مروری بر حوادث ایران در پنجشنبه 8 دی 1390

5کشته و زخمی بر اثر واژگونی سواری در محور مریوان - سنندج

واحد مرکزی خبر نوشت: واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پیکان، 2 کشته برجا گذاشت. فرمانده پلیس راه های کردستان گفت: در این حادثه که در محور مریوان - سنندج روی داد، سه نفر هم زخمی شدند. سرهنگ نادری، ناتوانی راننده در کنترل خودرو را علت این حادثه اعلام کرد.

 

مرگ پیرمرد آواره در شعله های خانه متروک

سایت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نوشت: در پی بروز آتش سوزی در منزلی متروک، یک مرد کهنسال به طور دلخراشی در آتش سوخت.
ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران با دریافت خبر آتش گرفتن منزل متروک در خیابان 15 خرداد غربی بلافاصله، آتش نشانان ایستگاه یک را ساعت 03:43 بامداد امروز به محل حادثه فرستاد. به گفته شمسایی- افسر آماده منطقه یک عملیات آتش نشانی- در جریان این حادثه شعله های آتش کاملا این ساختمان قدیمی و متروک را در بر گرفته و در حال سرایت به ساختمان های مجاور بود. آتش نشانان همزمان با اجرای ایمن سازی محل حادثه، عملیات آبرسانی و خاموش کردن شعله های آتش را انجام دادند و توانستند آتش سوزی را قبل از سرایت آن به ساختمان های مجاور مهار کنند.
شمسایی علت رخداد این آتش سوزی را منوط به نظریه کارشناسان سازمان آتش نشانی اعلام کرد و افزود: آتش نشانان بعد از خاموش کردن کامل آتش و جستجو در داخل منزل با جسد کاملا سوخته فردی مواجه شدند که به هیچ عنوان جنسیت او مشخص نبود. این فرمانده آتش نشانی ادامه داد: بنا به گفته ساکنان ساختمان های مجاور، احتمالا جسد متعلق به درویشی 80 ساله است که در این مکان به تنهایی زندگی می کرد. جنازه سوخته متوفی برای انجام تحقیقات بیشتر به نیروی انتظامی تحویل شد تا به پزشکی قانونی منتقل شود.

 

دکتر قلابی در گنبدکاووس دستگیر شد

سایت پلیس نوشت: فردی که تحت عنوان پزشک اقدام به طبابت غیرمجاز در شهرستان گنبدکاووس می کرد توسط مأموران انتظامی دستگیر شد.
روز گذشته مأموران کلانتری 12 گنبدکاووس در پی یک هفته کار اطلاعاتی و پلیسی موفق به دستگیری دکتر قلابی که اقدام به طبابت غیر مجاز شهروندان گنبدی می کرد شدند. این گزارش حاکیست: وی که خود را کارمند یکی از بیمارستان ها معرفی کرده بود در اتاق کوچکی در حیاط منزل خود اقدام به پذیرش و طبابت شهروندان می کرد. در بازرسی بعمل آمده از منزل وی تعداد زیادی وسائل و تجهیزات تزریقات و پانسمان و داروهای دیگر کشف شد.

 

قاتلان چهار عضو یک خانواده قزوینی در ملا عام اعدام شدند

ایرنا نوشت: قاتلان چهار عضو یک خانواده قزوینی صبحگاه امروز (پنجشنبه)در ملا عام به دار مجازات آویخته شدند.  دادستان عمومی و انقلاب اسلامی استان قزوین بعد از اجرای حکم قصاص این دو قاتل گفت: این دو قاتل با نام علی نظری و محمد محمد بیگی که امروز در قزوین به دار مجازات آویخته شدند، جرمشان قتل عمد چهار نفر از اعضای یک خانواده بود. حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی ادامه داد: قاتلان ابتدا خواهر خانواده را در تاریخ اول اسفند 89 به قتل می رسانند و بعد از آن برادر مقتوله را به فاصله 10 روز به قتل می رسانند و جسدشان را سوزانده و مخفی می کنند. این افراد به فاصله دو روز پس از قتل برادر مقتوله دو کودک 13 و 6 ساله وی را به طرز هولناکی به قتل رسانده و جسدشان را در داخل چاه می اندازند.
حجت الاسلام صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: در این پرونده دستگاه قضایی در یک هفته حکم نهایی را صادر و در کمترین زمان ممکن هم حکم صادره را اجرا کرد.

 

کشف 6 هزار سکه تقلبی در الیگودرز

واحد مرکزی خبر نوشت: 6 هزار سکه تقلبی از یک باند کلاهبردار در الیگودرز کشف شد. فرمانده انتظامی استان لرستان گفت: ماموران اطلاعات و امنیت فرماندهی انتظامی الیگودرز در پی دریافت گزارشات مردمی مبنی بر فعالیت یک باند کلاهبردار فروشنده سکه های تقلبی، در عملیاتی غافلگیرانه 3 نفر از این افراد را دستگیر کردند. سردار علیزاده افزود: در بازجویی اولیه متهمان اعتراف کردند، بابت فروش 3 هزار سکه مبلغ 300 میلیون ریال از یک فرد الیگودرزی کلاهبرداری کرده اند. تلاش برای دستگیری سرکرده این باند ادامه دارد.

 

دستگیری کلاهبردار حرفه ای و سابقه دار در خراسان شمالی

سایت پلیس نوشت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان شیروان موفق به دستگیری کلاهبردار حرفه ای و سابقه داری که در جلوی خودپرداز بانک ها اقدام به کلاهبرداری می نمود، شدند. سرهنگ یوسفخانی- فرمانده انتظامی شهرستان شیروان- در این رابطه افزود: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مسن که جهت دریافت یارانه نقدی به خودپرداز بانکها مراجعه و منتظر می ماندند تا شخص باسوادی به آنها کمک نماید اما فرد جوانی پس از کمک به آنها کل موجودی شان را سرقت می نمود.
با توجه به بازتاب منفی و ایجاد جو بدبینی و ناامنی در بین شهروندان، بازبینی دوربین های مداربسته بانکها و دستگیری فرد موردنظر به صورت ویژه در دستور کار ماموران آگاهی قرار گرفت. پس از یکسری اقدامات پلیسی و اطلاعاتی، شخص موردنظر که جلوی یکی از بانکهای شهرستان شیروان در حالی که منتظر سوژه ای برای کلاهبرداری بود، توسط ماموران پلیس دستگیر و به اداره آگاهی دلالت داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان شیروان خاطرنشان کرد: متهم با مشاهده مستندات موجود به 6 فقره کلاهبرداری اعتراف نموده که جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

 

مرد میلیاردر برای فرار از پرداخت 500 سکه خود را به بی‌پولی زد

فارس نوشت: وکیل زنی جوان در دادگاه خانواده گفت: شوهر موکلم میلیاردر است؛ او سهامدار بوده و برای اینکه موکلم نتواند مهریه‌اش را از او بگیرد، سهام‌هایش را به جایی دیگر منتقل کرده و خود را به بی‌پولی زده است.
وکیل زنی جوان با مراجعه به دادگاه خانواده 2 (ونک) دادخواست مهریه موکل خود را به قاضی حسن عموزادی، رئیس شعبه 268 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد و با بیان اینکه حدود 4 سال از زندگی مشترک موکلم می‌گذرد، گفت: مهریه موکلم 500 سکه بهار‍ آزادی است، شوهر موکلم سهامدار است و ما توانستیم 500 میلیون تومان سهامی که او سرمایه‌گذاری کرده بود را توقیف کنیم، شوهر موکلم وقتی متوجه شد که ما دادخواست مهریه دادیم، بقیه اموالش را منتقل کرد. مهریه موکلم کمتر از 500 میلیونی است که شوهرش سرمایه دارد ولی چون او مدعی شده است که مالی ندارد ما برای اثبات، آن را توقیف کردیم.
وکیل زن با بیان اینکه آنها فرزندی ندارند، گفت: شوهر موکلم وضع مالی خیلی خوبی دارد ولی دائم خود را به بی‌پولی زده و مدعی است که بیکار است. شوهر موکلم به غیر از سهامدار بودن در یک شرکت مشغول به کار است ولی به صورت پاره وقت؛ او دائم مدعی است که حتی پول نانی که برای خانه می‌گیرد را از دیگران قرض می‌کند.
وکیل زن با بیان اینکه موکلم از این وضع خسته شده است، اظهار داشت: شوهر موکلم دائم از بی پولی می‌نالد و محیط خانه را برای موکلم مانند قفس کرده است. شوهر موکلم با اینکه سهامدار است ولی به شکلی برخورد می‌کند که گویی به نان شبش محتاج است و باید به او کمک شود. شوهر موکلم به دلیل اینکه می‌گوید بی‌پول است و پولی خرج نمی‌کند، موکلم را عذاب می‌دهد و به همین دلیل او مهریه‌اش را خواهان است. در واقع شوهر موکلم میلیاردر است و برای اینکه موکلم نتواند مهریه‌اش را از او بگیرد، اموال و سهام‌هایش را به جایی دیگر منتقل کرده و خود را به بی‌پولی زده است.
قاضی این شعبه بعد از صحبت‌های وکیل زن، رسیدگی به پرونده را به روزی دیگر با حضور مرد موکول کرد.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =