مروری بر حوادث ایران در سه شنبه 6 دی 1390

طلاق توافقی ‌٢ ماه پس از عقد، به خاطر ادامه ارتباط با دوستان

ایسنا نوشت: زوج جوانی دادخواست طلاق توافقی خود را به دادگاه خانواده در ایلام ارایه کردند تا پیش از آغاز زندگی مشترک از یکدیگر جدا شوند. این زوج جوان که هنوز زندگی مشترک‌شان را شروع نکرده بودند و فقط 2 ماه بود که به عقد هم درآمده بودند در دادگاه دلایل جالبی را برای جدایی مطرح کردند.
دختر جوان که از شدت نگرانی سراسیمه در راهرو دادگاه منتظر بود با حضور در نزد قاضی، ماجرای زندگی‌اش را این‌گونه شرح داد: ترم دوم دانشگاه بودم که باهم آشنا شدیم و بعد از مدتی به هم وابسته شدیم و این پسر به خواستگاری من آمد. خانواده‌ام با ازدواج‌مان مخالف بودند اما با اصرا خودم به عقد هم در آمدیم. دختر جوان با اشاره به دلیل اختلاف‌شان گفت: شوهرم اخلاق خاص خود را دارد و اجازه نمی دهد با دوستانم که اغلب از هم دوره‌ای‌هایم در دانشگاه هستند ارتباط داشته باشم. او می‌گوید بدون اجازه من نباید آب بخوری. هر چند در ابتدا فکر کردم این اختلافات با گذشت زمان حل می‌شود اما روز به روز به این واقعیت بیشتر پی‌بردم که خانواده‌ام درست می‌گفتند و ما به درد هم نمی‌خوریم و در نتیجه امروز آمده‌ام تا پیوند مشترکمان آغاز نشده، پایان پذیرد.
مرد جوان نیز پس از شنیدن اظهارت همسرش، گفت: دوستان نامزدم که در دانشگاه بارها شاهد رفتارها و ظاهر آنان بوده‌ام با اخلاق و رفتار خانوادگی ما تناسب ندارند و من تمایلی به ارتباط داشتن همسرم با آنها نیستم. بر اساس این گزارش، قاضی دادگاه نیز پس از شنیدن اظهارات زوج جوان طلاق توافقی آنها را صادر کرد و مرد را محکوم به پرداخت نصف مهریه دختر کرد.

 

نجات آقا داماد توسط مادربزرگ همسر

فارس نوشت: مردی در دادگاه خانواده گفت: مادربزرگ همسرم در زمان خواستگاری با ذکر کلمه عندالاستطاعه در کنار مهریه همسرم مرا از یک مشکل بزرگ نجات داد؛ او معتقد بود که همسرم در نهایت ناسازگاری کرده و مهریه‌اش را درخواست می‌کند.
این مرد با مراجعه به دادگاه خانواده 2 (ونک) دادخواست تمکین زن خود را به قاضی حسن عموزادی رئیس شعبه 268 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد و با بیان اینکه همسرم مرا ترک کرده و در حال حاضر با مردی دیگر قصد ازدواج مجدد دارد، گفت: همسرم بعد از ترک من، مهریه‌اش را درخواست کرده است اما من نمی‌توانم مهریه‌اش را پرداخت کنم. مادربزرگ همسرم در زمان خواستگاری اعلام کرد که مهریه نوه‌اش باید کم باشد چون می‌دانست که همسرم مرا ترک کرده و در نهایت مهریه‌اش را به اجرا می‌گذارد.
مرد با بیان اینکه مادربزرگ همسرم باعث شد که مهریه زنم عندالاستطاعه شود، اظهار داشت: مادربزرگ همسرم به دادم رسید و لطف بزرگی در حقم کرد. در روز عقد ما مادربزرگ همسرم به جای اینکه هوای نوه‌اش را داشته باشد هوای مرا داشت و با ذکر کلمه عندالستطاعه در کنار مهریه همسرم مرا نجات داد. مرد با اشاره به اینکه ما فرزندی نداریم، گفت: نمی‌توانم مهریه همسرم را بپردازم و می‌دانم که خود از این کارش پشیمان می‌شود و در نهایت معذرت خواهی خواهد کرد. در حال حاضر همسرم به فکر ازدواج با فرد دیگری است و مهریه‌اش را به اجرا گذاشته ولی نمی‌توانم حق او را بدهم و اگر او می‌خواهد با کسی دیگر ازدواج کند، طلاقش می‌دهم و شکایتی ندارم.
مرد در انتها با اشاره به اینکه وضع مالی خوبی ندارد، عنوان کرد: خوشحالم که مهریه همسرم عندالاستطاعه است و می‌توانم با توجه به وسع مالی‌ام آن را بپردازم. قاضی این پرونده بعد از صحبت‌های مرد، رسیدگی به جلسه را به روزی دیگر موکول کرد.

 

کلاهبرداری زن شیاد با وعده‌ اعطای وام

ایسنا نوشت: کارآگاهان پلیس آگاهی استان خراسان‌رضوی، زن شیادی را که با وعده دریافت تسهیلات بانکی برای افراد اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کرد را شناسایی و دستگیر کردند.
سرهنگ بیدمشکی رییس پلیس آگاهی استان خراسان‌رضوی درباره جزییات این پرونده گفت: در پی گزارش واصله مبنی بر این که زنی اخیراً با وعده فراهم‌کردن وام‌های میلیونی از بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری مبالغ هنگفتی را از شهروندان در سطح شهر مشهد کلاهبرداری می‌کند، کارآگاهان اقدامات خود را آغاز کردند. مأموران با انجام تحقیقات میدانی و گسترش دامنه تحقیقات یکی از مالباختگان را شناسایی و با دعوت وی به پلیس آگاهی تحقیقات مقدماتی از وی صورت گرفت.
بیدمشکی افزود: مالباخته در خلال اظهارات خود بیان داشت که توسط یکی از آشنایانش با متهمه روابط دوستانه برقرار کرده و بعد از گذشت چند روز نامبرده مدعی شد که قادر به نفوذ در موسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها برای تهیه وام‌های میلیونی است و با توجه به این که مالباخته نیز نیاز مبرمی به پول داشت برای اخذ تسهیلات وام چند میلیون تومان به متهم می‌پردازد. یکی از بانوان مالباخته نیز اظهار کرد که در بیمارستان با زن کلاهبردار آشنا شده و این زن با ادعای اخذ وام برای درمان پسرم مرا اغفال کرد و من نیز چون پول زیادی به همراه نداشتم گردنبند طلای خود را به وی تحویل دادم که پس از چند روز که اثری از وی پیدا نکردم مجبور به شکایت شدم.
بیدمشکی در ادامه تصریح کرد: ‌کارآگاهان در ادامه با تشکیل اکیپ ویژه‌ای دستگیری نامبرده را در دستور کار خود قرار داده و با استفاده از کلیه امکانات توانستند محل سکونت او را شناسایی و پس از مراقبت‌های طولانی متهمه را در هنگام ورود به منزل دستگیر کنند. این زن شیاد که در ابتدا منکر قضیه بود اما در مواجه با شاکیان و ارائه دلایل و مدارک مستدل، به ناچار لب به اعتراف گشود و به بزه انتسابی خویش اقرار کرد و در حال حاضر متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرا اعزام شد.

 

زمین لرزه حوالی خرو در خراسان رضوی را لرزاند

ایرنا نوشت: زمین لرزه ای به بزرگی 7/3 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) صبح امروز - سه شنبه - حوالی خرو در استان خراسان رضوی را لرزاند. به گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه در ساعت 10 و 56 دقیقه و 22 ثانیه امروز در این منطقه رخ داد. شبکه های لرزه نگاری وابسته به این مرکز، موقعیت جغرافیایی وقوع این زمین لرزه را در 28/36 درجه عرض شمالی و 07/59 درجه طول شرقی ثبت کردند.

 

انهدام باند سارقان خانوادگی موتور سیکلت در دزفول

سایت پلیس نوشت: فرمانده انتظامی شهرستان دزفول خوزستان گفت: ماموران پلیس آگاهی یک باند چهار نفره سارقان خانوادگی موتور سیکلت را متلاشی کردند. سرهنگ ایرج نادبی زاده بیان داشت: ماموران پلیس آگاهی در پی افزایش سرقت موتور سیکلت در سطح شهرستان موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. ماموران پلیس پس از انجام کارهای اطلاعانی و پلیسی یک باند چهار نفره سارقان که اعضایی یک خانواده بودند را شناسایی و دریک اقدام غافلگیرانه آنان را دستگیر کردند. سرهنگ نادبی زاده در خاتمه با اشاره به کشف تعداد زیادی قطعات موتورسیکلت از سارقان خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی های فنی پلیس به چندین فقره سرقت اعتراف که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

زمین لرزه، مردم کنگان بوشهر را وحشت زده کرد

ایرنا نوشت: زمین لرزه دوشنبه شب در شهرستان کنگان اگرچه خسارت جانی و مالی نداشت اما باعث وحشت مردم این مناطق شد طوری که برخی از آنها تا صبح بیدار ماندند.

زمین لرزه ای به قدر ت چهار و یک دهم درجه ریشتر، ساعت 23 و 48 دقیقه و شش ثانیه شامگاه دوشنبه حوالی شهر بنک شهرستان کنگان واقع در جنوب استان بوشهر را لرزاند. شبکه لرزه نگاری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران،مرکز این زمین لرزه را درعرض شمالی 88/27 و طول شرقی 02/52 درجه گزارش کرد.

فرماندارکنگان گفت: این زمین لرزه هیچ تلفات جانی نداشته و برای تعیین خسارت احتمالی به خانه های مردم نیز گروهی در شهربنک مشغول بررسی هستند. ت

یمور یزدانشناس افزود: چون این زمین لرزه در زمان استراحت مردم در نیمه شب رخ داد باعث وحشت و نگرانی آنها این شهرستان شد.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =