هفته نامه مثلث در گفت وگویی با علی لاریجانی در باره نحوه انتخابش به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی پرسید.

لاریجانی گفت:
 بعد از رحلت مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمين حاج‌سيداحمدآقاي خميني(ره) كه نمايندگي رهبري در شوراي عالي امينت ملي را به عهده داشتند، رهبر معظم انقلاب، بنده را به عنوان نماينده خود انتخاب كرد . رهبري طبق قانون اساسي دو نماينده در شوراي عالي امنيت ملي دارند كه  حجت‌الاسلام‌والمسلمين آقاي دكتر روحاني نماينده ديگر ايشان هستند. لذا از اوايل مسئوليت صدا و سيما درگير مسائل مهم امنيت ملي هم بودم و با آقاي دكتر روحاني هم در جلسات دبير‌خانه همكاري داشتم ، چه در مسائل اتمي يا مسائل ديگري مثل افغانستان عراق جلسات پي‌درپي مي‌گذاشتند و بحث مي‌كرديم. يادم هست در يكي از اين جلسات دبير‌خانه، وقتي كه طالبان در افغانستان دست به قتل و كشتار زده بود، احمد‌شاه مسعود هم به جلسه آمد و نوع رفتار و گفتار او نشان مي‌داد يك نظامي معتقد و پرقدرت است. وقتي حوادث عراق وضع جديدي گرفت، شهيد بزرگوار آيت‌الله سيد‌محمد باقر حكيم شركت داشت و با لهجه شيرين خود كه فارسي حرف مي‌زد جلسه را جذاب مي كرد . البته با ايشان از سال‌ها پيش آشنا بودم و جلساتي در منزل دوست گرامي سردار شمخاني داشتيم كه درباره عراق بحث مي‌شد.

 بعد از رياست جمهوري آقاي احمدي‌نژاد، روزي ايشان گفتند كه با مقام معظم رهبري گفت‌وگو كرده‌اند و آقا پيشنهاد كرده اند شما مسئوليت دبير‌خانه شوراي عالي امنيت ملي را به عهده بگيريد. آقاي احمدي‌نژاد گفتند خوب است وزارت خارجه را هم برعهده بگيريد. بعد با مقام معظم رهبري مشورت كردم، ايشان فرمودند به نظر من دبير‌خانه شوراي عالي امنيت ملي مهم است و اين مسئوليت ، كار زيادي مي‌برد و با وزارت خارجه جمع نمي‌شود كه من هم به همين منوال عمل كردم. اين توفيق را داشتم كه در زندگي سياسي خود تقريباً همه كار‌هايي كه برعهده گرفتم با نظر مقام معظم رهبري بوده است، وقتي در سپاه ، مسئوليت جانشين ستاد كل را داشتم با نظر ايشان بود، بعد با نظر ايشان وزير فرهنگ شدم و بعد با حكم ايشان مسئوليت صداوسيما را در دو دوره پنج ساله برعهده گرفتم و دبيري شوراي عالي امنيت نيز با پيشنهاد ايشان بود . بعد‌ها كه از دبير‌خانه مستفعي شدم، باز با نظر ايشان كانديداي نمايندگي مجلس شدم. 
در آن شرايط من آمادگي اين كار را نداشتم، اولاً به دليل بيماري فرزندم، وضع مرتبي در درون خانه نداشتم و از شرايط روحي مناسبي برخوردار نبودم و ثانياً به دليل اينكه سال‌هاي طولاني در كار‌هاي اجرايي بودم و راغب نبودم بستر كاري خود را عوض كنم اما مقام معظم رهبري فرمودند براي نمايندگي مجلس كانديدا شوم.
1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =