رئیس اسبق امور مجامع اوپک امروز با حضور در کافه خبر به بررسی وضعیت اخیر اوپک و تحلیل سیاست های ایران در این سازمان پرداخت.

جواد یارجانی که از زمان وزارت آقازاده در بخش بین الملل نفت در قالب معاونت بخش بازاریابی نفت و رئیس امور مجامع اوپک تا زمان وزارت میرکاظمی مشغول به فعالیت بوده معتقد است: سیاست علی آبادی در زمان سرپرستی وزارت نفت در اوپک بسیار اشتباه بوده است چراکه تعامل در این سازمان حرف اول را می زند.
وی درعین حال تاکید دارد: مشاوره غلطی به این سرپرست داده شده بود در حالیکه به نظر می رسد در اجلاس اخیر که اولین بار بود رستم قاسمی به عنوان وزیر نفت در این اجلاس حضور پیدا می کرد وی بسیار پخته عمل کرده و این نشان دهنده این نکته است که وی از مشاوران قوی استفاده کرده است.
به گفته رئیس اسبق امور مجامع اوپک با اشاره به برگزاری اجلاس اوپک توسط رستم قاسمی ضمن تاثیرگذاربودن حضور وی در این نشست،متذکرشد:برخورد رستم قاسمی در این نشست بسیار خردمندانه بود به طوری که دبیرکل اوپک پس از پایان این اجلاس و جمع بندی نهایی تاکید کرد:رسیدن به جمع بندی مناسب در این نشست مدیون همراهی وزیر نفت ایران بوده است.
براساس اظهارات یارجانی، در نشست پیشین اوپ، علی آبادی سیاست نامناسبی از جمله خواندن متن انگلیسی را در پیش گرفته در حالیکه پیش از برگزاری چنین اجلاسی مشاوران وزیر باید وی را متقاعد می کردند که به فارسی خواندن متن اشکالی ندارد و خدشه ای به شان ایران وارد نمی کند.
وی متذکرشد: بسیار پیش آمده که بسیاری از وزرای حاضر در نشست های این سازمان به زبان انگلیسی مسلط نبوده اند و از مترجم استفاده کرده اند و این مساله در اوپک مرسوم است.
وی ابراز تاسف کرد که علی آبادی سرپرست پیشین وزارت نفت از مشاورانی برای حضور در این اجلاس استفاده کرده که در نهایت منجر به حاکم شدن جو مقابله به جای تعامل در این سازمان شد.
به گفته او، تاریخ نشان داده که اگر هر کشوری با دیگری دچار مشکل بوده اما وقتی در سازمان کشورهای صادرکننده کنار هم قرار می گیرند به دنبال یک منافع مشترک هستند و راه تعامل را در پیش می گیرند.
وی معتقد است: پیش آمده که در برخی از اختلافات موجود میان دو کشور عضو این سازمان دو نماینده ویژه کشورها در هیات عامل اوپک توانسته اند موضوع را حل و وفصل کنند و این اهمیت اوپک است. بنابراین باید با حساسیت ویژه ای به اتفاقات این سازمان توجه کرد.

22131
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    22 2
    خیلی عالیه که یارجانیرو دعوت کردید.به نظر میرسه گفت وگوی جذابی باشه/خبرآنلاین مرسی از این انتخاب
  • بدون نام IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    5 66
    واقعا تعجب می کنم در زمان علی آبادی هیچ خبر و نشانه ای از هیچ رسانه ای دال بر حاکم شدن جو تقابل در اوپک چه در ایران و چه در جهان دیده نشد اما معلوم نیست این آقای یارجانی این اطلاعات را از کجا آورده اند و هیچ سندی نیز بر حرفهای خویش ارائه نمی دهند
    • بدون نام IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
      47 0
      بله عزیزم حق با شماست مدیریت آقای مهندس علی آبادی در اوپک بی نظیر بود، انگلیسی هم که محشر حرف میزد
    • علی IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
      12 2
      هنوز زود برای قضاوت بزار گفت وگو منتشر بشه بعد قضاوت کن/یاران علی آبادی همیشه اینقدر عجولن؟