۰ نفر
۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۱

جام جم نوشت:

رفتار تهرانی‌ها در ترافیک خودخواهانه است»، این نکته را یک کارشناس بین‌المللی ترافیک در «کنفرانس مهندسی ترافیک» می‌گوید و از این که بسیاری از تهرانی‌ها تنها به‌خاطر خودخواهی از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمی‌کنند، تعجب می‌کند. اظهار شگفتی این کارشناس از رفتار بخش عمده جامعه شهری ما بویژه در پایتخت از چند جهت قابل بررسی است.
اگر مجبورید هر روز به بهانه‌های مختلف در ساعات پیک ترافیک در بزرگراه‌ها باشید، متوجه می‌شوید که در ظاهر نسبت دادن «خودخواهی» به بخشی از تهرانی‌ها چندان بی‌سبب نیست. بیش از نیمی از خودروها در ساعات ابتدایی و انتهایی روز تک‌سرنشین هستند. علاوه بر سبقت‌های غیرموجه، تغییر مداوم بین خطوط، واکنش‌های غیرمنطقی و لجبازی‌های کودکانه مثل بوق‌های ممتد و انداختن نور بالا به چشم راننده خطاکار و آینه به آینه شدن و... همگی از بروز ناهنجاری رفتاری در رانندگی خبر می‌دهد. بنابراین در نگاه اول، می‌توان این دسته از تهرانی‌ها را خودخواه نامید.
اما آنچه از دید این کارشناس بین‌الملل ترافیک دور مانده و وضعیت مسافران روزانه کلانشهر ما را با شهرهای مدرن کشورهای پیشرفته مقایسه کرده، وضعیت حمل و نقل عمومی در تهران است که با هیچ کلانشهر مدرنی قابل قیاس نیست. طی سال‌های اخیر به تناسب رشد جمعیت تهران از 10 به بیش از 12میلیون نفر، میزان ورود اتوبوس و تاکسی به ناوگان شهری و توسعه خطوط مترو افزایش داشته، اما پای مدیریت خدمات حمل و نقل عمومی همچنان لنگ می‌زند. تراکم بیش از ظرفیت مسافر در مترو، کمبود واگن‌های مجهز و نبود وسایل رفاهی در ایستگاه‌های مترو مانند پله‌برقی در تمام خطوط از یک طرف، گرانی کرایه تاکسی و کمبود آن در ساعات شلوغ روز و نبود امنیت در استفاده از مسافرکش‌های شخصی و همچنین ناوگان اتوبوسرانی که در ساعات پرتردد شهری اثری از آن نیست، همه و همه گواه ضعف سیستم حمل و نقل است.
رفتارهای ترافیکی رانندگان تهرانی شاید خودخواهانه باشد، اما این خودخواهی دلیلی بر استفاده نکردن از وسایل نقلیه عمومی نیست؛ چطور می‌توان اتوبوس‌های تهران را که مسافر مجبور است ساعت‌ها از میله‌ها آویزان بماند و برای نشستن در هر ایستگاه چشم بگرداند تا شاید جایی خالی شود، با اتوبوس‌های شهرهای مدرن در یک گروه قرار داد؟ چطور می توان صف‌های طولانی و وضعیت تاکسی‌های تهران را که 4 نفر غریبه داخل آن می‌نشینند و دست آخر بر سر گرانی هفتگی و دلبخواه کرایه با راننده سرشاخ می‌شوند با تاکسی‌های دربستی سایر شهرها قیاس کرد؟ آیا مینی‌بوس‌های بشدت فرسوده و بوی تعفن داخل برخی از آنها برای مسافران غیرایرانی قابل تحمل است؟ به نظر می‌رسد خودخواه خواندن تهرانی‌ها، آن هم به خاطر استفاده نکردن از تاکسی و اتوبوس از کمبود اطلاعات مایه می‌گیرد و بد نیست پیش از به رخ کشیدن رفتارهای ترافیکی ملت‌های پیشرفته، شرایط بروز این رفتارها بررسی شود.
47301

کد خبر 201095

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 156
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    فرهنگ پائين رانندگي شهرستاني هائي كه تهران تردد ميكنند موجب ناراحتي تهراني ها ميشود.اگه به پلاك ماشينهائي كه قوانين را رعايت نميكنند نگاه كنيد،به راحتي ميتوانيد متوجه شويد.البته شهرستاني هائي كه زير 15 سال به تهران مهاجرت كردند،هم متاسفانه به همين منوال است.
    • بدون نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
      76 30
      عزیز به قضیه اینطور نگاه نکن اول اینکه قبول کنیم فرهنگ رانندگی کل کشور افتضاحه دوم متن گزارش نمیخواد به تهرانی های اصیل توهین کنه هر کسی که ساکن تهران باشه رو شامل میشه دقیقا همون طور که میگی بیشتر شامل شهرستانیهاست که اشاره نکرده ولی اگه ما همون طور که لباس پوشیدنمون وحرف زدن مون و فرهنگ خودمون رو غالب کردیم ( منظورم غلبه هست تا نه اون غالب کردن که انداختن معنی میده ) وظیفه داشتیم که همه شون ( وخودمون رو ) مجبور کنیم که درست رانندگی کنیم
    • شهرستانی IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
      این هم نمونه ای از خودخواهی مگه ایران فقط تهرانه از کجا این فرهنگ رو تهرانی ها اوردند که شهرستانیها ندارند تلوزیونتون با ما فرق می کنه یا قوانین راهنمایی و رانندگی شما که یه پلاک غیر تهرانی می بینید تمام هم و غمتون رو می ذارید برای سبقت گرفتن های غیر مجاز ازاون ماشین و به خیال خودتون ترسوندنش
    • بدون نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
      هر تعداد منفي گرفتيد بدونيد شهرستاني هايي هستند كه حرص مي خورن از نظرتون اين خود خواهي شون و تنفرشون از تهروني هاست ولي نميدونم چرا اين تهرون و ول نمي كنن برن اگه از تهروني ها بدشون مي يادهمه جا هم كه ميگن اين تهرون خراب شده پس دست از سر اين تهرون برداريد ديگه چرا نميريد روستا تون اومديد كه از گشنگي نميريد ديگه اگه اين تهروني ها نبودن كه شما به جايي نميرسيديد شمال و كه آباد كردند هر جا پاشون گذاشتند آباد شد اما هرجا شهرستاني ها مهاجرت كردند بي فرهنگي بيداد ميكند بچه شهرستاني ها منفي بدهند چون ما تهروني ها ديگه هم شهري نداريم هر كي بود از اين مملكت رفت تهروني ديگه تو ايران نميمونه اونايي هم كه موندن پول رفتنش و ندارن مثل من وگرنه يك لحظه هم كنار شما با فرهنگ ها نمي موندم
    • بدون نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
      شما هم جزئی از اون تهرونیهای متکبر هستید که اگه به گذشتتون مراجعه بشه معلوم میشه از کدوم کوره دهی تشریف آوردین وفکر میکنین دیگه چه خبره!!! و تهران دیگه آخر دنیا ست. نه عزیزم سایر شهر های ایران رو نگاه کنید تمدنشون وفرهنگ مردمانشون خیلی خیلی سرتر از شما هاست ولی حالا چون شده پایتخت شما خودت رو دسته بالاگرفتی وگرنه از بابت فرهنگ وادب ومهمانوازی وخون گرمی شهرستانیها هر چی بگیم بازم کم گفتم .((زیاد برا خودت نوشابه باز نکن))
    • بدون نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
      خوش بحال تو که تهرانی هستی و انقدر با فرهنگی!!!!!!!
    • aydin IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
      65 14
      عزیز همین تعصب بی جاست که پیامدش هم میشه این ترافیک ها! وقتی یک کارشناس بین المللی گفته حتما یه چیزی میدونه که گفته! شک ندارم شما هم از اون خودخواهاش هستین! بهتره به جای این تعصبات بی اساس رو تهرانی بودنت بهتره خودتو اصلاح کنی،همین!موفق باشی
    • مسعود IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
      71 21
      همین حرف این دوست تهرانیمون نشون میده که حرف آقای کارشناس درسته و چقدر تهرانیا خود خواه و متکبر هستند
    • بدون نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
      61 12
      واقعا آدم متاسف مي شه از خوندن اين نظرات.انگار كه تهراني ها مال يه كشور و شهرستاني ها مال يه كشور ديگه هستن.يادتون نره كه اگر شهرستاني ها رو بي فرهنگ خطاب كنيد در نهايت اين توهين به خودتون هم برمي گرده.اگر خيلي بافرهنگ هستين ياد بگيرين كه به ديگران هم ياد بدين،به جاي اينكه به جون هم بيفتين به هم آگاهي بدين و براي رشد و ترقي همه تلاش كنيد. اگر به نظر شما در روستاهاي ايران با اين همه ثروت آدم ها دارن از گرسنگي مي ميرن ننگ بر هر تهراني كه ساكت نشسته و نگران تنگ شدن جاشه
    • سارا IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
      73 17
      آقا یا خانم بدون نام، اتفاقأ ما که تو شمال ایران زندگی می کنیم وقتی که عیده و تعطیلات از دست رانندگی تهرونی ها سرسام می گیریم جمله ی معروف "فلانی تهرونی رانندگی می کنه" اینجا خیلی واسه همه آشناست( یعنی طرف مقرراتو رعایت نمی کنه) تهرونیا جاده های پر خطر شمالو که نهایت سرعت مجازش 80 تا 90 تاست با اتوبان های تهران اشتباه می گیرن.البته منم صحبت اون دوست عزیزو قبول دارم که میگن فرهنگ راندگی توملکت ما مشکل داره. همه جا.شنیدم هر کی تو اروپا دنده عقب بره میگن: مگه ایرونی هستی؟!
    • 0111 IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
      44 8
      همین نظر شما نشان از خودخواهی محض شماست...
    • بدون نام IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
      57 15
      تا قبل از سلسله قاجار( کمتر از 200 سال قبل) تهرون یک روستای خوش آب و هوا بود. از زمان آن خاندان طهران پایتخت شد و هر کس تو دهاتش راهش نمیدادن اومد تهرونی پایتخت نشین شد و مثل زالو افتاد به جون بقیه
    • بدون نام IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      26 7
      معنی کلمه" تهران" مشخص کننده همه چیز هستش!!!
    • بدون نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      9 2
      تهران پر آدم خوب و آدم ناجور هست. زیاد هم ربطی به اینکه "خودشون" رو کجایی میدونند نداره.
    • آرمین IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      10 9
      فامیل ما تازه از یک شهر کوچک اومده تهران. ما که 25 ساله اینجا هستیم. بهشون گفتم بدترین اشتباه را کردید، به خاطر: آلودگی وحشتناک، ترافیک وحشتناک و سایر مشکلات. من خودم مجرد هستم، ولی اگر مستقل شدم، عمرا در تهران بمانم، زندگی نمیکنیم اینجا. همش دردسر و بدو بدو. آلودگی هم که سال به سال بدتر میشه و ظرف 5 سال یک سرطان خوشگل میزاره رو دست حداقل یکی از اعضای خانواده شما.
    • محمد حسین IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      18 16
      ایام عید نوروز که شهرستانی ها برمی گردند شهرشون، تهران عزیز ما دیدنی میشه. تمیز، آرام و باشکوه
    • بدون نام IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
      8 7
      این تهرانی ها که به شهرهای دیگر می روند از هر چه آشغال است از توی ماشین به بیرون پرتاب می کنند. این یعنی فرهنگ؟
    • جواد از ایران IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
      3 1
      خداییش خیلی جالبه !!! یعنی خیلی خیلی جالبه ! ما ایرونیا آخرشیم بخدا ... ببین یه سوال ساده ، یعنی فقط یه سوال کوچولو چطور هممون رو به جون هم میندازه ! انگار نه انگار که ایران سرافراز ، مام وطن ، ناموس همه ی ایرانی هاست و تمام مردمان تاریخ این سرزمین ، از شهرستونی ها(!) و تهرونی ها(!) ، با همه ی وجودشون اون رو به دست ما رسوندن که حالا بخوایم با این بحث های دون و سفی ضایعش کنیم !
  • بدون نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    95 42
    منظور از تهرانی ها همون جمعیتمهاجر تازه به دوران رسیده است دیگه؟ ضمنا" اگه تهرانی اصیل دیدید سلام من رو برسونید ما تو شهر خودمون غریبیم و دیگه کم کم باید برای بقاء زبان شیرین ترکی رو فرا بگیریم!!!
    • بدون نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
      51 29
      برو بازار ببین تهرانی اصیل کیه همه تبریزیهایی که از زمان قاجار اومدن تهران و این روستا روبه شهر و پایتخت تبدیل کردند رو می بینی والا ما تهرانی اصل زاده تهران نداریم همه جا رو شمالیها گرفتن اونوقت توتو جنوب تهران نشستی و می خوای زبان ترکی یاد بگیری محل زندگی تو عوض کن
    • بدون نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
      43 72
      خیلی دلت بخواد که ترکی یاد بگیری . مثلا که تو تهرونی اصیلی ؟؟؟ مگه تهران چند سال قدمت داره که بهش مینازی .از خدات باشه که یک روزی ترکها توی بی فرهنگ رو به غلامی قبول کنن
  • بدون نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    86 21
    ما تهرانی ها در همه چیز خودخواه و خودبزرگ بینیم.
    • آرمین IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      15 14
      تهرانی بودن افتخار نداره. تهران یعنی دود و کثافت و آلودگی و دی اکسید کربن و آشغال و تف روی زمین و ترافیک و ماشینی که میخواد از روی شما رد بشه. من خودم 20 ساله تهرانم، روز به روز بدتر شده.
    • یک تهرانی واقعی IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      18 11
      من نمی دونم اگه اینقدر تهران بده که شما دوستان عزیز می گین، پس چرا این شهرو ول نمی کنین و برین به ولایتتون، ما هم یه نفس راحتی بکشیم، به خدا تمام این آلودگی که بوجود اومده به خاطر ازدیاد جمعیت مهاجره، ما هم قول میدیم که به شهرمون ننازیم. قوله قوله قول. (:
  • بدون نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    26 58
    تهراني ها رو با اونايي كه تو تهرون زندگي ميكنند يكي نكن آقا اول مشخص كن منظورت از تهراني ها كيه بعد نظر بده هركي را شو كشيد اومد تو اين شهر مستقر شد كه تهروني نيست هر بچه ايي كه تو اين شهر از اولياي شهرستاني متولد ميشه كه تهروني نيست اين فرهنگي كه اين آقا ميگه براي كساني كه مهاجرت كردند به اين شهر واين فرهنگ غني شون اوردن تو اين شهر تو اين سي ساله. اين زاده فرهنگ چشم و هم چشمي شهرستاني هاست كه تا يكيشون ماشين ميخره اون يكي خودشو ميكشه با قرض و قوله صاحب ماشين بشه نون نداره بخوره اما بايد ماشين داشته باشه خيلي هاشون كه شهرستاني هم نيستند معلوم نيست از كجا اومدند قبول نداريد يه سر به خط بي آر تي ترمينا خاوران آزادي بزند ببينيد چه طور سوار و پيداه ميشن چطور ميگردند حرف زدن هاشون ببينيد اين زاده
    • سارا IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
      50 21
      اونی که معلوم نیست مال کجاست شماهایید که کوهو بیابونو آباد کردید توش نشستید میگید ما تهرونی هستیمو پایتخت نشین
  • بدون نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    69 25
    صدرصد خودخواهند
    • بدون نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
      59 27
      عزیزم بگو 1000 برابر انگار از دماغ فیل افتادن
    • بدون نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
      19 19
      0 که نه.چون منهم دوستانی دارم تهرانی اما خیلی با معرفت. اما میشه گفت90%.
  • بدون نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    27 2
    ادامه اين زاده فرهنگي كه تو خانوادش بزرگ شده و از اونها ياد گرفته و نسل به نسل در آنها اين فرهنگ ادامه پيدا كرده آقاي كارشناس بين المللي شما بايد خوب بدوني كه هر رفتاري نشعت گرفته از فرهنگه پس هر جايي كه فرهنگ ياد داده نشود ويا فرهنگ توسط افراد بي فرهنگ آموزش داده شود چيزي بهتر از اين نخواهي ديد پس بر گرديم به ريشه خشت اول چون نهد معمار كج تا ثريا ميرود ديوار كج در ضمن حالا چه در فرهنگ چه در سياست چه در اجراي سليقه اي رفتار هاي مسولان كه هركسي در زمان خود براي اينكه صلاحيت ندارد مياد ميگه هر ايراني يك خودرو همين ميشه چون نمي تونه شغل ايجاد كنه و كارمندان خودرو سازي بيكار ميشن وبازار خارجي براي اين محصولات وجود نداره اين توليدات در كشور سر ريز ميشه همش سوئ مديريت در سطح كلان مملكته
    • بدون نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
      10 4
      چشم بسته غیب گفتی خوب معلومه که تو هرکشور ی بیشتر ماشینها ساخت همون کشوره حالا چه توان صادرات داشته باشه یا نداشته باشه . چرا قبول نمیکنید که فرهنگ خودخواهی یک فرهنگ رایجه . بزرگترین دلیلش همین تک سرنشینان . یک فرهنگ نوکیسه ای رواج پیدا کرده که افراد خیلی راحت طلب شدن . نمیخوان کمی سختی استفاده از وسایل عمومی رو تحمل کنن . من خودم تقریبا هر روز با وسایل عمومی سر کارم حاضر میشم و همیشه هم به موقع میرسم با کمی زودتر بیرون اومدن و کمی هم بالابردن استانه تحمل معمولا مشکلی ایجاد نمیشه . عادت کردیم که مشکلاتمون رو فرافکنی کنیم کمی هم به رفتار خودمون نگاه کنیم .
  • amirhossein IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    85 2
    از طرف پدری و مادری 4 و 3 نسل پیش از من به ترتیب از شمیران و تهران بوده ولی با نظر شما مخالفم هیچ فرقی نمیکنه از کجا باشی! ادب مرد به ز دولت اوست شخصیت ادمها به مکان تولد و ابا و اجداد نیست و هیچ افتخاری نصیب تهرانی ها یا .... نمیشه
    • عباس IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
      5 0
      آفرین بر شما.
  • سیروس IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    58 3
    تمام ایران با فرهنگ غلط رانندگی مشکل دارند .این معضل مختص تهران نیست.
  • بهروز A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    53 22
    بدون شک با کمی گشت و گذار در شهر تهران ،جلوه های خود خواهی و شاید غرور در میان مردمان این شهر به وضوح نمایان می شود. همین که تهرانی ها از واژه « شهرستانی» برای تمایز مردمان شهرهای دیگر با اهالی تهران استفاده می کنند، نمونه ی بارز این خودبزرگ بینی است.
    • بدون نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
      22 38
      خوب عزیز من میشه بگی به جایه شهرستان چی باید گفت می خوای چون تو ناراحت نشی به همه شهرای ایران بگیم پایتخت واقعا چه عجوبه هایی تو این مملکت داریم خبر نداریم!!!!!!
    • نيلو IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
      49 9
      واقعا من موندم تهران اگه خودش شهرستان نيست پس چيه؟؟؟؟
    • یک تهرانی واقعی IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      8 5
      کلا یک شهر یا مرکز قدرته سیاسی و اقتصادیه، که بهش میگن پایتخت و یا از شهر های دیگر قدرت حاکمه هست که بهش میگن شهرستان. در زبان انگلیسی هم داریم که به پایتخت کپیتال و به شهرستانهای آنها ایالت می گن، تازه بعضی از کشورها هم دارای دو یا سه تا پایتخت هستن، مثل افریقای جنوبی (پرتوریا (قوهٔ مجریه)،بلوم فونتین (قوهٔ قضائیه)،کیپ تاون (قوهٔ مقننه))که دولتشون ییلاق و قشلاق می کنه، تا توزیع سرمایه تو کشور عادلانه تر باشه، و این هم طبیعیه که فرهنگ و توسعه در پایتخت کشورهای دنیا از ایالت های دیگر آن کشورها بیشتر باشه، امیداوارم که متقاعد شده باشید که چرا به تهران می گن پایتخت نه شهرستان.
  • خودم!!! IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    30 6
    بهتره بود به جای این دعوای کی بود کی بود که همه مدعی هستند و معتقدند دیار اونها محل نزول اجلال آسمانی است و سوراخ آسمان دقیقا" بالای سر دهات انها باز شده است( منظور از دهات هر جای قابل سکونت در ایران می باشد!!) ، عنوان این خبر به صورت واقعی : آیا ایرانی ها خودخواهند؟ نوشته می شد.
  • سهند IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    41 5
    چه فرقی داره تهرانی و شهرستانی؟ هر شهر و روستایی هر جور آدم پیدا میشه.
  • بدون نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    43 11
    وقتی به کلان شهر شیراز میگن شهرستان، معلومه چه خبره!! خدا وکیلی 2 نسل شون رو چک کنی میرسه به همین شهرستان ها! متاسفانه این شهر هر کی واردش میشه لهجه، طرز برخورد و .. عوض میشه؟!
    • بدون نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      12 10
      من شيرازي هستم و به شيرازي بودنم افتخار ميكنم با اينكه مجبورم تهران باشم ولي خودم را از نسل أريايي و كوروش كبير ميدانم تهران براي من تنها محل كار است
  • بدون نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    27 34
    تهرانی های با فرهنگ خودخواه نیستن اینو می تونین با گذر به مناطق فرهنگی شهر تهران دریابید اکثرا مهاجرین مشکل ساز هستن چون هنوز با فرهنگ تهران آشنا نیستن
  • عزت IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    41 18
    وقتی تهرونیها از اصالت حرف میزنن وبه اصالت وتهرانی بودن خودشون مینازند یا فکر کردن که مگه قدمت این شهر چندسال هست؟؟ آیا قدمت تهران در مقایسه با سایر شهر ها مثل تبریز وبوشهر و توس و شوش و.... اصلا قابل قیاس نیست پس موقع حرف زدن خواهشا یک مقداری تفکر کنید بعد دم از اصالت بزنید.
  • بدون نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    51 22
    من یک شهرستانی هستم. اصلا قصد ندارم متعصبانه حرف بزنم. تا حالا با تهرانی های زیادی برخورد داشتم. ولی راستش از غرورشون نفرت پیدا کردم. طوری که شاید خود شما تهرانی ها متوجه این امر نشید ولی متاسفانه فقط به فکر کلاس و مد و یه مسائل خیلی خیلی بی مزه خاله زنکی هستید. منو ببخشید ولی اصلا از تهرانی ها خوشم نمیاد.
    • متولد تهران IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      13 6
      اصولا ما تهران خالص بسیار بسیار کم داریم ولی در خصوص خاله زنکی .... باید بگم که اوضاع شهرستان ها خیلی خرابتره شما توی یک شهر کوچیک یا حتی خیلی از مراکز استان ها برو .... دست تو کتت بکنی کل شهر باخبر میشن.
    • ░░░ IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
      2 1
      تو رو خدا ایتدفعه رو خوشت بیا !
  • آبتین CH ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    32 5
    به نظر من مسئله تهرانی یا غیر تهرانی نیست. خودخواهی از خصوصیات اخلاقی ما ایرانی هاست مثل ریاکاری، دروغ گوئی و طبق معمول به جای سعی در درست کردن عادات بدمان به کل وجود آنها را نفی میکنیم و با مزخرفاتی مثل میهمان نوازی و .... خودمان را گول میزنیم. بدینگونه تا صد سال دیگر هم اوضاع و احوالمان بهتر نخواهد شد.
  • بدون نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    36 22
    با عرض سلام اینجا الان از تایپیک ها مشخصه که تهرانیها اصلا فرهنگ ندارند ثانیا اگه تو اینترنت یه سرچ ساده بکنید میفهمید که همه جای ایران با قدمت هست به جز تهران چون تهران فقط 200ساله که تبدیل به شهر شده در حالی که ما شهرهایی داریم که قدمت چند هزار ساله دارند ، ثانیا اگه شهرستانی ها امور رو به دست نمی گرفتند که تهرانیها از گشنه گی میمردند ها ها ها ها ها مثلا بازار تهران که یکی از نبض های اقتصادی ایرانه که تقریبا دست آذری های خوش غیرته بله بله بله کور بشه چشم حسود
  • بدون نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    46 11
    اگر شهرستانی ها نسبت به تهران بر فرض مثال عقب مانده اند تقصیر پایتخت نشینهایی است که کل ممکلکت را در تهران جمع کرده اند و بهترین چیزها را برای خودشان بر داشته اند.اگر توزیع عادلانه امکانات بود الان شهرستانی هم برای خود غرور و اعتبار شهری داشتند. آقای اصیل تهرانی تا به حال یک وجب از کشورش را نمی شناسد آنگاه برای خودش اصالت تعریف می کند و بقیه کوره دهاتی می داند.
    • یک تهرانی واقعی IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
      3 5
      دوست عزیز حرف شما رو قبول دارم که ما تهرانیها کشور مون رو نگشتیم و از قدمت هم صحبت نمی کنم، البته باید گفت که تهران یکی از اصیل ترین شهرهای ایران بود که بدون هیاهو و بدور از هرگونه سرو صدایی داشت ادامه می داد تا زمانی که پایتخت اعلام شد، ولی این بی انصافیه که تهرونیها رو متهم به توزیع ناعادلانه امکانات می کنیم، چرا که تمام دست اندر کاران این مملکت شهرستانی هستن و در پایتخت نشین، پس از ماست که بر ماست، تازه از میشه گفت که از شماست که بر ماست.
  • مهدی IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    7 26
    اصلا تهرانیها خودخواه نیستند که در باره شهرستانیها اینجوری نظر میدهند اصلا تهران بی فرهنگ نداره ضمنا مرکز تربیت معلم ویژه فرهنگیان اونجاست . وای فرهنگ شهریها
  • Behnam IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    49 14
    این تهرانی ها نمیدونم به خاطر چی جوگیر شدن از اونجایی که تهران مدت ها پایتخت ایران شده تمامی امکانات تو تهران بنا شده پول نفت خوزستان و معادن آذربایجان و کرمان اکثرا برای رفاه تهرانی ها و آباد شدن تهران خرج شده ولی شهرهای خوزستان و آذربایجان اصلا پیشرفتی نداشته بعدشم با این همه اکثرا افراد نخبه شهرستانی ها هستن حتی خود پولدارهای تهران اکثرا تبریزی هستن شما از خودتون هیچی ندارید خیلی عقب افتاده هستین ... عیبی نداره درآمد هر شهر تو خود اون شهر خرج بشه ببینم فرهنگ کی میره بالا کی میره پایین دهاتی ها...
    • بدون نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
      2 2
      ای کاش فرهنگ گفتمان بدون اهانت تو مملکت ما وجود داشت، من هیچوقت به شهرستانیهای عزیز به خاطر فرهنگی که دارن اهانت نکردم بلکه سعی کردم تا با همین چند تا شهرستانی که زیر دستم هستم طوری رفتار کنم که اونها هم پیشرفت فرهنگی داشته باشند، امیدوارم شما هم قبل از اینکه با تهرانیهای اصیل برخورد کنین به اونها اهانت نکنین.
  • محمد US ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    53 0
    من خودم چهار سال تو تهران راننده آژانس بودم و همه جای این شهر رفتم. خدا وکیلی مناطق بالاشهر بیشتر رعایت میکنن و بیشتر به هم راه میدن که رد بشن. مناطق جنوبی شهر همه انگار دارن رقابت میکنن که روی همدیگر رو کم کنن. هر چند استثنا هم هست. ولی من تجربه شخصی خودم رو گفتم.
    • بدون نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
      20 45
      جنوب شهر مهاجران شهرستانی هستند
    • بدون نام IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      6 6
      دقیقا بر عکس می فرمایید چون اغلب مردم بالا شهر شهرستانی های پولدار هستند که توی قسمت های گرانقیمت تهران املاک و زمین می خرند و این روند همچنان هم ادامه داره.خانواده ما تهران زندگی نمی کنیم ولی تعداد زیادی خانه و آپارتمان توی مناطق شهرک غرب و سعادت آباد و زعفرانیه داریم.
    • بدون نام IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      9 2
      خداییش 200 ساله شهر شده تهران آ!!!!راستی اگه تهران قدمت اصفهان و شیراز و همدان و ... را توی شهرنشینی داشتند میخواستند چی بگن؟؟؟ امروز هم اگه در ظاهر تهران از نظر فرهنگی از شهر های دیگه ی ایران جلوتره به خاطر امکانات و هزینه های سرسام آوری هست که به این شهر داده میشه و به نقاط دیگر ایران نه.مطمئنا اگه بودجه ی کشور بین شهرهای ایران به صورت عادلانه تقسیم میشد هیچکس دوست نداشت شهر و دیار آبا اجدادیش را ول کنه بیاد توی تهران و تو قفس زندگی کنه. ولی مثلا توی خارج هم اینطوریه یعنی کسی که واشنگتن زندگی میکنه به کسی که از لاس وگاس یا لوس آنجلس هست اینجوری فخر میفروشه؟؟ متوهم!
  • بدون نام IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    32 35
    كساني كه از شهرستان اومدن تهران (حداقل تو اين 30-15 سال) چند دسته اند: 1. كسانيكه تو تهران دانشگاهي شدن ديگه به ولايت برنگشتن موجب كاهش اشتغال در تهران شدن و ماشين خريدن و ..... 2. يك بار اومدن تهران،زرق و برق شهر و ديدن و بعد از چندسال رفتن زمين و گاو و گوسفندارو فروختن كلي به جيب زدن يا نزدن،يه ماشين گرون قيمت يا ارزون خريدن و .... 3. شهرستان درس خوندن به جاي كار در شهر خود و اباداني شهرو كاشانه خود، راهي تهران شه، استخدام شدند و باز هم موجب كاهش اشتغال در تهران شدند. همه اينها موجب شلوغي-ازدحام جمعيت -ترافيك-استرس و .... لازم به ذكر است كه 90 درصد مجرمان،شهرستاني هائي ميباشند كه راهي تهران شدند و به نداشتن كار و مسكن به بزهكاري دچار شدند.اينها بي احترامي نيست،بلكه واقعيت مهاجرته!
    • سارا IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
      34 6
      عزیز من خب فرصت شغلی تو تهران بیشتره و درامد بهتره از بیکاری فرار می کنن میان اونجا بیشترشون هم از سر نیاز و به اجبار تهرانو شلوغیشو تحمل می کنن به خاطر زرق و برق نمیان.
    • یک تهرانی IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
      3 2
      هر جا جمعیت باشه فرصت شغلی هم بوجود میاد، همچنان که در شهر های بزرگی مثل شیراز و تبریز و مشهد و ... پیشرفتهای فرهنگی چشمگیری بوجود آمده است، پس بهتره که بگیم کسانی که مهاجرت رو به عنوان گزینه اول پیشرفت می بینند، انسانهایی هستند که به فکر خود هستند نه به فکر آبادانی شهر و ولایت خودشون و خواهان تغییرات با سرعت بالا هستند، این افراد خود خواهانی هستند که وقتی به شهر دیگری مهمانی می روند(تهران) پشت سر صاحب خانه(تهرانیها) هم حرف میزنند.
  • شهرستانی IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    38 9
    تهرانی های عزیز حق دارید خود خواه باشید چون تمام ایران در تهران جمع شده است ولی خدمتتان عرض کنم ما شهرستانی ها درعین آرامش درهوای پاک زندگی می کنیم و مشکلات شما را هم نداریم خوش به حال همه شهرستانی ها
    • ناشناس IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      13 9
      اگه اینقدر شهرتون رو دوست دارید دست از سر تهران ما بردارید
  • بدون نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    25 11
    عزیزانه تهرانی واقعا فکر میکنید فقط و فقط فرهنگ ترافیکیتون دچار خود خواهیه؟
  • بدون نام IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    36 1
    خبر انلاین خوب بین تهرانی ها بقیه مردم ایران دعوا راه انداخته فرقی نمینه مال کجا باشی بعضی چیزا هست که بسته به خانواده است وفرهنگ انسان حالا میخوای مال تهران باش مال شهرستان یا مال روستا یا اصلا از کره مریخ امده باش (راستی چرا نظرای منو چاپ نمیکنید)
  • شهرستانی تازه به دوران نرسیده! US ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    33 10
    تهرانی های محترم سعی کنید یه خورده ورای نوک بینیتون به کل کشور نگاه کنید اونوقت شاید کی شرمنده بشید...در ضمن به جای دقت به پلاک خودروی مقابل سعی کنید حواستون به رانندگیتون باشه که اینقدر ازین گزارشات واستون اعلام نشه
    • بدون نام IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      9 6
      ما حواسمون هست. شما یه نگاه به خودت بکن این ورا پیدات نشه...
    • بدون نام IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      8 3
      از منفی های زیادی که به نظرات تهرانی ها داده شده، معلومه چقدر تعداد شهرستانی ها توی تهران زیاده که اینطور خونشون به جوش میاد و منفی می دن به تهرانی ها که حقشون رو می خوان. اینکه توی شهر خودشون راحت زندگی کنن و کسی دیگه از امکانات شهرشون استفاده نکنه و شلوغ و کثیفش کنه و تازه طلبکار هم باشه
  • بدون نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    26 0
    واقعاً كه مقاله كارآمد و تاثير گذاري در زمينه حل مشكلات ترافيك و فرهنگ سازي بود. از نظرات خوانندگان محترم كاملاً ميشه به اين مطلب پي برد.
  • اصفهان IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    42 22
    من که یه وجب از خاک اصفهانمونو نمیدم کل اون تهران کثیفو بگیرم با اون مردم هزار فرقش:))))))))))
    • یک اصفهانی دیگر IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      11 3
      همشهری تو هم که با این طریق حرف زدنت روی ان هموطن تهرانی را داری سفید می کنی
  • شهروند IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    27 0
    واقعا" چند درصد این مزخرفاتی که به اسم " نظر " منتشر شد ربطی به اصل قضیه رفتار ترافیکی تهرانیها داشت؟ البته خود خبرانلاین هم با انتخاب اون تیتر بی تقصیر نیست. اما بعد ... سیستم حمل و نقل عمومی تو کشور واقعا" افتضاحه که باعث میشه آدم ترجیح بده تا حد ممکن ازش استفاده نکنه و در نتیجه مجبوره از ماشین خودش استفاده کنه که همین باعث گرفتاری تو ترافیک و بعدش اعصاب خوردی راننده و رفتارهای نابجا و خودخواهانه اش میشه . این معضل تو تهران بخاطر جمعیت بیشترش نمود بیشتری داره ولی مطلقا" ربطی به تهرانی ، ترک یا اصفهانی و ... بودن راننده نداره. البته حساب بعضی از راننده ها که تو هر موقعیتی رانندگی افتضاح دارن سواست
  • آریایی IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    30 15
    آقایی که ادعا تهرانی بودن میکنی این بدون اون موقع که تهرانی وجود نداشت وچند تا دهات بودن در حوالی ری خیلی از این شهرستانها قدمت بالای 6 هزار سال شهری دارند مثل همدان نهاوند خرم اباد و شیراز و...... پس اینقدر به این دهات تازه به دوران رسیده ننازید
    • یک تهرانی واقعی IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
      2 0
      بر منکرش لعنت، ما هم به این مفاخر می نازیم، ولی چه ربطی به فرهنگ شهر نشینی حال حاضر ایران داره؟
  • بدون نام IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    22 38
    تورو خدا نظر منو بگذار .ما نه پول نفت را می خواهیم نه امکانت پزشکی را می خواهیم .نه فرودگاه می خواهیم و نه و نه....فقط از تهران برید شهر خودتون که ما یک نفس راحت بکشیم و اینقدر هم به این تهران مهمان نواز بد وبیراه نگید .مخصوصا اصفهانی های عزیز واذری ها که تمام دریانی هاو فروشگاه های تهران را غروق کردن هم مهمان نوازی کنیم هم فوش بخوریم
    • رستم IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
      14 3
      منظورت فحشه دیگه داداش !!!!!!!!!!!!!
    • امیرحسین IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      18 6
      پول نفت و امکانت پزشکی را می خواهیمو فرودگاه و بدید به ما ، اگه ما نرفتیم !
  • آرش IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    20 0
    آنقدر سر تهرونی وشهرستونی دعوا نکنین! مگه شروع یا پایان فرهنگی که هزارو یک ایراد داره اون ور مرزهای فعلی نقاطی است که ایران نام داره؟ این افکار بچه گانه متاسفانه مال همین جهان سومه که بجای تفکر، یا شعار بقیه رو تکرار می کنن، یا فکر می کنن آسمون سوراخ شده و لنگه ی اونا هیچ جا نیس. ما باید به اشتباهات خود اعتراف کنیم تا بتوانیم راه چاره اش رو هم پیدا کنیم عوض خودمون رو صاحب فرهنگ شونصد هزار ساله می دونیم یه نیگا به زمین بندازین! ما هنوز یاد نگرفتیم آشغال رو از دستمون همینطوری تو خیابونا نندازیم. راستی آیا تا حالا کسی یه ده دلاری دیده که روش یک دونه خط کشیده باشن؟ ما رو پول مون یادگاری یا حساب کتابامونو می نویسیم
  • تهرانی باحال IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    29 30
    اگر شهر ما بده پس چرا نمیرین شهر خودتون ..شما شروع کردید تو همه پیام ها توهین کردین
  • بدون نام IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    18 15
    تما وزیر ها و کارمند ها و بازاری ها ووووواز شهر های دیگه امدند دعوا برای چیه .و دوم اینکه ما ترک نداریم اذری داریم ودر ضمن شمال ایران ا ز همه شهر ها می ایندبرای دیدار زیبایی ها دیواری از دیوار تهران کوتاه تر ندیدی که سرش خالی کنید اگر شما خیلی رگ گردن تون بزرگ میشه بروید بعد از دانشگاه در تهران در شهر خودتون مطب بزنید یا کار کنید چرا بعد از فارغ تحصیلی یا در تهران می مانیدو ازدواج هم میکنید پز هم میدهید که یارو تهرونی شما شهرستانی ها خودتون می برید خودتون هم میدوزید
    • m IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      9 15
      من طرفدار شهرستانیها هستم. نامرده اونی که اولین بار اسم همه شهرهای قشنگ ایران رو گذاشت شهرستان متاسفم براش. اسم تهران رو گذاشت تهران بزرگ. در ضمن تاریخ نشون میده ما آذری نداریم ترک داریم. یه کم مطالعه کنید لطفا. حیفه هویت خوتون رو زیر سوال می برید
    • آذربايجان IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      4 12
      لطفا بيانيه صادر نكن، ما خودمون بهتر از شما تشخيص ميديم كه اصالت و اسممون چيه. اتفاقا ترك درسته و آذري اشتباه و ساختگي ه.
  • بدون نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    12 0
    نویسنده جام جم در جمعبندی خود دچار اشکال هستند.1 تاکسی ها را باید اداره ی تاکسی رانی رسیدگی کند که نمیکند .2هروز یک نرخ داره کرایه3 اتوبوس های شرکت واحد هم جواب گوی این حجم مسافر نیست 4 بلیط متروهم که گران شده ودر دست رس هم نیست .5مردم از متروهم استفاده مکنند6این نوسینده محترم از کجا میداند که کسی که نور بالامیزندو بوغ و بد راننگی میکند تهرانی است و به نظر ایشان نمی شود اعتمادی کرد .
  • لیداshz IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    32 24
    فقط یکی بگه این تهرونتون چی داره که اینقدر بهش مینازید...متکبرا
    • امیرحسین IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      21 2
      پول من و شما رو می برند اونجا یا حالش رو می برند یا حرومش می کنند
  • بدون نام IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    6 13
    خانم لیدا گفتند راجب ترافیک نظر بدهید نه راجب تکبرخانم
  • یک دوست IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    18 1
    دوستان محترم!!!خوبه تمدن ما 7000ساله این طرز برخوردمونه!اگه 200سال بود چی میشد! اینقدر مخ تعطیل نباشیم!
  • بدون نام IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    17 3
    چه کار به قدمت جایی دارید اگر این طوری فکر کنید امریکا250سال قدمت داره ترکیه عراق بحرین وبیشتر کشورهاوشهر ها قدمتی ندارند ولی من در هر نشستی دیدم تا میگی تهرانی هستم همه جبهه میگیرن که تهرانی اصیل وجودنداره و بابا مگه کسی میگه شهر های شماوجودداشتن یا نداشتند .البته که باید راجب ترافیک نظر میدادم ا ین یادتون باشه که کوچه به گوچه تهران جوان وپیر در جنگ رفتند و شهید شدندو خوب نیست که دسته و گروه راه بیندازیم همه ایران سرای من است اون کسی که اول نظر داد این اتیش را به پا کرد
    • بدون نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      7 10
      ميشه بگين از كجا به اين نتيجه رسيدين كه امثال تركيه و عراق (كه اتفاقا از قديميترين مراكز تمدن هستن) بدون قدمتن؟
  • رضا IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    19 0
    نه به تهرانی بودنه نه به شهرستانی بودن من خودم پدربزرگم اینها از املاک دارای بزرگ تهران بودن ولی حالا اینجا تو شهرستان هستیم هیچ فرقی نداره تهرانی باشی یا شهرستانی اصل تربیت خانوادگی هر فرده والله هم ادم متشخص تو تهران هست و هم تو شهرستان و بلانسبت خوب ها هم ادم بی شعور و بی تربیت هست تو تهران و هم تو شهرستان _ یارو عقده ایه هرکجایی که باشه هر لباسی که باشه عقده ایه حالا بخواد تهرانی باشه یا شهرستانی اصل تربیت خانوادگی یه فرده- تهران نمونه یه ایران کوچیکه وقلب ایران _مهم نه تهرانی بودنه نه شهرستانی بودن ما ایرانی هستیم و همه ایران سرای من است - برای حفظ این کشور هزاران شهید دادیم و جانباز - عزیزان خودخواه نباشید به فکر بر طرف کردن مشکل هم باشید نه برا هم مشکل بسازید.
  • بدون نام CA ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    15 21
    شهرستاني هاي عزيز تهران خيلي بده و مردمش بدتر پس لطف كنيد بريد شهر خودتون تا از اين تهران و مردمش راهت بشيد و هم تهراني ها از شما
    • بدون نام IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      7 9
      وال ما هم عاشق شهرتون نیستیم، مجبوریم.
    • بدون نام IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      8 9
      خب برو. کی جلوتو گرفته؟ما هم هیچ علاقه ای به دیدن آدمایی که هیچ چیزشون شبیه تهرانی ها نیست نداریم
  • اصفهانی IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    15 5
    تهران هزار فرق است ولی ما اصفهانی ها با خودمون هم نمی سازیم و ترافیکمون هم با اینکه ماشین کمه خیلی بدست
  • mohamad IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    34 13
    من بچه بوشهرم میخوام از تهرانی ها بپرسم اگه بوشهر نبود که خرج شما تهرانی ها رو بده بازم حرفی داشتین بابا برق رو که ما میدیم از نیروگاه گاز و نفت هم که از عسلویه چی دارین مینازین؟؟؟ جز دود و دم و ادعا هیچی .......
    • بدون نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      11 1
      اتفاقا یک دلیلی که برای بوشهری ها و خوزستانی ها جوک نمیسازند، شاید همین باشه. من خودم یم منطقه نفت خیز به دنیا اومدم و الان تهران زندگی میکنم. واقعا اینکه شهرهایی جنوبی از آبادان گرفته تا بوشهر و بندرعباس بهره چندانی از ثروت نفت نبردند، خودش تناقض بزرگی هست.
    • یک تهرانی واقعی IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
      4 4
      من همیشه از منتقدین این ماجرا بودم، اگه شما جنوبی ها حرفی بزننین واقعا حق دارین، چون این ثروت که از دل خاک بیرون میاد اول ما شماست بعدا مال بقیه ایرانیها، در ضمن ثروت نفت فقط داخل تهران خرج نمیشه لطفا در موقع نظر دادن یکمی هم انصاف داشته باشین.
  • سرزمین ایران US ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    16 0
    مختصر بنویسید که وقت بشه خواندکه چه هموطن های خوبی داریم
  • تهرانی IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    15 33
    اگه یه قانون بذارن که هر کی توی شهر خودش بمونه واسه اومدن به تهران روادید بخوان و به همین آسونی اجازه اقامت دائم ندن شهر زیبای ما اینجوری شلوغ نمیشه شهرهای دیگه ایران هم آباد میشه
    • بدون نام IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      12 6
      دقیقا!! اینجور به نفع همه مردم ایرانه.
    • بدون نام IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      20 4
      تو اروپا بدون رواديد ميرن فلان كشور بعد ما بايد براي رفتن به يه شهري از كشور خودمون رواديد بديم؟؟؟؟ شما لطف كن تز نده.
    • متولد تهران IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      30 2
      آقا این چه حرف بی منطقیه که میزنی !! پس تهرانی ها هم واسه رفتن به گیلان و مازندران روادید بگیرن. خوزستانی ها هم واسه پول نفت از تهرانی ها مالیات بگیرن و کرمانی ها هم واسه مس خسارت بگیرن و همینطور بگیر برو جلو.
  • davood IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    23 6
    متاسفم تهرانييييييييييييييي كه اين طوري فكر ميكني
  • چوبین IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    17 6
    بازم صد رحمت به تهران.با ماشین خودم چندتا شهرستان رفتم صد دفعه پشت فرمون سکته زدم.ظاهرا بعضی ها تا پلاک تهران مبینن مور مورشون میشه میخوان یه حالی از تهرانی ها بگیرن0
  • بدون نام IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    21 5
    همه آنهایی که پز تهرانی بودن را میگیرند اگه یه نگاه به شناسنامه بابا بزرگ وماما ن بزرگ کنند یا دقت به لهجه اونا کنند می فهمند که اصلا کجاییند
    • مهمان IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      12 3
      عزیزم اونا همشهریای شمان که شناسنامه هاشون اینطوریه خوبه یه سر به محله های قدیمی تهران بزنی و چند تا از محلی های اون مناطق نه مهاجرین رو ببینی محله ها یا روستاهای قدیم مثل ری, لواسان, شمیران, اهار, درکه, اوین, فرحزاد, کن, سولوقان, کیگا, ده پونک,... مهم برای کدام شهرایران بودن نیست مهم اینه که ما اریایی و ایرانی هستیم باید به فرهنگ و تمدن قویمون افتخار کنیم نه اینطور جبهه گیری ها
  • بدون نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    16 1
    يه تهراني با غضنفر با چند تاي ديگه تو مسابقه اي شركت كردن هر كدوم 3 چراغ سبز داشتن كه با هر جواب غلط يه چراغ سبز خاموش ميشده با خاموش شدن 3 چراغ اون نفر از مسابقه حذف ميشده.نفري كه جواب درست ميداده اين حقو داشته تا نفر بعدي رو واسه سوال انتخاب كنه.غضنفر هرجواب درستي كه ميداده ميگفته از تهرانيه بپرسين-تهرانيه 3 چراغ سبزش خاموش ميشه حذف ميشه. غضنفر ميگه بازم از تهرانيه بپرسين بهش ميگن تهرانيه حذف شده. ميگه من كاري ندارم تا اينو به خاك سياه ننشونم ولش نميكنم
  • بدون نام IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    14 0
    تهراني جووونم راحت درسته نه راهت مجيد جون بچه ولنجك-الان بالا شهرنشين هاي تمام شهرهاي بزرگ مثل تهران.شيراز. مشهد . اصفهان همه پوادارايي هستن كه از شهرستان اومدن اينجاها. همه قاطي شدن نمونه بارزش كرج معلوم نيس كي مال كجاست همه قاطي شدن.
  • بدون نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    10 9
    تهراني اصيل هرگز نميگه شهرستاني- اين شهرستانياي مقيم تهرانن كه به بقيه شهرستانيا ميگن شهرستاني- چه شهرستان در شهرستاني شد.
  • بدون نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    12 18
    بابا اقايان و خانمهاي محترم شهرستاني! ترو خدا اين تهران رو ول كنين برين به ولايت خودتون،تهران زندگي كردن شهرت و افتخار نيست.فقط موجب ازدحام و ترافيك و .... ميشه!برين به شهر زيبا و آروم خودتون بزارين ما هم اينجا بتونيم زندگي كنيم!اگه تحصيل كردين،پول دارين يا ندارين،برين همونجا رو اباد كنين.نتيجش اين ميشه كه تمام ايران فقر و بيكاري و پائين بودن سطح علم دانش و تمدن و ووووووو .... ميشه! برنگردينا!!!!!!!!
    • امیرحسین IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      12 4
      من تو شهر خودم هر سازمانی می رم کارش را بگیرم انجام بدم ، می گن باید از تهران دستور بیاد ، بابا شما تهرانی ها دست از سر ما بر نمی دارید
    • سارا IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      15 6
      کار؟تو شهرستان؟ نیستید ببینید چقدر خونوادها از هم جدا زندگی میکنن برای نبود کار تمام وزارت خونه ها,امکانات دانشگاهی و ... مال شما ما هم بشینیم اینجا هی کشاورزی کنیم,نفت تولید کنیم,تو معدن ها کار کنیم هی شما تهرانی ها مفت مفت بخرین ببرین و پز تهرانتونو بدین!!...والاااا
  • بدون نام IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    13 23
    كاملا با نظر داداش تهرونيم راضيم.(((اگه یه قانون بذارن که هر کی توی شهر خودش بمونه واسه اومدن به تهران روادید بخوان و به همین آسونی اجازه اقامت دائم ندن شهر زیبای ما اینجوری شلوغ نمیشه شهرهای دیگه ایران هم آباد میشه)))اره خيلي خوب ميشه! اين شهرستاني هاي عزيز رو بايد همينجوري جلوي مهاجرتشونو بگيرن.اين روش كه هركي به شهرش برگرده حقوقش زياد ميشه و .... فايده نداشت.
    • بدون نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      21 4
      شما هم يه سر به شناسنامه بابات بزن
    • م م IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      21 2
      اگه پایتخت عوض بشه چطوره؟
    • محمد IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      18 4
      اکثر شهرستانی ها به خاطر تجمع امکانات تو تهران مجبورن به این خراب شده بیان!
    • بدون نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      11 3
      موافقم يه نظام فدرال داشته باشيم كه تهران دستورده و قيم همه جا نباشه بعد ببين كسي مي آد تهران
    • بدون نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      16 14
      من تهرانی هستم. شناسنامه پدرم صادره از تهران هست و مادرم صادره از تجریش. جد در جد پدرم هم تهرانی بودن. آقا یا خانوم شهرستانی بازم حرفی داری؟ چرا برنمی گردین شهرتون؟ بحث پایتخت نیست. ما شهرمون رو دوست داریم. پایتخت باشه یا نباشه. شماها شهرتون رو ول می کنین به هوای پایتخت. خسته شدیم بس که شهرستانی توی شهر دیدیم. همه جا شلوغ شده. هرکی می بینه از یه جایی اومده و موندگار شده. میاین تهران، خیابون رو با جاده مالرو و آپارتمان رو با باغ و خونه دربستتون اشتباه می گیرین پدر مارو در میارین.
    • بدون نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      16 7
      بابا اینا خودشون را با نیویورک و لندن و پاریس اشتباه گرفتند.بگیر منو !!!! متوهم!D:
    • بدون نام IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
      4 7
      آقای محمد خراب شده شهر خودته. درست صحبت راجع به تهران. ادبیاتت نشون می ده که شهرستانی هستی دیگه. دوستان ببینن که شهرستانی ها توی همه خبر چند بار به تهران بد و بیراه گفتن اما تهرانی ها فقط از خودشون و شهرشون دفاع کردن. همین تفاوت ها رو نشون می ده و کافیه
  • بدون نام IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    14 0
    بحث تهران و غیر تهران نیست ، فرهنگ هممون مشکل داره برادر
  • بدون نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    8 8
    امار بگیرید که چقدر منفی دادن همه گی رگ گردنشون بیرون امده.اگر راجب ترافیک است نویسنده جا های دیگر را نرفته ونمیتونه محقق خوبی باشه فقط تهران را زیر زریبن گذاشته .و مغرضانه قضاوت کرده .واگر می خواهید امار مردم ایران را فرهنگی برسی کنید برین سربازی .به نظر من امار نشان میده که در تهران چقدر از شهر های دیگه زندگی می کنندتهران مظلوم دوست دارم
  • بدون نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    12 3
    اگر اين مسئولين محترم همانطوري كه گفته اند عمل كنند و در آينده پايتخت عوض بشه نمي دونم تهرانيهاي عزيز باز هم اينقدر پز ميدن و دچار كبر و غرور ميشن راستي يه چيز ديگه اونم اينه كه تهران روي گسل زلزله است و اين مسئولين محترم بهتره يه فكر اساسي بكنن چون اگر خداي نكرده اتفاقي بيفته اصلاً نمي شه جمعش كرد .
    • بدون نام IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      8 8
      روی گسل زلزله اس؟ باشه. برن بیرون ازش شهرستانی ها. واسه چی موندن پس؟ واسه چی ول نمی کنن اینارو؟ واسه چی بعد یه اسل ادای تهرانی ها رو در میارن؟ تهران پایتخت باشه یا نباشه ما دوستش داریم. ما تهرانی ها
  • زیبا IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    14 20
    تهران دوست دارم .قلب کشورم
  • بی نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    24 10
    حالا یه جوری حرف می زنن انگار تهران نیویورک و پاریسه!!!
  • لیدا shz IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    22 7
    شهرت و افتخار؟؟؟؟ چه از خود راضی حالا مگه این تهروووووووووووووووووووووووووووووووون با این اب و هوا مسخرش چی هست که افتخار کنیم
  • آرش IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    7 20
    هركي خودش و پدر مادرش متولد تهران هستن پس تهرانيه...اين نظريه منه...يعني بايد بزرگ شده اين شهر باشه و زير نظر دوتا بزرگ شده يا حداقل يك بزرگ شده اين شهر رشد كرده باشه...اونوقت تهرانيه....زنده باد تهران عزيز ما
  • بدون نام IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    8 8
    آقا یا خانم بدون نامی که گفتی ترکیه قدمتی نداره حداقل رسانه ها و کتاب های معمولی و سطحی رو بخونی میفهمی که امپراطوری عثمانی ترکها چند صد سال و هزار سال خون کافران و سایر اهل کتب دنیا رو تو شیشه کردن که باید مسامان بشین حالا شما در کامنت خودت ادعا میکنی ترکیه قدمت نداره همین قرن پیش عثمانی تموم شد اونم با شروع آتا ترک و رضا شاه ایران که نمیگم کار چه کسایی بود تا از شر عثمانی خلاص بشه ولی اینو بدون روباه پیر و واتیکان کم نقش نبودن خبر آنلاین محترم درسته زدم به خاکی و با بحث مرتبط نبود ولی خواهشا منتشر کن
  • بدون نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    11 1
    درود به شرف تمام روستاییهائی که صداقت و رو راستی ازشون میباره و توهیاهوی این بچه بازیها نیستن ... آهااااااااای ایرانی با غیرت << همه جای ایران سرای من است......... >>
  • بدون نام US ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    9 10
    لیدا مثل اینکه تو تهران خیلی تصادف کردی که انقدر خاطره بد از تهران داری بابا
  • بدون نام US ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    12 0
    ادم وطن فروش شهر ودیار خودشو میفروشه به پاریس و نیویورک ا گر این جا ویران سرا هم باشه باز عاشق هستم ترافیک هم تو تهرات سالها است که بد و خراب
  • مجید IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    10 3
    من تهرانی ام جد اندر جدم هم تهرانی هستن ما نه ادعای فرهنگ داریم نه... یه سری رفتارای اشتباه تهرانی و غیر تهرانی نداره ولی خب باید قبول کنیم که مسئولین سعی شون بر اینه که اگه قراره یه فرهنگ جا بیفته اول تو تهران باشه به خاطر این که تهران در واقع ویترین این کشوره هر کس از بیرون میاد اول تهرانو میبینه
  • بدون نام US ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    9 2
    شما انقد خود خواه هستید که با سوال ساده کشور خودتون را تجریه کردین و چرت وپرت گفتید انگار مردم تهران ایرانی نیستندچرا نارحت شدی که قلب ایران تهران باشه عقده دارید حق داریداگر سرمایه های کشور بطور مساوی تقسیم بشه و شهر های دیگه کم وکسری نداشته باشند این طور به جان هم نمی افتیم این یک زخم کهنه است یک کم یاد بگیرم که با هم باشیم.که راز باهم بودن را کسی به ما نیا موخته
  • بدون نام IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    14 8
    خنده داره . شهرستانی هایی که ایراد می گیرن تهرانی ها خودخواه و مغرورن و خیلی صفت های دیگه، خودشون وقتی پاشون می رسه تهران، دیگه حاضر نیستن برگردن به شهرشون. نمونه اش روی توی مترو و اتوبوس می بینین. آدم همینطور لهجه های مختلف می شنوه. اگه بده که چرا تشریف میارین و نمی رین. اگه خوبه که که دیگه ساکت. اومدین تهران، بیرون نمی رین. هر کدوم یه ماشین انداختین زیر پاتون ترافیک و آلودگی هوا درست کردین، تازه طلبکار هم هستین؟ فرهنگ رانندگی همه کشور خرابه اما خودتون قضاوت کنین تهران 20 سال پیش که مهاجراش کمتر بودن خلوت تر نبود؟ من اگه کاره ای بودم تمام کسانی رو که کمتر از 15 ساله وارد تهران شدن، بر می گردوندم شهرشون و برای ورود به تهران ویزا می ذاشتم. فقط برای کارهای ضروری مثل درمان و کارهای اداری.
    • بدون نام IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      4 3
      لطفا مودب باشید
    • بدون نام IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      4 2
      تهرانی اصیل فکر نکنم وجود داشته باشه یا خیلی کم هستند
    • بدون نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
      4 3
      شما راباید بزارن رییس اتحادیه اروپا!ویزا برای تهران؟؟؟؟؟؟جایی که خدای نکرده خدای نکرده 5 ریشتر زلزله بیاد تو فاضلاب فرو میره؟!!!!بفرست خنده بازار نظرتو
    • بدون نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
      5 4
      آخی .... یه نگاه به افاضات شهرستانی های عزیز بنداز و ببین چه حرفایی درباره تهرانی ها زدن . بعد به یه تهرانی بگو مودب باش.
  • محسن IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    4 7
    من بندرعباسیم ، تقریباً هر ماه یه ماموریت دو سه روزه دارم تهران هر وقت میام میشینم تو تاکسی باید شهادتینمو بدم ، همکارمون که میگه من عقب میشینم جلو بشینم حالم بد میشه! واقعاً رانندگیشون دلهره آوره .
  • پارسا IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    11 8
    تهران دويست سال پيش يك (ده بزرگ) بود اون موقعي كه اصفهان و شيراز بودند به كي ميگفتند شهرستاني !!! تهرانيها فرهنگشون اينه كه از صبح تاشب بدوند دنبال پول .صد جا كارميكنن اسمش رو گذاشتن (تلاش براي زندگي)
    • بدون نام IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
      8 7
      تو نیا. بمون همون جا. کارت دعوت واست نفرستادیم والا.
  • بدون نام IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    13 5
    درود بر بچه هاي تهرون...خدايا اين شهرستانيها را از دست ما تهرانيها و بالعكس راحت كن
  • حاجی IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    3 1
    گر می نخوری طعنه مزن مستانرا بنیاد مکن تو حیله و دستانرا تو غره بدان مشو که می می نخوری صد لقمه خوری که می غلامست آنرا
  • بدون نام US ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    5 1
    حالا نمی خواهد تو از ترکیه و عراق دفاع کنی تما م این منطقه ایران بوده مثل اینه تو خاکی زدی .وزیادهم ازبحث ترافیک عقب نمودی
  • لیدا SHZ IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    13 7
    نه جانم اونجا تصادف نکردم حرف بیخودم نمیزنم اونجا فامیل داریم از همون تهرونی اصیل هایی که شما میگین به قول خودشون خیلی اروپایین ولی نمیدونن با این رفتاراشون خیلی مزخرف و متکبر به نظر میان
  • نینا IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    12 4
    واقعاً تاسف انگیزه!من برای این تفکراتتون متاسفم.من خجالت می کشم از اینکه بین چنین آدمایی با این حرفا و افکار زندگی می کنم.پس اگر جایی بهتون گفتن خشونت طلب بهتون بر نخوره چون حتی نمی تونید با خودتون هم سازش کنید،اگه رفتید یه کشور دیگه و بهتون بی احترامی کردن ناراحت نشید چون از ماست که بر ماست.تهران یا شهرستان فرقش چیه وقتی انسانیت در وجود آدم نباشه؟اصل و فرهنگ وریشه ی خودتون رو ول کردین چسبیدین به تهرانی و شهرستانی بودن.کاش آدم تو یه کشور غریب باشه با تمام سختیاش اما بین مردمی با این فکر و نگرش به آدمها نباشه.
  • بدون نام IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    9 5
    دونه به دونه ی این کامنت ها فرهنگ ما رو نشون می ده... کمی به خودمون نگاه کنیم و خجالت بکشیم.....
  • بدون نام IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    6 7
    همان کسی هستم که این نظر رو دادم ( دقیقا!! اینجور به نفع همه مردم ایرانه.) قابل توجه اونهایی که به این نظر نمره منفی دادن، اگر به عمق مسله فکر کنید و میبینید که خود به خود مشکل فرهنگ / ترافیک ... حل میشه. چون هر چه به یک شهر تمرکز کنند اون شهر شلوغ تر میشه. حالا اگه بودن روادید موثره چه اشکالی داره که روادید عملی بشه تا مدتی بعد که مشکل حل شد برداشته بشه. تمام برنامه های مدیریت شهری تو یک شهر متمرکز نباشه! و مهاجران مجبور نباشن که شهر خودشونو ول کنن چون هم خودشون اذیت میشن و هم مردم آن شهر. به جای اینکه به جون هم بیافتید یه راه حل اساسی بگین تا مشکل تهران و همه شهر ها حل شه.
    • بدون نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
      10 0
      من هم موافق نظر شما هستم ولی به شرطاینکه مثلا برای اصفهان و شیراز و مشهد و تبریز و مازندران و گیلان و .... بقیه جاهای ایران هم تهرانیها روادید بگیرن برن.منطقیه کاملا!نظرتون چیه؟
  • بدون نام IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    5 2
    من از سبزوار مهاجرت نمیکنم
  • بدون نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
    4 0
    ولی بهترین راه حل یه نظام فدرال هست که کشور به ایالت های نیمه مستق تقسیم بشه که تحت نظارت دولت مرکزی باشند.اون موقع هر شهر به حق خودش می رسه و مشکل تهران هم حل میشه
  • بدون نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
    7 7
    خیلی جالبه. آقایون و خانومای شهرستانی دم از فرهنگ بالای شهرشون می زنن و می گن تهران قدمتی نداره. اما همشون از اون شهرای با فرهنگ میان تهران می مونن. یکی از همسایه هامون شیرازیه. خودشون که اینجان هیچ، خواهرشم دانشگاه قبول شد اومد تهران، بعد از یه مدتم به پدر و مادرش گفت بیان. حالا ینجا خونه گرفتن و می گن دیگه بر نمی گردن شیراز. یکی از همون شهرایی که شماها مدام می گین مهد تمدنه و پزش رو به تهرانی ها می دین. یکی دیگه رو می شناسم از یکی از همین شهرای جنوبی داره بازنشسته می شه. می خواد بیاد تهران خونه بخره و بمونه. شماها همه آمال و آرزوهاتون اومدن به تهرانه. نصف مغازه های شهراتون اسمشون تهرانه. اون وقت به ما حرف می زنین. اون وقت می گین تهران اه اه پیف پیف هواش بده. کی هوای اینجا رو آلوده کرده؟
  • دمکراسی IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۱
    5 0
    یاد می گیریم. میتونستیم به کامنت اول با ارامش منفی بدیم.مهم نیست .برای شروع هیچگاه دیر نیست .خبر الاین برای ما دریچه ی خوبی باز کرده .استفاده کنید ویا بگیریم .به نظر من این خبرالاین از فیس بوک هم مهمتره برای ما مردم ایران که با هم حرف بزنیم .راه حل پیدا میشه
  • بدون نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
    3 5
    راست میگه دیگه آقا نمونش خود من یه شهرستانیم که وقتی میام تهران تو خیابونا تابلو بازی درمیارم صدای ضبط و زیاد میکنم لایی کشی میکنم
  • دولابی IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    1 0
    تهران خیلی قدیمی داره و اصیل کافیه برین محله دردار آبشار تجریش سوهونک ونک دولاب

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین