۰ نفر
۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۰

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور در کافه خبردلیل اصلی روند صعودی قیمت خودرو در کشور را در بالابودن تعداد نیروی انسانی در خودروسازی ها جستجو کرد.

به گفته سید حسین هاشمی، این مشکل فقط در صنعت خودرو نیست کل صنعت ما با این مشکل مواجه هستند.چراکه برای هر واحد تولیدی یک تعداد خاص نیروی انسانی تعریف شده اما در اغلب واحدهای تولیدی ما می بینیم که بیش از سه برابر نیروی لازم اشتغالزایی شده است و همین امر بر قیمت نهایی کالا می افزاید.
وی تاکید کرد: به هرحال یک واحد تولیدی باید علاوه بر قیمت مواد اولیه و هزینه های داخلی، سود 3 تا 5 درصدی را هم برای خود در نظر بگیرد.
این نماینده مجلس همچنین در پاسخ به این سوال که مگر سعی نشده بود بحث قانون تجمیع عوارض صورت بگیرد تا هزینه ها کاهش یابد متذکرشد:نشد متاسفانه؛ ما سعی کردیم یک رقمی را در نظر بگیریم که تولید کننده از این وضعیت نجات پیداکند اما متاسفانه یک سری ساختارها اجازه چنین کارهایی را به ما نمی دهد.
متن کامل این گفت وگو را در اینجا بخوانید.
/22131

 

کد خبر 198977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • armin IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
    10 4
    در صنعت خودرو سازی هزینه دستمزد مستقیم از فرآیند تولید که زمانسنجی نسبی آن معلوم است استخراج می شود.هزینه دستمزد غیر مستقیم ستاد و پشتیبانی نیز اشل آن نیز تقریبا معلوم است، در کل برای نفربرترین صنعت در دسته خودروسازان از 10 درصد بهای تمام شده نیز تجاوز نمی کند.از آنجاییکه حرف زدن بدون سند چند وقتی است باب شده هرکسی به خود این اجازه را می دهد که هر جوک سالی را به عنوان نظر مطرح کند.از طرفی با توجه به اینکه دستمزدها در طول این سال هایی که تورم افزایش چشمگیری داشته عملا تغییر نکرده است و عایدی کارگر دائما کمتر و کمتر می شود و در عوض هزینه های او بیشتر و بیشتر می شود چگونه می شود این بیان را در محضر مردم داشت؟جای تاسف است.
  • بدون نام IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
    46 3
    علت این مساله را باید در چند عامل دانست 1- روند فزاینده کاهش ارزش پول ملی 2- حمایت بیجای و لجام گسیخته دولت از خودرو سازی داخلی (بخاطر جلوگیری از افزایش نرخ بیکاری و ...) و در نتیجه عدم نیاز به بروزسازی و پویایی زیر ساختارهای خودرو سازی در ایران و در نتیجه عقب افتادگی این صنعت نسبت به صنایع خودرو سازی جهانی و در نهایت کاهش یا عدم صادرات محصولات به کشورهای متمول دنیا 3- افزایش نرخ مواد اولیه وارداتی و قطعات جانبی و اصلی خودروها (به علت تحریم و بالارفتن قیمت دلار) 4- استخدام نیروهای بیش از نیاز برای بهبود آمار بیکاری کشوری و نیاز به بالا بردن درآمد شرکت برای اداره امور
    • بدون نام IR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
      4 2
      همچنین افزایـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــش کیفیت خودرو ها!
    • بدون نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
      8 1
      از کلمات شیک و کلاس بالا استفاده نکنید فقط فقط هزینه تولید زیاد است فکری به حقوق های میلیونی بکنید .
    • بدون نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
      11 3
      يعني 74 ميليون ايراني و چندين ميليون جمعيت اماده كار همه بايد در خودروسازي برن؟؟؟بهانه است
  • محمد IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
    49 3
    مطمئن باشید سود آنها از 30٪ بالاتره
  • كارمند IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    20 1
    30% نه جانم سود خودروسازه 300%
  • بدون نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    15 1
    ببخشید قیمت چی در ایران صعودی نیست؟
  • بدون نام IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    12 0
    نبود مدیریت ثابت و آگاه به حوزه مدیریت خود هم یکی از ضررهای کارخانه تولید خودرو می باشد ...