مهر نوشت:

برای دومین بار در طول یک هفته بار دیگر شهروندان تبریزی شاهد ریزش ساختمان در حال احداث شدند. چهار نفر از کارگران در یک ساختمان در حال احداث در خیابان بهار در اثر بتن ریزی سقف واحد مسکونی زیر آوار مانده اند. ماموارن آتش نشانی در محل حاضر شده و عملیات خاک و آوار برداری در حال انجام بوده و تاکنون خبری از سلامتی کارگران در دست نیست.
اما حبیب حسینقلی‌زاده- مسئول روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی- در این باره به فارس گفت: ساعت 11:15 امروز پنج کارگر در خیابان بهار کوی پیروز هنگام بتن‌ریزی سقف واحد مسکونی زیر آوار گیر افتادند. به دنبال این امر مرکز فوریت‌های پزشکی مناطق چهار، پنج و 12 تبریز به محل اعزام شدند. با تلاش ماموران آتش‌نشانی تبریز یکی از کارگران 31 ساله مدفون شده از زیر آوار خارج شده و توسط مرکز فوریت‌های پزشکی تبریز به بیمارستان شهید محلاتی تبریز انتقال یافت. تلاش ماموران برای بیرون آوردن چهار کارگر مدفون شده زیر آوار همچنان ادامه دارد.

پیش از این نیز روز یکشنبه چهارم دی ماه جاری خبر ریزش خاک دیواره محل گودبرداری بر روی کارگران مشغول به کار در ساختمانی در تبریز منتشر شد که منجر به فوت دو نفر و مصدومیت سه نفر دیگر شد که طبق اعلام نظام مهندسی علت این حادثه گودبرداری غیراصولی و عدم مهاربندی دیواره‌های جانبی گزارش شد.

 

حادثه ریزش ساختمان تبریز ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی/ ساختمان 15 طبقه پروانه ساخت ندارد 
در پی انتشار حادثه گودبرداری ساختمان 15 طبقه در تبریز و کشته شدن دو کارگر ساختمانی، نظام مهندسی آذربایجان شرقی علت این حادثه را عدم مهار بندی دیواره های جانبی عنوان کرد. نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی اعلام کرد: علت اصلی این حادثه گودبرداری غیراصولی و عدم مهاربندی دیواره‌های جانبی گزارش شده است. طبق اعلام نظام مهندسی، مالک این ساختمان 15 طبقه‌ در حال احداث، بدون اخذ پروانه‌ ساخت و بدون اطلاع مهندس ناظر و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان و نیز بدون در جریان گذاشتن مجری پروژه پس از گودبرداری غیراصولی، نسبت به ساخت یک طبقه در قسمت میانی و ایجاد فونداسیون در کنار گودبرداری بدون در نظر گرفتن تمهیدات لازم و ایجاد دیواره‌‌ حائل اقدام کرده است.
نظام مهندسی استان علت این حادثه را متوجه مالک ساختمان کرده که در نتیجه‌ بی‌مبالاتی وی یکی از دیواره‌های جانبی که کارگران در کنار آن در حال کار کردن بودند فرو ریخته و متأسفانه دو نفر از کارگران ساختمانی جان خود را از دست داده و سه نفر دیگر نیز مصدوم شدند.
روز یکشنبه چهارم دی ماه جاری خبر ریزش خاک دیواره محل گود برداری بر روی کارگران مشغول به کار در ساختمانی در تبریز منتشر شد که منجر به فوت دو نفر و مصدومیت سه نفر دیگر شد.

 47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =