مروری بر حوادث ایران در دوشنبه شب 5 دی 1390

حوالی بجنورد از بامداد دوشنبه 20 بار لرزید

ایرنا نوشت: در پی وقوع زمین لرزه بامداد امروز - دوشنبه- حوالی بجنورد و لوجلی به بزرگی 2 /4 در مقیاس امواج درونی (ریشتر)،این منطقه از استان خراسان شمالی برای بیستمین بار تا ساعت 14 امروز لرزید. به گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران،شبکه های وابسته به این مرکز آخرین زمین لرزه این منطقه را به بزرگی 1 / 2 در مقیاس امواج درونی(ریشتر) در ساعت 13 و 24 دقیقه و 20 ثانیه امروز در بجنورد در استان خراسان شمالی ثبت کردند. گفتنی است ،زمین لرزه ای به بزرگی 2/ 4 در مقیاس امواج درونی زمین ( ریشتر ) بامداد روز دوشنبه حوالی شهر لوجلی مرکز بخش سرحد در شهرستان شیروان از توابع استان خراسان شمالی را لرزاند.

 

ادامه زمین لرزه های خراسان شمالی

مهر نوشت: در پی زلزله های مکرر صبح دوشنبه در بجنورد استاندار خراسان شمالی به تمام مدیران دستگاههای اجرایی استان حالت آماده باش کامل داد. استاندار خراسان شمالی طی بخشنامه آنی تمامی ماموریتها و مرخصی های مدیران دستگاههای اجرایی استان را لغو کرد. ابوطالب شفقت از همه مدیران دستگاههای اجرایی استان خواسته از امکانات و تجهیزات ادارات خود بازدید کنند تا در صورت بروز حادثه مشکلی برای امدادرسانی پیش نیاید.
محمد سجادی، مدیر عامل هلال احمر استان نیز از آمادگی امدادگران تحت نظارت خود خبر داد و گفت: به همه امدادگران افتخاری نیز فراخوان آماده باش ابلاغ شده است. علی اصغر بدیعی مقدم، معاون راهداری اداره کل راهداری خراسان شمالی نیز از آماده باش کامل ماشین آلات راهداری و راهسازی خبر داد و گفت: به تمامی روسای ادارات شهرستانها نیز حالت فوق العاده اعلام شده تا در صورت بروز زلزله آمادگی کامل داشته باشند.
همزمان با سالگرد زمین لرزه ویرانگر بم، صبح دوشنبه مقارن ساعت پنج و 19 دقیقه زمین لرزه ای 4.2 ریشتر شهر لوجلی از توابع شیروان و 11 بار دیگر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی را لرزاند.

 

دستگیری پرستار آدم‌ربا در انزلی

فارس نوشت: فرمانده انتظامی انزلی گفت: پرستار آدم‌ربای قزوینی به همراه همدستانش در انزلی دستگیر شد. رحیم شعبانی اظهار داشت: پرستاری که فرزند 6 ساله و همچنین وسیله نقلیه صاحبکارش را در قزوین ربوده بود به همراه همدستانش در انزلی دستگیر شد. وی اظهار داشت: در راستای تعامل خوب پلیس با مردم، کارآگاهان آگاهی انزلی در تماس تلفنی مردمی مبنی بر اینکه یک کودک شش ساله گریه‌کنان کمک می‌خواست، بلافاصله در صحنه حاضر شدند.
این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه استمداد کودک از محدوده خانه‌ای استیجاری بود، کارآگاهان از ورود به داخل منزل خودداری کردند و با مراقبت غیر محسوس در حال بررسی دلیل و انگیزه استمداد کودک بودند که ناگهان با خروج یک دستگاه پژو 206 که رانندگی آن را زن جوانی عهده‌دار بود و کودک نیز در داخل آن سوار شده بود و همچنین یک دستگاه پژو 405 با سرنشینی دو نفر مواجه شدند. اهمیت موضوع کارآگاهان را مجبور به مسدود کردن مسیر خروجی خودروها کرد و هنگامی که کودک با باز کردن درب خودرو به بیرون می‌پرد، کارآگاهان پی به وقوع آدم‌ربایی برده و در عملیاتی غافلگیرانه راننده خودروی پژو 206 و همچنین راننده و سرنشینان خودروی پژو 405 را دستگیر می‌کنند.
شعبانی در ادامه توضیحات این ماجرای آدم‌ریایی، بیان داشت: در تحقیقات اولیه مشخص شده که راننده خودروی پژو 206 پرستار این بچه در قزوین بوده و در فرصتی مناسب این بچه و خودروی صاحبکارش را ربوده و به همراه سرنشینان خودروی پژو 405 به طرف انزلی برای رسیدن به مقاصدش حرکت کرده است. وی، زمان دستگیری متهمان را سه تا چهار ساعت پس از ورود آنها به انزلی عنوان کرد و اذعان داشت: در بررسی اولیه سابقه‌دار بودن و مشارکت در آدم‌ربایی و سوابق دیگر این زن و همچنین از سابقه‌دار بودن و شرارت و اخلال در نظم یکی از متهمان مرد دستگیر شده مشخص شد. رئیس پلیس انزلی با بیان اینکه تمام متهمان با قرار لازم روانه زندان شدند، خاطرنشان کرد: کودک شش ساله نیز به خانواده‌اش تحویل داده شد.

 

یک فروند لنج ماهیگیری در بندرکنارک در آتش سوخت

ایرنا نوشت: معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری کنارک گفت: یک فروند لنج ماهیگیری در کارگاه لنج سازی جابک در شهر بندری کنارک در آتش سوخت و کاملا از بین رفت. امیرحسین مباشری با بیان اینکه علت حادثه در دست بررسی است، افزود: برای اطفای حریق که یکشنبه شب رخ داد، مدیریت بحران شهرستان کنارک از امکانات سازمان آتش نشانی شهرداری، نیروی هوایی و منطقه سوم دریایی کمک گرفت. وی، ارزش این لنج را دو میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: به سبب استفاده از فایبرگلاس در ساخت این شناور، امکان اطفا وجود نداشت و مادامی که مواد فایبرگلاس در لنج وجود داشت آتش شعله ور بود. وی با اشاره به اینکه اسکله صیادی بندرکنارک به سامانه اطفای حریق مجهز نیست، اظهار داشت: در صورت وجود چنین سامانه ای، علائم هشداردهنده وقوع آتش سوزی را اعلام می کرد و از خسارات جلوگیری می شد. معاون فرماندار کنارک گفت: به محض وقوع حادثه آتش سوزی، مدیریت بحران شهرستان کنارک 15 شناور و پوشش های گیاهی مجاور این حادثه را جمع آوری کرد تا آتش سوزی بیشتری رخ ندهد.

 

تحقیقات از عاملان شهادت مأمور سازمان زندان‌ها آغاز شد

فارس نوشت: رئیس سازمان زندانها گفت: تحقیقات از عاملان شهادت مأمور سازمان زندانها که قصد فراری دادن یک متهم مواد مخدر را داشتند آغاز شد.غلامحسین اسماعیلی درباره آخرین وضعیت پرونده حمله افراد مسلح به خودروی حامل زندانیان در کرج اظهار داشت: افرادی که به این خودرو حمله کرده بودند از اقوام و آشنایان یکی از زندانیان بود‌ند که متهم به حمل مواد مخدر بود که قصد داشتند وی را در مسیر انتقال به دادگاه فراری دهند. متهمان همگی دستگیر شدند و مراحل بازجویی و تحقیق از آنها ادامه دارد.
رئیس سازمان زندان‌ها خاطر نشان کرد: متهم اصلی که با اسلحه به قتل یکی از مأموران سازمان زندان‌ها اقدام کرده بود نیز دستگیر شده و به قتل اعتراف کرده است. این متهم اسلحه را در یکی از باغ‌های شهر ملارد کرج مخفی کرده بود که پس از دستگیری، مأموران موفق شدند سلاح مورد استفاده را کشف کنند.
رئیس سازمان زندان‌ها در پاسخ به این سؤال که آیا متهمان مهاجم مربوط به گروه خاصی بودند یا خیر گفت: ما نمی‌توانیم برای این متهمان اسمی انتخاب کنیم بلکه فقط می‌توانیم بگویم این افراد قصد داشتند یکی از متهمان مواد مخدر را فراری دهند. وی در پاسخ به این سؤال که پرونده این افراد در چه مرحله‌ای است گفت: از روز چهارشنبه تحقیقات از آنها آغاز شده و در حال انجام سیر مراحل تکمیل پرونده است.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =