مروری بر حوادث ایران در پنجشنبه 8 دی 1390

قصاص برای قاتل کودک 5 ساله

روزنامه شرق نوشت: صاحبخانه‌ای که کودک پنج‌ساله مستاجرش را قربانی انتقام‌جویی کرده ‌بود به قصاص محکوم شد.
متهم 75ساله‌ای اوایل سال‌جاری وقتی بر سر پرداخت قبض‌ها با مستاجرش درگیر شد به سمت فرزند پنج ساله او حمله کرد و پسرک را با ضربات چاقو به قتل رساند. متهم در اعترافاتش گفت: پدر کودک خیلی من را اذیت می‌کرد و پول قبض‌ها را نمی‌داد و کرایه هم هر چند وقت یک‌بار پرداخت می‌کرد. آن روز من برای گرفتن پول قبض‌ها رفته‌بودم. مادر کودک قهر کرده ‌بود و نبود، به سراغ پدر کودک رفتم. او گفت که نمی‌تواند حالا پول را بدهد. من با او درگیر شدم، مرد جوان فرار کرد و چون نتوانستم او را بگیرم به سمت پسرش حمله کردم. از کاری که کردم پشیمان هستم. با توجه به درخواست قصاص از سوی پدر کودک و درخواست دیه از سوی مادر مقتول هیات قضات شعبه 71 دادگاه کیفری‌استان تهران بعد از محاکمه و شور اعلام کردند متهم در قتل عمدی کودک مجرم است. آنها با توجه به درخواست اولیای‌دم او را به پرداخت دیه در حق مادر و دو سال حبس و همچنین قصاص در حق پدر محکوم کردند.

 

جراح قلابی، سرکرده باند فروش سکه های طلای قلابی

روزنامه جام‌جم نوشت: پزشک قلابی که با همدستی 4 عضو باند خود سکه‌های طلای تقلبی را به مردم می‌فروخت، از سوی پلیس مشهد، همراه همدستانش دستگیر شد.
رسیدگی به این پرونده روزهای پایانی آذر امسال در پی شکایت مردی علیه 5 عضو یک باند کلاهبرداری در دستور کار ماموران اداره پلیس آگاهی مشهد قرار گرفت. شاکی به پلیس گفت: چند روز پیش با مردی که خود را پزشک جراح معرفی می‌کرد، آشنا شدم. او گفت چند سکه طلای قدیمی از یک مرد عراقی خریده و قصد فروش آنها را دارد. او چند نمونه از سکه‌ها را به من نشان داد و با اطمینان از واقعی بودن سکه‌ها، تصمیم به معامله با وی گرفتم. در ادامه با پرداخت ده‌ها میلیون تومان پول به وی سکه‌های طلا را در حضور 4 نفر از دوستانش تحویل گرفتم. روز بعد طلاها را به چند طلافروش نشان دادم و متوجه شدم سکه‌ها قلابی و پزشک جراح و دوستانش کلاهبردار بوده‌اند.
در پی این شکایت، جستجوی ماموران برای دستگیری 5 مرد کلاهبردار آغاز شد، تا این که اوایل همین هفته ماموران با اطلاع از این که جراح قلابی و همدستانش قصد دارند با مرد دیگری معامله کنند، به محل ملاقات آنها در جنوب شهر اعزام شده و 2 روز پیش آنها را دستگیر کردند. در بازرسی از آنها، 1069 سکه طلای تقلبی کشف و ضبط شد.متهمان با انتقال به پلیس آگاهی مشهد در بازجویی به کلاهبرداری از مردم اعتراف کردند.
سرکرده باند در اظهاراتش به پلیس گفت: من و همدستانم از مدتی پیش فعالیت‌هایمان را شروع کردیم. ابتدا افرادی را که به جمع‌آوری سکه‌های طلا علاقه‌مند بودند، شناسایی و اعتمادشان را جلب می‌کردیم. خریداران نیز به گمان این که من یک پزشک جراح و فردی پولدار هستم به من اعتماد می‌کردند. علاوه بر این، من و همدستانم در قالب چوپان ظاهر می‌شدیم و با نشان دادن تعدادی سکه طلای واقعی به مردم، آنها را فریب داده و اعتمادشان را جلب می‌کردیم. سپس با دریافت پول، سکه‌های تقلبی را به آنها تحویل می‌دادیم. در پی اعتراف مرد شیاد، 4 همدست او نیز در بازجویی به همدستی با وی در فروختن سکه‌های تقلبی و کلاهبرداری از مردم اعتراف کردند.

 

سرقت‌های شبانه با توسل به خشونت

روزنامه شرق نوشت: اعضای یک باند سرقت که با توسل به خشونت و زور نقشه‌های خود را پیش‌می‌بردند در بازجویی‌ها به ده‌ها فقره زورگیری اعتراف کردند.
ساعت20 روز 24 آبان دو برادر به نام‌های میلاد و میعاد به همراه مادر و برادر کوچک‌شان، داخل خودرو شخصی‌شان در خیابان سردارجنگل منطقه نازی‌آباد نشسته بودند که درگیری بین چند جوان را مشاهده کردند. دو برادر برای پایان دادن به درگیری از خودرو پیاده شدند و به سمت آنها رفته اما افراد مهاجم با دیدن این دو برادر به آنها نیز حمله‌ور و در این درگیری میلاد از ناحیه صورت و میعاد از ناحیه سر با ضربات چاقو زخمی شدند. مادر دو برادر با دیدن وضعیت فرزندان خود با داد و فریاد، از خودرو پیاده شد و او نیز مورد حمله و تهدید با سلاح سرد قرار گرفت. مهاجمان بعد از ضرب و جرح دو برادر، مبلغ 70‌هزار تومان پول نقد را به همراه یک رشته گردنبند طلا و گوشی تلفن‌همراه و ساعت مچی از آنها سرقت کردند و با چند دستگاه موتوسیکلت متواری شدند.
پس از آن میلاد، میعاد و همچنین جوان 32ساله‌ای به نام مجتبی که در آن نزاع توسط مهاجمان زخمی شده بود، اقدام به طرح شکایت کردند و کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی با مراجعه به محل درگیری و انجام تحقیقات، موفق به شناسایی هویت یکی از افراد مهاجم که جوان 21ساله‌ای به نام وحید است، شدند. وحید آخرین روز آبان‌ماه به همراه جوان 18ساله‌ای به نام آرمین در یک آرایشگاه در نازی‌آباد دستگیر شد. این متهمان به سرقت از دو برادر اعتراف و سه عضو دیگر گروه خود را معرفی کردند.
در حالی‌که پلیس برای شناسایی مخفیگاه دیگر متهمان این گروه تلاش می‌کرد پسر 13ساله‌ای نیز علیه این باند شکایت کرد. او که آثار ضرب و جرح و چاقو روی صورت و دهان وی کاملا مشخص بود به کارآگاهان گفت: ساعت 23 روز 19 آبان در خیابان تولایی، به همراه یکی دیگر از دوستانم به نام محراب در حال بازگشت از هیات عزاداری بودیم که ناگهان چند موتوسیکلت مسیر حرکت ما را سد کردند و با تهدید خواستند گوشی‌های تلفن‌همراه‌مان را به آنها تحویل بدهیم. با دادن پاسخ منفی به خواسته آنها، ناگهان همگی از موتوسیکلت پیاده و به سمت ما حمله‌ور شدند و ما را به زیر مشت و لگدهای خود گرفتند و حتی با چاقو نیز ضرباتی را به هر دو نفرمان وارد کردند. شدت ضربات چاقو به حدی بود که باعث پاره شدن کامل گونه سمت چپ و وارد شدن چاقو به داخل دهان من و پارگی زبان و شکسته شدن دو دندانم شد.
کارآگاهان در ادامه رسیدگی به این پرونده چند روز قبل در عملیات‌ جداگانه سه متهم پرونده را که 17 و 21ساله هستند، دستگیر کردند.متهمان در بازجویی‌ها به ده‌ها فقره زورگیری همراه با ضرب و جرح افراد اعتراف کردند و گفتند تمامی اقدامات مجرمانه خود را در تاریکی شب انجام داده‌اند. با شناسایی تعدادی از مراکز و مناطق محل‌های ارتکاب سرقت در الهیه، نیاوران، شریعتی، سیدخندان، 13 آبان، خیابان شهید رجایی و غیره کارآگاهان در این مرحله از رسیدگی به پرونده شناسایی مالباختگان را در دستور کار خود قرار دادند و با بهره‌گیری از برخی شکایت‌های صورت‌گرفته در کلانتری‌های سطح شهر، موفق به شناسایی تعدادی از مالباختگان شدند.
سرهنگ علی غیاثوند، رییس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران، با تایید این خبر گفت: با توجه به احتمال افزایش تعداد مالباختگانی که توسط متهمان مورد سرقت اموال و زورگیری قرار گرفته‌اند، از تمام مالباختگان دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =