فارس نوشت:

"خالد الربیعان" ناظر هیئت اتحادیه عرب با ملیت عربستان در حومه دمشق و در یک سخنرانی ضمن تأکید بر حمایت تمام عیار عربستان، از معارضان خواست که با ارتش و نیروهای امنیتی مقابله کنند.
یکی از اعضای مراقبان اتحادیه عرب که دارای ملیت عربستان است و برای بررسی تحولات سوریه به همراه گروه 50 نفری ناظران به این کشور سفر کرده، در جمع معارضان در حومه دمشق اعلام کرده بود که معارضان باید با ارتش سوریه مقابله کنند.

وی که "خالد الربیعان" نام دارد، روز جمعه در مسجد "الحسن" واقع در منطقه "حرستا" در حومه شهر دمشق خطبه نماز جمعه را برگزار کرد.
 
الربیعان در این خطبه‌ها به مردم که بیشتر آنها از مخالفان و معارضان بشار اسد، بودند، گفت: شما باید با تمام  وسایل ممکن از جمله "سلاح" برای رودررویی با ارتش و نیروهای امنیتی آماده شوند.

این ناظر عربستانی در این سخنرانی اعلام کرد که کشور عربستان در تمام مراحل این اقدام در کنار مخالفان خواهد بود.

پس از این سخنرانی و اتمام خطبه‌ها و نماز جمعه، وقتی مردم از مسجد خارج شدند، در حالی که این ناظر عربستانی را روی دست خود بالا گرفته بودند، فریاد می زدند که "الشعب یرید اسقاط البشار".

اتحادیه عرب هرچند عنوان کرده که هیئت ناظران برای ارزیابی اوضاع وارد سوریه شده‌اند اما در این مدت یک هفته حضور در شهرهای مختلف سوریه، برخی ناظران به تحریک مخالفان بشار و حکومت سوریه پرداخته اند.

البته برخی سران این اتحادیه نیز در شهر ترکیه نشست محرمانه ای برگزار کردند و راه‌های کمک رسانی تسلیاتی به شبه نظامیان مسلح در سوریه را بررسی کردند. 26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    6 0
    خبر عجیبیه