۰ نفر
۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۷

پارک ملی جنگل ببرهیلانگ‌جیانگ نورث‌ایست شمال‌شرقی چین در سال 1986 / 1365 با نگهداری از 8 قلاده ببر تاسیس شد، اما امروز که 26 سال از آن تاریخ می‌گذرد، تعداد ببرها به 500 تا 800 قلاده رسیده است.

ببرها بزرگ‌ترین و کم‌تعدادترین گربه‌سانان روی زمین (البته در حال حاضر) به شمار می‌روند و ببرهای سیبری که در این تصویر 11 قلاده از آن‌ها را می‌بینید، بزرگ‌ترین نوع در شش زیرگونه ببرها هستند. برخلاف شیرها، ببرها زندگی گروهی (آن‌هم به شکلی که در این تصویر مشاهده می‌کنید)، ندارند. سوال اینجاست که چرا این ببرها همراه با یکدیگر حرکت می‌کنند؟
با دقت بیشتر در تصویر شاید بتوان پاسخ را حدس زد. اگر به ببری که در گوشه بالا-چپ تصویر قرار گرفته و ببری که در عقب خودرو ایستاده دقت کنید، می‌بینید که شکم آن‌ها در مقایسه با دیگر ببرها برآمده‌تر است، شاید این ببرهای ماده باردار باشند. البته احتمال پرخوری این ببرها را هم نمی‌توان از نظر دور داشت!

 

 

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    53 4
    اهمیت روابط خارجه در اینجا مشخص میشه که با استفاده از سیاست های درست میشه از چین و هند و روسیه ببر وارد کرد و به پرورش اونها پرداخت.اقلیم ایران بهترین اقلیم هست.البته باید زیرساخت هاشو از قبل فراهم کرد تا مثل قضیه 2 تا ببر قبلی که از روسیه خریدن نباشه!!!!!!!!!!
    • بدون نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
      23 3
      نخریدن عوض کردن
  • سیمین IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    40 1
    اگه مسئولان محیط زیست ماهم فقط 10% فکرشونو به این مسائل می دادند ما الان بهترین مراکز پرورش و نگهداری حیوانات کمیاب رو داشتیم.میدونین چقدر درامد زایی داره؟؟نمیدونین که!!!!! فقط مسئولانمون به فکر این هستند که مخفیانه مجوز شکار هوبره رو به عربها بدن!!!!
    • بدون نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
      1 2
      نگفتی چقدر درامد زایی داره؟؟؟؟
  • سهیل IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    31 0
    از خبرآنلاین می خوام یکی از مسئولان مربوطه رو به کافه خبرشون دعوت کنه ببینیم تا حالا برای احیای نسل های در معرض خطر مثل شیر ایرانی و پلنگ و آهوی مازندران و ....... چه اقداماتی دارن انجام میدن؟؟یا مثلا سازمان جنگلداری ما تلاشی برای تهیه امکانات کافی برای اطفای حریق جنگلهای شمال از قبیل هلیکوپتر و هواپیمای آبرسان و متحصصان کارآمد و..... انجام داده یا بازهم منتظرند یه آتش سوزی بیفته بعد تقصیر رو گردن همدیگه بیاندازن؟؟؟؟!!!!!
  • بدون نام IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    9 6
    شباهت زيادي به بازار سكه و ارز داره!
    • بدون نام IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
      22 2
      عکس ببر مناسب دلّالای سکّه و ارز نیست ، باید عکس یه دسته گرگ و کفتار رو میذاشتن ...
  • رضا رضوی IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    11 1
    سلام این چه مطلبی بود که گذاشتید آخه چه چوری حرکت کردن دسته جمعی آنها را به شکم بزرگ بودن آن و ببر ربط دادید؟ خواهش می کنم به من توضیح دهید من که به عقل خود شک کردم. خدایا دارم دیوونه می شم......