امام جمعه موقت تهران، انتخابات آینده را صحنه آزمایش مردم توصیف کرد و گفت که هوشیاری مردم در انتخابات پیش روی مجلس نهم می‌تواند در برابر توطئه‌های دشمنان کارساز باشد.

 به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه نماز جمعه این هفته تهران به موضوع انتخابات مجلس و اهمیت آن پرداخت. آیت الله جنتی خطیب نماز جمعه تهران هم پیش از این در خطبه های نماز جمعه به موضوع انتخابات اشاره و از جریانهایی سخن گفته بود که با ریخت و پاش می خواهند کرسی های مجلس را کسب کنند. اما حجت الاسلام صدیقی در سخنان خود ترجیح داد از متفاوت بودن انتخابات در ایران سخن بگوید و تاکید کند که «حضور مردم در صحنه انتخابات پیش رو نشان دهنده هوشیاری مردم پس از جریانات فتنه است،»
وی گفت: همان بصیرتی که سفره فتنه را جمع کرد و ریشه فتنه را خشکاند در انتخابات آینده هم به شهدا ادای دین خواهد کرد و با امام و رهبری بیعت می‌بندد و اعلام می‌کند که ما سرنوشتمان را خودمان رقم می‌زنیم، همانگونه که پیش از این نوع حکومتمان را هم خودمان تعیین کردیم.
دیگر اظهارات وی به نقل از ایسنا به شرح زیر است:
* انتخابات در ایران به دلیل مسلمان بودن مردم و اعتقاد به ولایت فقیه با همه جا متفاوت است.
* توجه به چند نکته در انتخابات پیش رو حایز اهمیت است، دشمن در قدم اول سعی می‌کند با تحریم انتخابات، مایوس کردن مردم و بزرگ کردن نقطه ضعف‌ها مردم را خسته کند و بگوید که کار تمام است. مطمئنا آنها بارها این قدم را آزموده‌اند و دیده‌اند مردم ایران هوشیارتر از این هستند. آنها در قدم دوم سعی می‌کنند موضوع انتخابات را کمرنگ جلوه دهند و با ایجاد اختلاف و چند دستگی سعی می‌کنند مردم حضور لازم را نداشته باشند، به حمد‌اله تا امروز تیر دشمن به خطا رفته و یا به سمت خودشان برگشته است و مردم ما هر روز بیش از پیش برای حفظ کیان انقلاب در صحنه حضور داشته‌اند.
 
* قدم سوم دشمنان طرح مساله تقلب در انتخابات است. آنها پیشاپیش این ذهنیت را مطرح می‌کنند. این موضوع از بزرگترین خیانت‌های فتنه گران بود. آنها علاوه بر قانون گریزی، بدعت‌های ناروایی گذاشتند و پیش از شمارش آرا گفتند که اگر ما رای نیاوریم، یعنی تقلب شده‌ است. آنها با خود می‌گویند که در انتخابات پیش با این کار عده‌ای به خیابان آمدند ، بنابراین می‌شود باز از این شیوه استفاده کرد.
* شبکه‌های نظارتی و بازرسان حکومتی در انتخابات پیش رو کار خود را انجام می‌دهند و قوه قضاییه هم برای کنترل تخلفات آمادگی لازم را دارد، اما از همه مهم‌تر هوشیاری مردم است که در طول تاریخ در جنگ تحمیلی هم برای ما پیروزی را رقم زده است.
 
رزمایش نیروی دریایی ارتش در تنگه هرمز
*این رزمایش غرور آفرین اقتدار عزت و پیشرفت کشور را به نمایش گذاشت و به دنیا اعلام کرد که ما در سی و چند سال گذشته پیشرفت‌های محیرالعقولی در ابعاد مختلف کسب کرده‌ایم و امروز هم به ملت‌های منطقه پیام صلح و امنیت داریم که با وجود ارتشی مجهز قادر به حفظ امنیت منطقه هستیم.
* پیام غرور آفرین ما به دنیای غرب و قدرت‌هایی که خیال خام تجاوز به کشور ما را دارند، این است که ما از آنچنان قدرت و ایمانی برخورداریم که می‌توانیم از پس همه توطئه‌ها برآییم و یقین داریم که پیروزی از آن ما خواهد بود.
 
خروج نیروهای آمریکایی از عراق
*آنها با همه هزینه‌هایی که در عراق کردند، چیزی جز نفرت جهانی، نفرت مسلمان‌ها و بالاخص مردم عراق نصیبشان نشد و سنی و شیعه و کرد همه هم صدا بودند که آمریکا و نیروی بیگانه را در مملکتشان نمی‌خواهند. همین امر باعث شد که آنها بعد از خروج آمریکایی‌ها احساس راحتی کنند و جشن بگیرند.
*امریکایی‌ها برای انتقام از خوشحالی مردم عراق بعد از خروج خود بحران آفریدند تا نشان دهند بعد از خروج آنها انفجارهای پی در پی و کشتار در عراق اتفاق افتاده و رفتنشان مایه برهم خوردن اوضاع است.
*در پس پرده ناامنی‌ها در عراق ایادی آمریکا به چشم می‌خورد. انشا‌ءالله مرجعیت عراق هوشیاری لازم را به مردم خواهند داد و با این بحران‌ها عقب نشینی نمی‌کنند، امیدواریم آنها با هوشیاری، استقامت و انسجام خود را بیشتر کنند و آنها را توصیه به حفظ وحدت می‌کنیم تا دشمنان در مراحل بعدی هم از آنها ناامید شوند.
/27212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =