موتور اصلی داستان «جنیفر کلارک» درباره شرکت خودروسازی فیات، خانواده آنیلی و سبک غیر عادی این خانواده در پافشاری و نگاه بلندمدت آنها در سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعت محسوب می شود.

چیزی که فیات را به خودرویی نمونه در جاده ها تبدیل کرده است بیشتر به خود شخصیت جیوانی آنیلی موسس فیات در سال 1899 در تورین برمی گردد.
 

با وجود این همه داستان های منفی که درباره این خانواده در رسانه های مختلف جهان منتشر شده است، کلارک در کتابش به نبوغ اقتصادی این خانواده اشاره می کند و می نویسد که تمام کارکنان فیات با سبک و سلیقه این خانواده کار می کنند و در حقیقت کسی که در فیات کار کرده باشد نمی تواند در شرکت خودروسازی دیگری کار کند.


کلارک، مدیر اجرایی سابق وال استریت ژورنال اعتقاد دارد گردش های شبیه U در اقتصاد، این خانواده را در دنیای رقابت خودروسازی پیروز کرده است. آنها در لحظه تصمیم می گیرند تکنولوژی جدیدی وارد خط تولید خود کنند و استفاده از حوزه های تکنولوژی مختلف می تواند داستان خانواده آنیلی را به داستانی مرموزی و پلیسی در صنعت تبدیل کند. شرکتی که در حال ورشکستگی است از نظر آنیلی ها در یک ثانیه می تواند خود را نجات دهد و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.


در کتاب کلارک هر گونه داستانی درباره پیشرفت اقتصادی خانواده آنیلی ها وجود دارد ولی محور اصلی داستان او بیشتر روی مسائل حاشیه ای این خانواده مثل مصرف و فروش مواد مخدر، حساب ها و سرمایه های پنهان، ارتباط با بنیتو موسیلینی، شاه و شاهزاده های جهان و ازدواج های عجیب و غریب تاکید می کند.

 

در این کتاب داستان هایی قید شده است که شاید در نگاه اول افسانه بودن آن کمی عادی تر به نظر برسد. حتی به داستان مدیر کارخانه فیات «مارچیونه» 59 ساله نیز اشاره شده است که ارتدوکس بود و از خانواده ای محسوب می شد که در تورین متولد نشده است. او در ایتالیا تقریباً ناشناس بود ولی خانواده آنیلی با وجود فشار رسانه ها از او برای پیشرفت کار خود استفاده می کنند. وقتی مارچیونه در سال 2004 به فیات پیوست آنیلی ها میلیونها دلار از دست دادند ولی همانطور که کلارک در کتاب خود آورده است مرد میانسال غیر ایتالیایی به خوبی جواب اعتماد آنیلی ها را می دهد.


در داستان های کتاب روی جیوانی بسیار تاکید شده است که در موقع جوانی او را جینی صدا می کردند. کلارک می نویسد یکی از محورهای اصلی پیشرفت این خودرو در میان برندهای معروف جهان شخصیت سخت و درونگرای موسس آن یعنی جیوانی آنیلی محسوب می شود که البته این میراث توسط نوه های او کمتر نشان داده شده است.

 

یو اس ای تودی/ 11فوریه/ ترجمه محمد حسنلو

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =