فارس نوشت:

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اعلام اینکه بررسی بودجه 91 در سال جاری ممکن نیست و این مساله به سال آینده موکول می شود، درباره نوسانات بازار ارز گفت: در حال حاضر بازار ارز در کشور ملتهب و بحرانی است و دراین راستا نخستین اقدام دولت برای بازگرداندن ثبات به بازار تغییر مدیران پولی و اقتصادی کشور است.
احمد توکلی در مشهد اظهار داشت: هنوز دولت لایحه بودجه کل کشور را به مجلس نیاورده است.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه برای رسیدگی به لایحه بودجه 45 روز زمان نیاز است، حتی اگر آقای احمدی‌نژاد یکشنبه هفته آینده لایحه بودجه 91 را تقدیم مجلس کند باز هم به دلیل این که مجلس برای انتخابات از 22 بهمن‌ماه تعطیل است رسیدگی به لایحه بودجه 91 از لحاظ اجرایی به سال آینده موکول می‌شود.
وی با اشاره به نوسانات بازار ارز در کشور اذعان ‌داشت: در حال حاضر بازار ارز در کشور ملتهب و بحرانی است و دراین راستا نخستین اقدامی که دولت برای بازگرداندن ثبات به بازار باید انجام دهد تغییر مدیران پولی و اقتصادی کشور است که هم‌اکنون مورد اعتماد جامعه نیستند تا این‌گونه اعتماد به مردم باز گردد.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید مسئولان اقتصادی با نیروهایی که مورد اطمینان و اعتماد مردم هستند، تعویض شوند و البته باید نیروهای جدید علم و تجربه کافی در اقتصاد را داشته باشند.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • iiran IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
    6 0
    دلار دست دولت است امروز به صرافی ها 1500 بفروشه اعلام کنه هر هفته 20 تومان ارزانتر به بازار نی مفروشه قول می دم 1 ماه اگه دروغ نگه یازار به 1400 می رسه
  • بدون نام IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
    5 1
    هر چه سریتعتر٬ بهتر.
  • همکلاسی IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
    4 3
    درود بر توکلی. شجاعتت قابل تحسین است. از زمان دانشجویی در دانشگاه شیراز فعلی همینطور بودی. ولیکن کو گوش شنوا و عقل سلیم؟
  • آرمین IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
    8 2
    بله این مدیر مالی جدید باید چند نکته ساده را انجام دهد تا آرامش به بازار برگردد: 1- سود بانکی را حداقل 2 درصد بالاتر تورم کنونی (25 درصد) یا متوسط تورم سال دیگر (30 درصد) قرار دهد تا پول ها دوباره به بانک ها برگردد. وگرنه علاوه بر التهاب بازار ارز مقصد بعدی بازار مسکن خواهد بود. 2- از احتکار و کم فروشی دلار بپرهیزد. 3- دلار را باقیمت های بالا و به از کانال های نیمه رسمی و غیر رسمی در بازار پیش فروش نکند. (همان کاری که بانک مرکزی در 5 ماه گذشته کرده، یعنی پیش فروش دلار با قیمت های 1200 و 1300 و 1400 و الان 1550) 4- سکه را با دلار نرخ رسمی عرضه کند و نه مانند چند ماه گذشته با دلار 1300 و 1400 و الان هم سکه را با احتساب دلار 1600 پیش فروش کرده است
  • محمد رضا - ش IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    4 0
    3 - راهکار برای جلوگیری ار تنزل ارزش ریال 1- نشراوراق قرضه بلند مدت 5 و7و 10 ساله توسط شرکتهای نفت.گاز و پتروشیمی با بهرهای بالاتر از نزخ واقعی تورم موجود برای اجرا و یاتکمیل پروژه های مورد نیاز. 2- عرضه دلار برابر با تقاضای بازار تا رسیدن نرخ ها به نرخ اوائل سال جاری و ایجاد موج برعکس در بازار ارز یعنی هجوم برای فروش ارز بجای خرید 3- عرضه سکه بروش موجود برابر با تقاضای بازار. پرداخت بهره اضافی به خریداران اوراق قرضه از محل صرفه جوئی در هزینه های ارزی وریالی ناشی از تورم جبران خواهد شد چرا که هرچه دیر تر پروژه ها ساخته و تکمیل شوند هزینه تمام شده آنها حداقل برابر با تورم سالیلنه افزایش پیدا خواهند کرد یعنیهرچه زوتر ارزانتر و هرچه دیر تر گرانتر