رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در یک گفت و گوی تلویزیونی خیال متحدانش درباره حمله نظامی به ایران را راحت کرد.

سید محسن فرجادی: تهدیدهای رسانه ای و اظهارت برخی مسئولان امریکایی و اسرائیلی در خصوص حمله به ایران در چند روز اخیر با واکنش های تندی مواجه شد.
تاکید صریح مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران درباره هوشیاری مقابل فریب لبخند امریکا و پافشاری مجدانه بر ثبات قدم جمهوری اسلامی ایران برای حرکت در مسیر توسعه علمی و ایستادگی در برابر غرب، پیامی بود که روز جمعه در کاخ سفید برای اوباما ترجمه شد.  ایــــنــــجــــا
اوباما که در هفته های اخیر پا در بازی اسرائیلی گذاشته بود و حرفهایش پازل تل‌آویو را تکمیل می کرد دو روز پس از آنکه اظهاراتش در خصوص اینکه «همه گزینه ها درباره ایران روی میز است» لبخند را بر لب نمازگزارن جمعه تهران نشاند در گفتگو با شبکه ان بی سی، گفت که او نمی خواهد شاهد جنگ های بیشتری در منطقه نفت‌خیز خلیج فارس باشد. نکته ای که او در توضیحش گفت: «هر گونه تحرک نظامی دیگری در خلیج فارس مخرب است و تاثیر زیادی بر ما [آمریکا] می گذارد.»
اوباما که در این گفت و گو نتوانست نگرانی اش از افزایش قیمت نفت را پنهان کند در حالی اینگونه گزینه نظامی را از روی میز برداشت که پیش از این روزنامه واشنگتن پست از قول لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا، نوشته بود که احتمال حمله اسرائیل به ایران در بهار آینده وجود دارد. نکته ای که مقام های اسرائیلی‌ در موضع گیری هایی در این رابطه گفته بودند که توانایی حمله به تمام مراکز هسته ای ایران را دارند. 
باراک اوباما در گفت و گو با ان بی سی، ضمن صحه گذاشتن بر بی اطلاعی اش از برنامه های رژیم صهیونیستی درباره ایران، وقتی از او پرسیده شد «آیا اسرائیل برنامه ای برای حمله به ایران دارد یا نه» گفت:«فکر نمی کنم که اسرائیل هنوز تصمیم گرفته باشد که چه باید بکند.»
یکی از فرضیاتی که پس از ترور شهید احمدی روشن مطرح شد مدیریت و اجرای آن توسط اسرائیل بدون هماهنگی با کاخ سفید بود. این فرضیه پس از آن قوت گرفت که اعتراض های گسترده ای در ایالات متحده آمریکا پس از شهادت چهارمین دانشمند هسته ای ایران شکل گرفت. این اقدام تروریستی دقیقا در دوره ای رخ داد که تحلیل هایی درباره وجود زمینه هایی برای گفت و گو میان ایران و امریکا درباره موضوعاتی همچون سوریه و عراق وجود دارد. اما آن اقدام تروریستی خط سرخ واشنگتن – تهران را سوزاند و اوباما را در برابر جنایتی انجام شده قرار داد.
اوباما در مصاحبه تلویزیونی اش از پاسخ دادن به این سوال طفره رفت که اگر اسرائیل بخواهد به ایران حمله کند، آیا پیش از آن به آمریکا اطلاع می دهد یا نه. رییس جمهور آمریکا در عوض به گفتن این جمله بسنده کرد که اولویت او «امنیت آمریکا و اسرائیل است.»
او اینگونه می خواست علاوه بر نشان دادن حمایت ضمنی تل‌آویو پاسخی درباره بی‌اطلاعی اش از سیاست رژیم صهیونیستی در قبال ایران ندهد و صرفا گفت: اسرائیل نیز مانند آمریکا معتقد است که ایران باید «از برنامه ساخت سلاح های هسته ای خود دست بردارد.»
اوباما در این گفتگو اشاره ای به نیروهای آمریکایی در افغانستان کرد و گفت که این نیروها در کشوری هستند که با ایران مرز مشترک دارد. این مقدمه ای بود که او بر اساس آن خواست جدیت کشورش در برابر ایران را نشان دهد، اما جمله بعدی اش بلوف بودن«گزینه نظامی» علیه ایران را نشان داد. او گفت کشورش ترجیح می دهد مسئله از طریق راه‌حل‌های دیپلماتیک حل شود.
اوباما که توصیف سرمای استخوان سوز افغانستان را از سربازان تبعید شده کشورش شنیده و به هیچ وجه نمی خواهد با گران شدن نفت این تجربه را به همه شهروندان امریکایی هدیه کند تاکید کرد هدف آمریکا این است که مناقشه بر سر برنامه هسته ای ایران از روش های دیپلماتیک حل شود.
گفت و گوی اوباما با ان بی سی خیال امریکایی را از حمله نظامی به ایران و سرعت گرفتن فرسوده شدن ینگه دنیا راحت کرد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • EHSAN.sali IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    19 16
    سلام وجودش رو ندارند که به ایران حمله کنند !؟ "یاحق"
  • رضا IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    19 2
    خيلي مراقب باشيد. گزينه هاي اصلي معمولا از زير ميز در مياد نه روي ميز! حداقل تو كشور ما كه اينجوريه! پس بهتره نريم آسوده بخوابيم كه اوباما بيدار است!
  • بدون نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    12 15
    اوباما خیلی سوسکی
  • بی نام IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    12 3
    یعنی تو دستش گرفته یا گذاشته توجیبش؟
  • علیرضا US ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    16 2
    حالتون خوبه؟ من حتی از نقل قول هایی که شما در متن تون آوردید که تازه معلوم نیست چگونه بریده شده و درست ترجمه شده باشه براشتن گزینه حمله نظامی را برداشت نکردم. خب آمریکا همیشه گفته اولویتش با ایران دیپلماتیک است این که حرف تازه ای نیست ولی این به این معنی نیست که اگر مجبور نشه حمله نکنه
  • طلوع DE ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    17 3
    شما دیدی که برداشت
  • بدون نام IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    14 4
    برداشته گذاشته تو کشو
  • بدون نام IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    17 1
    تیتر و متن به هم ارتباط ندارد.
  • بدون نام IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    7 1
    خیلی خوبی که با ما جنگ نمیکنی. زیرا ابتدا اولین فردی که فراخوان میشود من هستم و بقیه بزرگان فرزندانشان به فکر استاد و دانشمند شدن داخل و خارج کشور اند و به فکر جنگ و تلاش در پشت صحنه و گرامیداشت و جشنواره یاد و خاطره شهدا و برگزاری مناسبت و جنگ در صحنه دانش و استاد بودن و ..... اند. نیز قوانین خرید سربازی با پول برای دانشجویان خارج کشور وجود دارد که فساد رسمی و کلاهبرداری است و بهتر است به عوض استاد شدن بیایند همراه من در خط مقدم بجنگند و انجا استاد شوند.
  • بدون نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    12 2
    ببخشید خیال مردم امریکا راراحت کرد ویا خیال مردم ایران را
  • ابراهیم PS ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    16 3
    من به عنوان یک یهودی ایرانی الاصل ساکن اسرائیل از اقدامات دولت اسرائیل اعلام برائت و انزجار می کنم و بابت تهدیدهای دولت اسرائیل عذرخواهی. دوست دارم بدانید که نظر اکثر مردم اسرائیل با دولت یکسان نیست
  • بدون نام PS ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    14 3
    من به عنوان یک یهودی ایرانی الاصل ساکن اسرائیل از اقدامات دولت اسرائیل اعلام برائت و انزجار می کنم و بابت تهدیدهای دولت اسرائیل عذرخواهی. دوست دارم بدانید که نظر اکثر مردم اسرائیل با دولت یکسان نیست. در صورت بروز جنگ از طرف هرکدام از کشورها، انسانهای بی گناهی از هر کیش و آیین از بین خواهند رفت. بهتر است مسائل با گفت و گو حل شود
  • عباس IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    6 9
    دعا کنین جنگ نشه وگرنه پیش بینی کردن بعد جنگ ایران و آمریکا جنگ جهانی سوم راه میوفته و چین و روسیه با ایران یه طرف میشن و آمریکا و غرب( احتمالا کشورهای مطرح اروپا) یه طرف!! چه بزن بزنی میشه خدا...
  • امين IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    8 21
    خدا روح امام را شاد كند. بيش از سي سال پيش فرمود: آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند. اون زمان هم وقتي امام (ره) اين حرف را زد خيلي از مسئولان داخلي هم ترس برشان داشت كه نكند آمريكا بخواهد كاري كند. ولي امام و بسيجي هاش با قلبي مطمئن و با اتكال به خداوند اين موضوع را به همه جهانيان اثبات كردند. حالا هم مقام معظم رهبري كه روز جمعه با سخنرانيش ابهت پوچالي غربي ها و آمريكا و ر‍ژيم اشغالگر را به چالش كشيد، براي من اثبات شده است كه كه اينبار آمريكا و متحدانش و رژيم اشغالگر قدس همگي با هم هيچ غلطي نمي توانند بكنند. اگر عمري داشته باشم سي سال بعد هم اين موضوع را اثبات مي كنم.
  • بدون نام DE ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    17 0
    نحوه ی سخنرانی مقامات آمریکایی و انگلیسی قبل از حمله به عراق را یک مروری بکنید بد نیست!
  • سمج IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    17 0
    به این حرفها دلتون رو خوش نکنید! همواره باید آماده بروز حماقت باشیم!
  • صادق IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    4 11
    اتفاقا کشور ما باید تا میتواند با انجام مانور نظامی و رزمایش موشکی خصوصا در خلیج فارس به هر نحو ممکن قیمت نفت را افزایش دهد تا بدین ترتیب قدرت تهدید توسط کشورهایی مثل آمریکا کاهش یافته و این کشورها بدانند تحریم یا تهدید ایران خسارت برای آنها در پی خواهد داشت. ا
  • نادر IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    14 2
    بعید به نظر میرسد کشوری مثل آمریکا گزینه تهدید نظامی ایران را از دستو ر کارش خارج کند هدف فقط کاهش قیمت نفت-و اطمینان خاطر از روند افزایش فرآوردهای نفتی به ملت و صنایع آمریکاست
  • بدون نام IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    3 5
    از اول ایشون باید می گفت همه گزینه ها در دست اسرائیل بی بخار است مناسب بود .
  • بدون نام IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    7 1
    انشاالله اينطوري باشد كه تحليل شد
  • بدون نام US ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    17 1
    امروز باز به سرش زد از کشو میزش در اورد و روی میز گذاشت.