۹۰ درصد تسهیلات بانکی استان در اختیار اقلیت ۱۰ درصدی است

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان، در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران، اظهار کرد: متاسفانه توزیع تسهیلات در استان ناعادلانه است و ۹۰ درصد آن در اختیار اقلیت ۱۰ درصدی است که از رانت و دیگر روش ها برای گرفتن تسهیلات کلان استفاده می کنند.

رمضان بهرامی با اشاره به مشکلات زیادی که تولیدکنندگان با آن روبرو هستند، گفت: این روزها در این شرایط اقتصادی تولید کار بسیار سختی است و متاسفانه تولیدکنندگان برای تامین سرمایه در گردش به تسهیلات نیاز دارند.

وی افزود: با استاندار نیز مطرح کردهام که در استان وامهای کلان به راحتی در اختیار افراد خاص قرار می گیرد و توزیع تسهیلات عادلانه نیست، امیدوارم ایشان پیگیری کنند و همه فعالان اقتصادی بتوانند به سهم خود از منابع بانکی استان استفاده کنند.

بهرامی خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال های اخیر شاهد این نیز بودهایم که بانک ها خارج از حوزه تخصصی خود به پرداخت تسهیلات مبادرت کرده اند که این موارد نیاز به ورود و نظارت دولت دارد تا بانک ها هر کدام طبق چارت و رسالت خودشان خدماتدهی به مشتریان را داشته باشند. مثلا بانک توسعه تعاون تنها در بخش تعاون و بانک صنعت و معدن نیز فقط به مخاطبین خود در این حوزه خدمات و تسهیلات اهداء کند.

بهرامی در پاسخ به سوالات خبرنگاران پیرو وضعیت معادن استان، شرایط معادن را بسیار مبتدی و غیرحرفهای عنوان کرد و توضیح داد: فعالان در بخش معادن مدتهاست در شمار قشر مظلوم این عرصه قرار گرفته اند؛ چرا که امروزه با توجه به ارتقاء معادن و استفاده از ماشینآلات پیشرفته در دنیا، شکل کنونی کار با بیل و کلنگ برای معدنداران استان گلستان به هیچ وجه به صرفه و توجیه پذیر نیست.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان در ادامه با تاکید بر لزوم انگیزه بخشی و حمایت از واحدهای تولیدی صنعتی در استان، گفت: راهاندازی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری طی سال گذشته عملکرد ضعیفی داشته و متاسفانه در ارائه راه حل و علاج بخشی مشکلات و موانع تولیدکنندگان به سطح بسیار پایینی رسیده است. تا جایی که دیگر استاندار و معاون اقتصادی ایشان در جلسات ستاد شرکت نمی کنند و به طبع آن تولیدکنندگان نیز دیگر امیدی به کارآمد بودن این نشست ها ندارند.

وی افزود: امیدواریم با توجه به شعار امسال دولت درباره حمایت از واحدهای تولیدی، در جلسات آتی ستاد در راستای تحقق شعار دولت و رفع موانع تولید، شاهد حضور بیشتر استاندار و معاونان ایشان در جلسات باشیم.

رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان، تولید ید در گلستان را یک افتخار و امتیاز بزرگ دانست و گفت: تولید ید در استان گلستان منجر شده است که کشورمان نهمین تولیدکننده ید در جهان باشد و این امر باعث ورود مقادیر بالای ارز به کشور و جلوگیری از خروج آن نیز شده است.

وی در پایان درباره راه اندازی بازار مرزی اینچه برون به خبرنگاران گفت: بازارچه مرزی اینچه برون از مطالبات مهم در استان است و افتتاح آن در آینده می تواند منجر به ایجاد ۲۰۰۰ شغل شود، البته ناگفته نماند این منطقه مرزی مشکلات خاص خودش را دارد و تاکنون تهدید مسافران و باج گیران در این منطقه مانع رونق گرفتن آن بوده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1913633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =