سومین جلسه علنی این هفته مجلس نیز همچون دو جلسه قبل با تاخیر نزدیک به یک ساعت برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاين، علت تاخير در جلسه يکشنبه، بررسي گزارش رضا عبداللهي رئيس کميسيون برنامه و بودجه از لايحه بودجه 91 بود، در جلسه غيرعلني روز سه شنبه لاريجاني درباره موضوع انتخابات سخناني را مطرح کرد و امروز هم نمايندگان پيش از جلسه علني خود ميزبان معاون اجتماعي وزير كشور بودند تا در جلسه غيرعلني مجلس توضيحاتي در خصوص وضعيت اجتماعي كشور ارائه كند.
با آغاز جلسه علني امروز مجلس يکي از نمايندگان تهراني حامي دولت در تذکري خطاب به رئيس مجلس گفت: فارغ از اينکه بيرون مجلس با چه استدلالي لايحه بودجه را با تاخير آورده​اند و اين کارشان غيرقانوني بوده است؛ مي​توانيم در داخل مجلس با امر به معروف و نهي از منکر خودمان، اين لايحه را سريعتر و تا قبل از پايان سال تصويب کنيم. پيشنهاد وي اين بود که با کاهش زمان بررسي لايحه بودجه 91 در کميسيون​ها و تلفيق، بررسي اين لايحه از 15 اسفند در صحن علني آغاز شده و تا پايان اسفند هم تمام شود.
رئيس مجلس در پاسخ به و ي بار ديگر بر تاخير غيرقانوني دولت در ارائه لايحه بودجه تاکيد کرد و افزود: دولت دو ماه ديرتر از زمان قانوني -15 آذر- اين لايحه را آورده است. نمايندگان در ابداي بررسي اين لايحه 10 روز وقت اجتهاد بر روي آن را دارند. تجربه هم نشان داده که با کش و قوس​هاي معمول در بررسي اين لايحه، فرصت 15 روزه کميسيون تلفيق کوتاه است و بايد تمديد شود.
او که مي​گفت نيت مجلس اين است که سريعتر اين لايحه را بررسي کند، در عين حال افزود: نمي​توان لايحه بودجه را سرسري بررسي کرد. اين موضوع مهمي است و بايد در بررسي آن دقت لازم صورت بگيرد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =