۰ نفر
۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۴

مهر نوشت:

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح جزئیات تصمیمات کمیته 5 نفره ارزی دولت گفت: اولویت ارایه ارز با وارد کنندگان کالاهای اساسی و مواد اولیه است و وزارت صنعت، معدن و تجارت اختصاص ارز از سوی بانک‌های عامل به واردکنندگان را رصد می‌کند.
مهدی غضنفری در حاشیه همایش معرفی 100 شرکت برتر ایران در جمع خبرنگاران گفت: بیشترین موضوعات مطرح شده در کمیته 5 نفری ارزی ناظر بر رصد کردن تصمیمات مهمی است که این کمیته در هفته‌های گذشته داشته به نحوی که تمامی واردکنندگانی که ثبت سفارش صورت داده‌اند می‌توانند ارز را با قیمت 1226 تومانی از سیستم بانکی دریافت کنند ضمن اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت روند ارایه ارز به واردکنندگان را رصد می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: سامانه جدیدی نیز برای کنترل اختصاص ارز به واردکنندگان و نیز چگونگی هزینه کرد آن راه اندازی شده و اولویت در ارایه ارز با وارد کنندگان کالاهای اساسی و مواد اولیه است.

وی تصریح کرد: از بانک‌های عامل انتظار می رود که ارز تحویلی از بانک مرکزی را به سرعت به واردکنندگان ارایه دهیم و نرخ تبدیل یک ارز به ارز دیگر را به مناسب‌ترین شیوه محاسبه کنند تا وارد کنندگان هزینه کمتری داشته باشند.

غضنفری در پاسخ به سئوال دیگر  در خصوص ارایه خط ویژه اعتباری به صنعت و تولید کشور گفت: رئیس جمهور قول داده بود که هزار میلیارد تومان در بودجه سال آتی ویژه کمک به صنعت در نظر گرفته شود که خوشبختانه این امر پیش بینی شده و از سوی مجلس باید مصوب شود.

وی در خصوص افزایش قیمت برخی خودروهای داخلی از سوی خودروسازان یا واسطه ها نیز گفت: وزارت صنعت برنامه‌های زیادی را برای حمایت از تولید خودرو در کشور تدارک دیده است اما اولین برنامه ما افزایش قیمت خودروهای داخلی نیست .

وی در ادامه در خصوص افزایش قیمت خودسرانه برخی خودروهای داخلی تاکید کرد: به سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی دستور داده شده که با تشدید بازرسی و نظارت از وضعیت بازار خودرو مراقبت کنند اما در این میان، سیستم اقتصادی با یک مشکل مواجه شده بود و یکی از ارکان آن یعنی نرخ ارز و امکان دسترسی به آن با قیمت مرجع بود که توجه کمیته 5 نفره ارزی به این نکته معطوف شد که تمامی افرادی که ثبت سفارش صورت داده و از مسیر رسمی کار واردات انجام می‌دهند بتوانند از ارز با قیمت دولتی بهره مند شوند.

غضنفری ادامه داد: در گذشته نیمی از واردکنندگان ارز مورد نیاز خود را از بازارهای غیررسمی تامین می کردند اما هم اکنون همگی باید در یک سیستم متمرکز شده و ارز مورد نیاز خود را از سیستم بانکی تهیه کنند که این موضوع حجم عملیات بانکی را بالا برده و سرعت عمل نیز همزمان با آن باید افزایش یابد. بنابراین وزارت صنعت مراقبت‌های لازم را در این زمینه انجام خواهد داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر واگذاری سازمان مدیریت صنعتی به بخش خصوصی گفت: در مورد این واگذاری باید از سازمان خصوصی سازی سؤال شود.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
    4 0
    فعلا که ارز با نرخ 2050 خرید و فروش میشه!
  • محمد IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
    6 0
    خوب . مثل اینکه کم کم قضیه داره روشن می شه . البته واسه عموم مردم. دولت ارز کم داره و فقط به وارد کننده گان کالاهای اساسی ارز میده . پس اون همه حرف ها همه کشک بود ، که ارز زیاد داریم و می ریزیم تو بازار !! فقط نمیدونم که این ملت تا کی باید تاوان سیاست های اشتباه حکام رو بدن؟!
  • ایرانی CZ ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
    7 0
    دولت باید فکری برای کسانی بکند که فرزندانشان به عنوان محصل درخارج از کشورهستند بکنه ...بخدا قسم من با داشتن سه فرزند محصل ازایران تامین معاش می کردم ..واخیرا درتهران با هزار بدبختی ومشکلات دلار خریدم 1920 تومان...وعملا این گرانی من وامثال بنده را مستقیما فقیر کرده وقادر به ادامه زندگی نیستیم خواهشمندم مسئولین محترم ترتیبی اندیشه فرمایند تا حداقل با تائید سفارت همانند دانشجویان بتوانیم ارز مورد نیاز هزینه زندگی وهزینه تحصیل فرزندانمان را از طریق بانکی با نرخ مرجع تهیه بکنیم ...شایسته ایران وایرانی نیست که بخواهیم دست به بیگانه دراز بکنیم...ایرانی درهرجکای دنیا که باشد ایرانی است .وبا عزت..ولی بخدا قسم بطور ناخواسته گیر افتاده ایم.امیدوارم که با نظر مهربانانه مشکل بنده و