مهر نوشت:

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم گفت: همواره تاکید کرده ام که اصل ولایت فقیه منادی حاکمیت خدا در قالب رهنمودها و قواعد الهی، آزاداندیشی و حقیقت گرایی و رها شدن از قید و بندهای کاذب است و در واقع مسیری است که رستگاری دنیوی و اخروی را برای ما رقم می زند.
عماد افروغ در گفتگو با خبرنگار مهر در باب راه های افزایش مشارکت مردم در تصمیم گیری ها و مقاطع حساس پیش رو گفت: ما وقتی شاکله حکومت خود را بر اساس گفتمان دینی بنا می نهیم توجه دو سویه ای به شرعیت فرمان رهبر و حق نظارت مردم در قالب فلسفه سیاسی مردم سالاری دینی داریم. در واقع حق مردم هم از طرف اسلامیت این فلسفه سیاسی و هم از طرف مردم سالاری آن مورد عنایت است. از این حیث هم حق مردم است که در روندهای سیاسی-اجتماعی مشارکت کنند و هم تکلیفی بر ذمه آنها است که از مردمسالاری دینی به عنوان ظرف تحقق ولایت فقیه حراست کنند.
 
وی با بیان اینکه غیریت سازی های کاذب با منش امام و رهبری مغایرت دارد گفت: برخی گویا فراموش کرده اند که معصومین راجع به مرام شیعه می فرمایند: نحن ابناء الدلیل .یعنی ما فرزندان دلیل و برهان هستیم. پس چگونه است می کوشند تا نداهای نقادانه ای که در چارچوب نظم انقلابی و اسلامی مسائل خود را مطرح می کنند با تفسیرهای عجیب و اشعری مآبانه وارونه جلوه دهند؟ کجای این امر با مرام و منش اخلاقی و سیاسی مقام معظم رهبری مطابقت دارد؟ ایشان به کرات فرموده اند که باید زمینه برای ارائه نظرات مختلف فراهم باشد و خط قرمز را مخالفت با احکام حکومتی بیان فرمودند. اما گویی عده ای که نانشان در تشنج آفرینی است و بنابر تحلیلی، از ریشه های فتنه محسوب می شوند، می خواهند با هر سخنی ولوله ای برپا کنند و اموری را که با هم ارتباط ندارند به یکدیگر به هر قیمتی مرتبط کنند و فتنه ای برپا سازند و از این رهگذر کاسبی سیاسی خود را به راه اندازند.
 
وی تاکید کرد: برخی گویا عامدانه در پازل دشمن بازی می کنند و می کوشند هر آنچه را که دشمن برای ایجاد اختلاف در کشور برجسته می کند بزرگ نمایی کرده و بر آن مانور دهند. این امر یقینا خدمت بزرگی به دشمنان است. کار به جایی رسیده است که حرمت تمام افرادی که عمری در خدمت این نظام و امام راحل و مقام معظم رهبری بوده اند با بیان یک انتقاد یا نظر خاص شکسته می شود. این منش چه قرابتی با اصل ولایت فقیه که منادی حقیقت گرایی و آزاد اندیشی است دارد و اساسا چه قرابتی با ساختار تفکر دینی دارد؟
 
وی در پایان گفت: در حوزه های علمیه همه نظراتشان را آزادانه بیان می کنند و پاسخ می شنوند . از همین روست که بنده بارها تاکید کرده ام که امیدم به حوزه های علمیه است و از دانشگاههای ما به علت تفوق فرمالیسم آبی گرم نمی شود، باشد که دانشگاه هم از این تارهای فرمالیستی رها شود و منشأ امید گردد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نصرت IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
    28 60
    نميدونم چرا از اين مرد خوشم نمياد
    • سعید مقدم IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
      12 21
      نمی دونم چرا باهات هم نظرم!
    • بدون نام IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
      25 6
      امام علی (ع) سخنی دارند به این مضمون: به گوینده ننگرید به آنچه می گوید بنگردید.
    • بدون نام IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
      18 9
      برای این که از حق و حقیقت خوشت نمی آد شاید منیت ات بالاتر است شاید هم ... بگذریم در خودت بنگر چرا به جای این که به فکر یک آدم نگاه کنی به شخصیت اش گیر می دهی درست بر خلاف دستور معصوم. آری جانم یک جای کارت اشکال دارد
  • بدون نام IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
    16 13
    درود بر شرف دكتر افروغ. متاسفانه به نظرم يه سو تفاهم شده بود و ايشون نشان دادند كه در مسير ولايت گام بر مي دارند
  • US ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
    11 19
    فکر کن ببین با این حرفات کیا واست سوت و کف می زنند ؟؟؟ !!!
  • حسین IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
    12 49
    آقای افروغ ولایت فقیه خط قرمز مردم مسلمان ایران است و هر گونه بی حرمتی به ساحت مقدس آن را تحمل نخواهند کرد اگر می خواهید در این مملکت زندگی کنید وارد این حریم نشوید امت حزب ا.. منتظر عذرخواهی شماست ازخشم انان بترسید
    • بدون نام IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
      11 1
      ایشون به ولایت فقیه توهینی نکردند که شما اینجوری خشمگین شدی! خط قرمز مردم منحرف شدن انقلاب از آرمان هاش بود که البته این خط قرمز زیر پا گذاشته شد و خطوط قرمز دیگری توسط افرادی نظیر شما به جای آون رسم شد کافی بود قبل از نظر دادن از چند نفر از همین امت حزب ا.. میپرسیدید خط قرمزشون چیزیه که مد نظر شماست یا نه؟اگه اینکارو کرده بودید هرگز به فکر نظر دادن نمی افتادید
  • 313 IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
    7 37
    وقتی فتنه گرهای ما میان کاندید میشن این آدم حراف چرا نباید بیاد اینطوری گستاخانه صحبت کند
  • سیدحسین IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
    23 7
    با سلام و تجیت من به نظرم به جای هو کردن قضیه باید نشست و جواب نقد را با نقد داد نه با توهین . ضمن اینکه آقای افروغ به کسی توهین نکرده اند . آزاد اندیشی یعنی همین . البته عده ای بر نمی تابند حرفهای تازه در مسائل سیاسی رو
    • بدون نام IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
      12 1
      متاسفانه گروهی نمیدانند منطق چیست . شعبان بیمخهای زمان حاضر بجای جواب واستدلال میخواهند با چوب وچماق وتهمت و افترا حریف را از میدان بدر کنند.
  • سمسام IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
    6 32
    آدم های دو رو خیانت کارند آدم های دو گانه گو خیانت کارند،آقای ضرغامی باید حواسشان را بیشتر جمع کنند،این طور افراد را نباید به این راحتی به شاکله وارد کرد که هر گرونه که می خواهند مانور دهند.بچه های بسیج پاسخ قاطعی خواهند داد.
  • علی IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
    24 3
    انتقاد در تفکر شیعی مرزی جز ربختن خون ندارد.منتقد تا وقتی دست به سلاح نبرده است و خونی نریخته در انتقادش آزاد است. امیر المومنین در عهد نامه ی مالک اشتر به او صراحتا توصیه می کند که بخشی از وقتش را به شنیدن انتقادات اختصاص دهد و در این زمان سربازانش را مرخص کند تا افراد بی لکنت زبان حرف بزنند و از عاقبت آن نترسند.
  • بدون نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
    8 0
    عزیزان حرف حق باید زده شود اینکه دشمن به حرف حق ما سوت می زند دلیل نمی شود که بیان نشود امیدوارم ار حرف منطقی و بحق منتقدان ناراحت نشده و آبروی آنها را با برچسب زدن نبریم
  • بدون نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
    3 3
    در جواب آقای حسین باید بگویم خواهشا از رهبری و ولایت خرج نکنید
  • کوروش IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    0 6
    ولایت فقیه نماد آزاد اندیشی دینی