عضو کمیته سه نفره بررسی ردصلاحیت نمایندگان مجلس می گوید رد صلاحیت نمایندگان مجلس ربطی به سوال از رئیس جمهور نداشته است.

 حجتالاسلام حسین سبحانی نیا در گفت وگو با خبرآنلاین در خصوص نتایج رایزنی این کمیته با وزارت کشور گفت: تاکنون حدود 32 نفر از نمایندگان رد صلاحیت شده اند. منتها در خصوص برخی از نمایندگان هیات های اجرایی اعلام عدم احزار کرده اند. به عنوان مثال سید عماد حسینی نماینده مردم قروه و سخنگوی کمیسیون انرژی با اینکه دو دوره نماینده بوده است اما از سوی هیات اجرایی اعلام عدم احزاز صلاحیت شده است.
وی با بیان اینکه تشکیل کمیته بررسی رد صلاحیت ها با هدف پیگیری حقوق نمایندگان بود،در خصوص رد صلاحیت چهره هایی چون مطهری به دلیل عدم التزام به ولایت فقیه و قانون اساسی ، تصریح کرد: این نگاه آن دوستان بوده است ولی فکر می کنم این موارد قابل رفع است ؛ چرا که از صحبت ها و اظهار نظر های فردی مثل آقای مطهری چنین برداشتی نمی شود که التزام و تبعیتش از رهبری و ولایت فقیه بیّن و روشن است.
سبحانی نیا در خصوص اینکه اقدام هیات های اجرایی سناریوی جریانی خاص در دولت برای حذف منتقدین از مجلس بعدی است، اظهار داشت: در این موقعیت ها چنین برداشتی هایی می شود که از بیرون فشار هایی روی هیات های اجرایی باشد و یا اینکه خود این هیات ها ذهنتی خاصی نسبت به افراد داشته باشد ولی این امر اشتباهی است.
 
وی گفت: بنده از پشت پرده این اقدامات اطلاع ندارم. ولی این گونه نیست که فقط منتقدین دولت رد صلاحیت شده باشند. چرا که در میان نمایندگان رد صلاحیت شده منتقد و غیر منتقد رد صلاحیت شده اند و ربطی به سوال از رئیس جمهور نداشته است.
/27212.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 193929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    1 0
    ایابه سلمان خدادادی صلاحیت داده شده است؟