ایران هر روز از جانب ده​ها رسانه فارسی زبان از خارج از کشور رصد می​شود.

در ادامه خلاصه برخی از آخرین اخبار رسانه​های خارجی فارسی زبان می​آید:
*دویچه وله*
اسرائیل: لازم نیست ما را آرام کنید، تصمیم جسورانه علیه ایران بگیرید
 وزیر امور خارجه اسرائیل، آویگدور لیبرمن در جمع گروهی از دیپلمات‌های اسرائیلی، اقرار اتحادیه اروپا بر تلاش برای جلوگیری از تولید سلاح اتمی توسط ایران را زیر سوال برد.لیبرمن گفت، برداشت او این است که برخی کشورها و سیاستمداران مهم در اروپا بخصوص به خاطر این در مورد اعمال تحریم علیه ایران سخن می‌گویند تا اسرائیل را آرام کنند. لیبرمن افزود که به نظر وی، اینکه ایران به سلاح اتمی دست بیابد یا نه، برای این کشورها و سیاستمداران از اهمیت کمتری برخوردار است.
لیبرمن که متعلق به جناح راست دولت ائتلافی نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو است، گفت، دلیلی وجود ندارد که بخواهند اسرائیل را آرام کنند، چون هر تصمیمی که اسرائیل بگیرد "سنجیده و متعادل" خواهد بود. وزیر امور خارجه اسرائیل اروپا را فراخواند که هر چه زودتر "تصمیم‌های جسورانه" در مورد ایران بگیرد. وی گفت، اسرائیل این انتظار را از جامعه بین‌الملل دارد.
*صدای آمریکا*
توافق سازمان ملل و عراق در مورد اسکان اهالی اردوگاه اشرف
سازمان ملل متحد و دولت عراق توافقی را امضا کردند که به موجب آن 3400 ناراضی ایرانی ساکن در اردوگاهی در شمال عراق، در حالیکه وضعیت پناهندگی آنها مشخص می شود، به مکان دیگری، منتقل خواهند شد.
در بیانیه روز یکشنبه دفتر نمایندگی سازمان ملل در بغداد گفته شده که این توافق نقشه راهی را تعیین می کند تا ساکنان اردوگاه اشرف به محلی موقت، انتقال پیدا کنند. بیانیه جدول زمانی مشخص نکرده است.
هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، گفت که ساکنان اردوگاه اشرف به پایگاه سابق ارتش آمریکا - کمپ لیبرتی - در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد، منتقل خواهند شد. خانم کلینتون با استقبال از این طرح، آن را نشان دهنده «پیشرفت چشمگیر برای حل و فصل مسأله» توصیف کرد.
کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل متحد که بر تلاش های جابجایی ساکنان کمپ اشرف نظارت دارد، هیاتی را به «کمپ لیبرتی» برای بررسی تقاضاهای پناهندگی، پیش از جابجایی احتمالی ساکنان به کشور سوم، اعزام خواهد کرد.
نوری المالکی، نخست وزیر عراق، هفته گذشته مهلت بستن اردوگاه اشرف را که دولت عراق به مثابه چالشی به حاکمیت خود تلقی می کند، به مدت شش ماه، تمدید کرد. پیشتر قرار بود این کمپ در پایان سال جاری میلادی، بسته شود.
*العربیه*
انتقال زندانیان سوری به ایران به دلیل عدم گنجایش زندان ها
منابع مطلع در گفتگو با العربیه اعلام کردند سوریه همه زندانیان ایرانی در این کشور را آزاد کرده و همچنین زندانیان سوری محکوم به قاچاق مواد مخدر را به ایران منتقل کرده است.
این منبع که نخواست نامش فاش شود در گفتگوی تلفنی با العربیه گفت :" یک شهروند ایرانی محکوم به زندان ابد در سوریه دیدار کرده است و این زندانی به او گفت همه هم بندهای ایرانی او که به اتهام مشابهی در زندان به سر می بردند از زندان آزاد شدند."
او همچنین تاکید کرد هزاران تن از زندانیان سوری محکوم به قاچاق مواد مخدر نیز به دلیل عدم گنجایش زندان ها به ایران منتقل شده اند. این اقدام همزمان با آغاز به کار ناظران اتحادیه عرب در سوریه صورت گرفته است. ناظران عرب قرار است از همه مناطق سوریه از جمله زندان های این کشور بازدید کنند.
دیده بان حقوق بشر سوریه پیشتر اعلام کرده بود از آغاز اعتراض های مردمی علیه بشار اسد رئیس جمهور سوریه تاکنون بیش از 100 هزار نفر بازداشت شده اند که 15 هزار تن از آنها هنوز آزاد نشده اند.
*رادیو فردا*
ثبت نام گسترده هواداران دولت در انتخابات
ثبت نام نامزدها برای انتخابات مجلس نهم وارد سومین روز خود شده است و بر اساس گزارش های منتشره، در غیاب مخالفان و اصلاح طلبان، اکثر ثبت نام کنندگان در روزهای اخیر از طرفداران دولت محمود احمدی نژاد بوده اند.
در حالی که اصلاح طلبان به صراحت حضور در صحنه انتخابات را منتفی دانسته اند، شخصیت های اصولگرا گفته اند که جریان اصلاح طلب در انتخابات شرکت خواهد کرد. از سوی دیگر، به رغم رایزنی های گسترده میان گروه های مختلف اصولگرا برای ارائه فهرست واحدی از نامزدها، گزارش رسانه ها و اظهارات شخصیت های نزدیک به این طیف بیانگر آن است که جبهه اصولگرایان در این زمینه، همچنان دچار شکاف است.
*بی بی سی *
آخرین وضعیت مهدی کروبی در حصر
کروبی از حدود ده ماه پیش در حبس خانگی بوده و امکان ارتباط و تماس با بیرون از محل سکونت خود را نداشته اما در مواردی، اظهارات آنان در دیدار با اعضای خانواده در رسانه های منتقد حکومت منتشر شده است.
فاطمه کروبی، که خود نیز زمانی نماینده مجلس بوده، گفته است که تنها وسیله ای که همسرش برای کسب خبر در اختیار دارد، رادیو و تلویزیون دولتی و اخیرا دریافت دو روزنامه است و منابع مختلف حاوی اطلاعات و اخبار مربوط به انتخابات در دسترس او نیست.
خانم کروبی در دیدار اخیر با مهدی کروبی، به همسرش گفته است که برخی از نزدیکان و دوستان جویای نظر او در خصوص شرکت در انتخابات و کاندیدا شدن نامزدهای اصلاح طلب در انتخابات مجلس بوده اند و خواسته است دیدگاه های خود را در این زمینه بیان دارد.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    0 1
    به یاری خدا متعال امریکا منفجر میشود