پلیس استان البرز، بزرگترین باند مخدر شیشه را منهدم کرد. 274 کیلوگرم شیشه.

به گفته عليرضا اکبرشاهي، فرمانده انتظامي استان البرز 14 نفر از اعضاي شبکه بزرگ قاچاقچيان مواد مخدر همراه با این شبکه بازداشت شده اند. او گفت: "کشف 274 کيلوگرم مواد روانگردان از نوع شيشه و توقيف نزديک به 6 ميليارد تومان وجه نقد و اموال حاصله از فروش مواد مخدر از اين باند کشف شد."
به گزارش او امروز در یک نشست خبری در تشريح جزئيات انهدام باند قاچاق مواد مخدر شيشه گفت : در پي دريافت گزارش هايي مبني بر اينكه افرادي اقدام به تهيه و توزيع مواد مخدر از نوع شيشه مي كنند، موضوع در دستور كار مأموران پليس مواد مخدر استان البرز قرار گرفت. با پيگيري هاي پليسي محل فعاليت متهمان در محدوده كرج شناسايي شد و تحت كنترل قرار گرفت. در ادامه مأموران با كنترل هاي ويژه، پس از اطمينان از حضور متهمان در محل، در يك عمليات ضربتي وارد مكان مورد نظر شده و دو متهم اين پرونده را دستگير كردند.
سردار اکبر شاهي گفت: "در بازرسي از محل مربوطه، حدود 800 گرم مواد روانگردان از نوع شيشه كشف و يك دستگاه خودروي پرايد سفيد رنگ و سه دستگاه تلفن همراه توقيف شد. متهمان به همراه پرونده جهت تحقيقات بيشتر به پليس مبارزه با مواد مخدر منتقل شدند.

به گفته فرمانده انتظامی استان البرز، همزمان با كشف اين پرونده، مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر از فعاليت يك باند ديگر تهيه و توزيع مواد مخدر از نوع شيشه با خبر شده و با انجام تحقيقات پي بردند اعضاي اين باند نيز اقدام به قاچاق مواد مخدر مي كنند: با توجه به اهميت موضوع، پرونده به صورت ويژه تحت پيگيري قرار گرفت تا اينكه مشخص شد مواد مخدر در داخل يك اتوبوس در تهران جاسازي شده و قرار است توسط دو نفر مسافر انتقال يابد. بنابراين با تشديد اقدامات اطلاعاتي، خودروي اتوبوس مورد نظر در اتوبان كرج- قزوين متوقف و دو متهم اين پرونده شناسايي و دستگير شدند.

او گفت: در بازرسي از داخل چمدان متهمان، مقدار يك كيلو و 100گرم مواد مخدر از نوع شيشه كه به طرز ماهرانه جاسازي شده بود، كشف و مبلغ يك ميليون و ششصد هزار تومان وجه نقد و 3 دستگاه تلفن همراه ضبط شد و پرونده به همراه متهمان دستگير شده براي ادامه رسيدگي در اختيار مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.
سردار اکبرشاهي گفت : با انجام بازجويي هاي فني و علمي از متهمان و انجام تحقيقات فني ، مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر پي بردند آنها از سرشاخه هاي تهيه و توزيع مواد مخدر از نوع شيشه بوده و در امر قاچاق مواد به صورت گسترده فعاليت دارند. بنابراين با جمع بندي اطلاعات به دست آمده، مراتب به صورت ويژه در دستور كار ماموران قرار گرفت و با بهره گيري از كارهاي تخصصي عناصر اصلي و پشت پرده و گردانندگان اين شبكه بزرگ تهيه و توزيع مواد روانگردان از نوع شيشه شناسايي شدند.

به گفته او در ادامه پيگيري ها ، سوژه اصلي تحت كنترل نامحسوس قرار گرفت و سرانجام پس از 3 ماه كار پليسي مستمر مشخص شد متهم با راه اندازي شركتي ، مواد مخدر توزیع می کنند: سرانجام با روشن شدن موضوع، سوژه اصلي به نام «محسن» به همراه دو نفر از همدستانش به نام هاي «هادي » و «نويد» در حال خروج از كشور در فرودگاه امام (ره) در يك عمليات غافلگيرانه دستگير شدند. در تحقيقات بعدي ماموران موفق شدند پس از شناسايي و توقيف يک کانتينر ،در بازرسي از آن مقدار 110 کيلوگرم مواد مخدر از نوع شيشه را کشف و در اين رابطه 5 متهم را دستگير کنند و تحويل مراجع قضايي دهند .

 

آنطور که سردار اکبرشاهی می گوید، همزمان با بازداشت اين قاچاقچيان حرفه اي، 3 دستگاه تريلي متعلق به متهمان حامل 60 تن مواد معدني در حال عزيمت به يكي از استان هاي جنوبي شناسايي و توقيف شد و دو متهم ديگر اين پرونده شناسايي و دستگير شدند.
او گفت: با بازجويي هاي تخصصي از اين قاچاقچيان مشخص شد سرشبكه اصلي و هدايت كننده اين باند فردي است به نام «بهمن» كه در تهران سكونت دارد ، بنابراين بلافاصله براي جلوگيري از فرار متهم، مأموران با كارهاي اطلاعاتي، محل سكونت وي را در تهران شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه وي را دستگير كردند. در ادامه تريلر حامل 60تن مواد معدني به پليس منتقل داده شد و با توجه به سمي بودن محموله، پس از اقدامات احتياطي، محموله داخل تريلي تخليه و مقدار 164 كيلو و 600 گرم مواد روانگردان موسوم به شيشه كشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامي استان البرز گفت: با تلاش هاي شبانه روزي و مستمر ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر 14 نفر از قاچاقچيان باند بزرگ مواد مخدر از نوع شيشه دستگير و در مجموع مقدار 274کيلو و 400 گرم مواد مخدر از نوع شيشه و 20 ليتر مواد اوليه توليد شيشه کشف و مبلغ 17 ميليارد ريال در حساب هاي مختلف ، تعداد 5 واحد آپارتمان در تهران ، يک واحد ويلايي و يک قطعه زمين در شمال تهران به ارزش اوليه 3 و نيم مليارد تومان ، 5 دستگاه خودروي سواري و يک دستگاه خودرو سواري پورشه به ارزش 270 ميليون تومان شناسايي و توقيف شد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    13 0
    این طوری که به نظر می آد ،آنتونیو مونتانای (Antonio Montana) ایران رو گرفتن.