۹۰ نفر
۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
ال ۹۰ ایرانی به مقصد رسید

بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان، ال ۹۰ ایرانی روی خط تولید پارس خودرو رفت.

امیرمسعود عابدین_ ال ۹۰ ایرانی یا همان P۹۰ که با نام کادیلا نیز شناخته می‌شود، بالاخره روی خط تولید پارس‌خودرو رفت. این خودرو پس از تولید اولیه و انجام آزمایش‌های نهایی، به صورت انبوه روانه بازار می‌شود.  

بر اساس اعلام مدیرعامل پارس‌خودرو، خودروی کادیلا (P۹۰) یا همان آل ۹۰ ایرانی تا پایان امسال روانه بازار می‌شود. عبداله سلطانی ثانی با اعلام این مطلب، از برنامه این شرکت برای تولید نسخه برقی خودرو P۹۰ نیز خبر داد و افزود: تولید نسخه برقی خودرو کادیلا (P۹۰) از برنامه‌های شرکت پارس‌خودرو در راستای توسعه سبد محصولات برقی است.

بازگشت قطعی ال ۹۰ با چهره‌ای جدید / عکس

کادیلا در ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ برای نخستین بار معرفی شد. کادیلا در اصل همان خودروی محبوب تندر ۹۰ است که سایپا تصمیم گرفت آن را ایرانیزه کرده و با نام کادیلا وارد بازار کند. این خودرو ابتدا P۹۰ نام داشت اما سرانجام نام نهایی کادیلا برای آن انتخاب شد.

طراحی نمای جلویی کادیلا یا همان P۹۰ محافظه‌کارانه و مدرن به نظر می‌رسد و از آن طراحی کسل‌کننده و حوصله سر بر آل ۹۰ خارج شده است. قسمت پایینی سپر، اسپرت طراحی شده که به‌صورت کلی با فرم ساده بدنه هماهنگی ندارد.

بازگشت قطعی ال ۹۰ با چهره‌ای جدید / عکس

طراحی نمای کناری به‌جز اضافه شدن ادوات کوچک روی گلگیر، تغییری نداشته است. نمای پشتی خودرو هم مدرن طراحی شده و شکل و فرم آن ما را به یاد محصولات فعلی رنو می‌اندازد. در مجموع طراحی بیرونی کادیلا، مدرن و محافظه‌کارانه و در عین حال متناقض با بدنه ساده آن است.

بازگشت قطعی ال ۹۰ با چهره‌ای جدید / عکس

طراحی داخلی خودرو شبیه به همان آل ۹۰ و ساندرو بوده و به‌جز اضافه شدن برخی امکانات مانند نمایشگر اطلاعات-سرگرمی و کیلومتر شمار جدید، تغییر دیگری نداشته است.

پیشرانه ME۱۶ که در اصل همان پیشرانه تیوفایو پلاس است در این خودرو حضور دارد. این یعنی قلب تپنده پژو در سینهٔ یک رنو! نام اصلی این پیشرانه EC۵ بوده که در محصولات گروه پژو سیتروئن (پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C۳)، تارا، رانا پلاس و ۲۰۷ به کار گرفته شده است.

بازگشت قطعی ال ۹۰ با چهره‌ای جدید / عکس

به این ترتیب یک پیشرانه ۳ اسم پیدا می‌کند: EC۵ (پژو سیتروئن)، TU۵+ (ایران‌خودرو) و ME۱۶ (سایپا). خروجی این پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر، ۱۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتون‌متر گشتاور است. از قرار معلوم گیربکس ۵ سرعته دستی با نام ۵F۱۸PE در شاهین هم به کار رفته، وظیفه انتقال قدرت در این خودرو را بر عهده دارد. نسخه اتوماتیک کادیلا با گیربکس DAE معرفی خواهد شد.

بازگشت قطعی ال ۹۰ با چهره‌ای جدید / عکس

58322

کد خبر 1951949

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 85
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • عباس US ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
    121 8
    واقعا اگر موتور tu5 نبود این دوتا خودرو ساز میخواستن چکار کنن.؟!!!!!
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
    59 15
    والله اگر تمام خودروهای داخلی را جمع کنند و فقط با همین موتور یا ای اف سون خودرو تولید کنند مصرف سوخت کشور تا سی درصد کاهش پیدا می کند به زیر صد میلیون لیتر در روز می رسد دیگه کسری بنزین هم نداریم
  • ن IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
    24 10
    :))))
  • بهنام IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
    87 1
    شتر گاو پلنگ
  • محمد IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
    71 13
    خودرو سازی یعنی همین . کشورهای دیگه ادا در می آورند .

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین