تریلر علمی تخیلی «وقایع‌نگاری» در میان فیلم‌های تازه اکران‌شده بیش از همه مورد توجه منتقدان سینما قرار گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین، این فیلم که از روز جمعه در سینماهای آمریکای شمالی اکران شده داستان سه دوست دبیرستانی است که پس از یک کشف غیرمنتظره در جنگل، قدرت فراطبیعی پیدا می‌کنند، هرچند با این کشف زندگی‌شان از کنترل خارج می‌شود.

«وقایع‌نگاری» («
Chronicle») را جاش ترانک کارگردانی کرده و مایکل بی. جردن، مایکل کلی و الکس راسل در آن بازی می‌کنند.

کریستی لیمایر منتقد اسوشیتدپرس به این فیلم سه ستاره از چهار ستاره داد و درباره آن نوشت: «این فیلم تا حد زیادی وامدار فیلم «پروژه جادوگر بلر» است، بخشی از جنبه‌های زیبایی‌شناختی و فضای فیلم «کلاورفیلد» را دارد و همان ایده‌های فلسفی درباره بار قدرت را که مبنای سری فیلم‌های «افراد ایکس» است، مورد کند و کاو قرار می‌دهد. با این حال، آن قدر انرژی و خلاقیت دارد که یک سرگرمی مهیج در نوع خود باشد.»

درام «معجزه بزرگ» ساخته کن کواپیس دیگر فیلمی است که از این هفته در سینماها اکران شده است.

داستان این فیلم که بر مبنای رویدادی واقعی ساخته شده، سال 1988 در شهری کوچک در آلاسکا روی می‌دهد و درباره یک گزارشگر و دوستش است که برای نجات یک خانواده‌ نهنگ خاکستری که زیر یخ‌های قطب شمال گرفتار شده‌اند، وارد عمل می‌شوند.



درو باریمور، جان کراسینسکی و جان پینگایاک در «معجزه بزرگ» بازی می‌کنند.

لیمایر به این فیلم دو و نیم ستاره داد و از آن به عنوان «فیلمی خانوادگی که با دیدن آن حس خوب در تماشاگر ایجاد می‌شود» یاد کرد.  

از سوی دیگر، منتقدان سینما به شدت به «دبلیو. ای.» تازه‌ترین تجربه کارگردانی مدونا، خواننده پاپ تاختند.

این فیلم با بازی جیمز دارسی و آندره‌آ رایزبورو، داستان رابطه جنجالی ادوارد هشتم پادشاه بریتانیا با والیس سیمپسن زن بیوه آمریکایی است که از نگاه یک نیویورکی تنها در دوران معاصر (با بازی ابی کورنیش) روایت می‌شود.

«دبلیو. ای.» اولین بار در دنیا سپتامبر پیش در بخش خارج از مسابقه جشنواره ونیز روی پرده رفت.
 
دیوید جرمین نویسنده آسوشیتدپرس درباره این فیلم نوشت: «این فیلمی با طراحی ضعیف، سازمان‌دهی ناشیانه و ضرب‌آهنگ یکنواخت است.» او به «دبلیو. ای.» یک و نیم ستاره داده است.

فیلم بریتانیایی «فهرست قتل» ساخته بن ویتلی دیگر فیلمی است که این هفته در آمریکای شمالی روی پرده رفته است. نیل ماسکل، میانا برنینگ و هری سیمپسن در این فیلم بازی می‌کنند.

داستان درباره یک قاتل حرفه‌ای است که یک سال پس از یک ماموریت ناموفق ماموریت پیدا می‌کند در قبال یک دستمزد زیاد سه نفر را به قتل برساند. چیزی که ابتدا یک ماموریت ساده جلوه می‌کند، در ادامه قاتل را به دل تاریکی فرو می‌برد. متوسط آرا مثبت منتقدان به «فهرست قتل» 71 درصد است.

تریلر ترسناک «مدیران مهمان‌سرا» به کارگردانی تی وست هم از جمعه به نمایش درآمده است. سارا پکستن، پت هیلی و کلی مگیلیس در این فیلم بازی می‌کنند.

داستان درباره دو کارمند مهمان‌سرا یانکی پدلار است که همزمان با از راه رسیدن مهمانان قدیمی می‌کوشند از گذشته اسرارآمیز این مهمان‌سرا سر دربیاورند. 68.5 درصد آرا منتقدان سینما به این فیلم مثبت است.
 
تریلر ترسناک و گوتیک «زن سیاهپوش» با بازی دانیل رادکلیف ستاره سری فیلم‌های «هری پاتر» و جنت مک‌تیر نیز از جمعه روی پرده رفته است.

این فیلم را جیمز واتکینز بر مبنای فیلمنامه‌ای از جین گلدمن و بر اساس کتاب سوزان هیل کارگردانی کرده است.

رادکلیف در «زن سیاهپوش» نقش آرتور کیپس وکیلی جوان را دارد که برای بررسی اسناد موکل درگذشته‌اش به منطقه‌ای دورافتاده در بریتانیا سفر می‌کند. کیپس به زودی به نکاتی هولناک درمورد خانه و دهکده پی می‌برد و می‌کوشد راز آن را فاش کند. 63.3 درصد آرا منتقدان به فیلم مثبت است.

جدول زیر بر اساس درصد نقدهای مثبت نوشته‌شده بر فیلم‌ها در سه وبسایت سینمایی تنظیم شده که تا عصر جمعه را دربرمی‌گیرد.

نام فیلم و کارگردان
Metacritic
Movie Review Intelligence
Rotten Tomatoes
متوسط
«وقایع‌نگاری»، جاش ترانک
70
70.1
86
75.4
«فهرست قتل»، بن ویتلی
66
72
75
71
«مدیران مهمان‌سرا»، تی وست
64
69.4
72
68.5
«معجزه بزرگ»، کن کواپیس
64
63
68
65
«زن سیاه‌پوش»، جیمز واتکینز
62
65.9
62
63.3
«دبلیو. ای.»، مدونا
33
31.8
17
27.3

اسوشیتدپرس / 3 فوریه / ترجمه: علی افتخاری
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =