان و آبرویشان می گذرند تا به داد کسی که گرفتار است برسند، این قبیل آدم ها جوانمردند.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله رئیسی و یارانشان از همه چیزشان گذشتند و به داد مردم رسیدند، این ویژگی ها به معنای جوانمردی است، این به معنای خود را ندیدن و خود را وقف کردن است، امیرالمؤمنین (ع) در ادامه فرمود اگر در کسی مروت و جوانمردی نبود، این دیندار نیست، با دین بازی کردن است، چرا که دینداران اهل جوانمردی هستند، هیچ چیزی به اندازه جوانمردی آدم را جذاب و زیبا نمی کند، آن چیزی که آدمیت انسان ها را نشان می دهد، جوانمردی است.

آیت الله عابدینی افزود: زنان هم می توانند همانند حضرت زینب (س) و حضرت خدیجه (س) که از بزرگان جوانمردی بودند، جوانمرد باشند. جوانمردی سن و سال نمی شناسد همانند اینکه "حبیب بن مظاهر" از پیران جوانمردی بود.

خطیب نماز جمعه قزوین ادامه داد: نوجوانانی مانند "حضرت قاسم (ع)"، "عبدالله بن حسن (ع)" و "حضرت علی اصغر (ع)" از جوانمردان بودند چرا که جوانمردی سن و سال و زن و مرد نمی شناسد و روح آدمیت و کرامت را می خواهد.

وی اضافه کرد: امروز می بینیم شهید آیت الله رئیسی به گونه ای کار کرد که کار برای رئیس جمهورهای آینده سخت شد چون از این پس مردم با این معیارها رئیس جمهورهای آینده را می سنجند و توقع مردم نسبت به رئیس جمهور و وزارت امور خارجه بالا رفت.

وی تأکید کرد: شهید ابراهیم رئیسی هم گوش به فرمان رهبر و هم چشمشان متوجه اشاره رهبری بود و منتظر نمی ماند رهبر فرمان بدهد، همین که اشاره رهبر را متوجه می شد در راستای تحقق آن سر از پا نمی شناخت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: شهید رئیسی حلقه اتصال همه جناح ها و احزاب و همه اقشار بود. جلساتی تشکیل داده بود که در آن افرادی که سلایقشان با همه فرق داشت را گرد هم آورده بود و همه پای کار آمده بودند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: آیت الله رئیسی خستگی ناپذیر و مجاهد در خدمت چه در عرصه های داخلی و چه در عرصه های بین المللی بود و هر چه درباره خوبی ها و ارزش هایی که آن مرد بزرگ داشت بگوییم، کم گفته ایم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین مطرح کرد: پیشنهاد می دهیم روز ۳۰ اردیبهشت، روز شهادت حضرت آیت الله رئیسی و یارانشان به عنوان روز خدمت در تقویم جمهوری اسلامی قرار بگیرد. اگر بخواهیم یک الگوی خدمتی را برجسته نشان دهیم باید این شخصیت بزرگ و یاران باوفا و با صفای ایشان پشتیبان روز خدمت قرار بگیرند چرا که آن بزرگواران الگوی خدمتی برجسته بودند.

آیت الله عابدینی اظهار کرد: روز مقاومت و پایداری، روز آزادسازی جنوب لبنان، روز نسیم مهر حمایت از خانواده زندانیان، تشکیل سازمان وحدت آفریقا و افتتاح اولین مجلس شورای اسلامی را نیز گرامی می داریم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1911346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =