رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور در کافه خبراز بازنگرداندن پول واگذاری فولاد هرمزگان و تخصیص به پرداخت یارانه نقدی گلایه کرد.

سید حسین هاشمی تاکید کرد: با فشار ما دولت 300 میلیارد تومان از این مبلغ را پرداخت کرده اما بیش از 500 میلیارد تومان آن را همچنان در اختیار دارد.
وی متذکرشد: اینکه درآمدی که پیش بینی می شد در دور اول هدفمندی یارانه ها محقق شود تحقق نیافته غیرقابل انکاراست اما مشکل اینجاست که دولت حتی بخشی از بودجه های مورد نظر برای طرح های عمرانی کشوررا هم به دلیل عدم پیش بینی درآمد ناشی از هدفمندی یارانه ها ناچار شده به بخش یارانه نقدی تخصیص دهد.یک مثال شاید بد نباشد.شما روزهای واگذاری فولاد هرمزگان را به فولاد مبارکه به خاطردارید.اتفاقا خیلی واگذاری خوبی بود.از این محل 840 میلیارد تومان در جهت اتمام طرح های نیمه تمام سازمان توسعه معادن به دست آمد که دولت این مبلغ را به پرداخت یارانه نقدی اختصاص داد.
هاشمی در پاسخ به این سوال که مگر اینکار خلاف قانون نبود،تصریح کرد:بله خلاف قانون بود.بالاخره با فشار ما 300 میلیارد تومان آن را دولت برگرداند اما مابقی همچنان در دست دولت باقی مانده و صرف پرداخت یارانه نقدی شده به جای آنکه صرف توسعه صنعت کشور شود.
وی در عین حال ابراز نگرانی کرد:درچنین شرایطی ما هم نمی دانیم وقتی هنوز نتوانسته ایم در دور اول درآمدی کسب کنیم و دولت ناچار به تخصیص یارانه نقدی بر خلاف قانون از محل های دیگر بوده چه اصراری به اجرای فاز دوم و افزایش یارانه نقدی است.
متن کامل این گفت وگو را در اینجا بخوانید.
/22131

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =