شورای‌ عالی تهیه‌کنندگان سینما، شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران، کانون تدوینگران سینمای ایران، رخشان بنی‌اعتماد و احمدرضا درویش موفقیت فیلم «جدایی نادر از سیمین» در جوایز اسکار 84 را تبریک گفتند.

به گزارش خبرآنلاین، شورای‌ عالی تهیه‌کنندگان سینما در پیامی موفقیت فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» را تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است: «سینمای ایران بار دیگر بر صدر نشست. به برکت آگاهــی، خــلاقیت، تلاش و در سایه ایمان به آینده‌ای درخشان اصغر فرهادی بار دیگر سینمای ایران را برصدر نشاند.
شورای عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران به همراه جامعه اصناف سینمای ایران درخشش شکوهمند ستاره‌ای از ستارگان سینمای ایران را پاس می‌دارد.»

شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران
انتظار بزرگ سینمای ایران پایان پذیرفت و رفیع‌ترین قله افتخارات سینمای جهان به دست هنرمند بی‌بدیل کشور‌مان اصغر فرهادی عزیز و گروه سازندگان فیلم «جدایی نادر از سیمین» فتح گردید و ارزشی مضاعف بر وقار و جایگاه سینمای ایران افزود
.
بی‌تردید هشتم اسفندماه یک‌ هزار و سیصد و نود، عید و جشن بزرگ سینمای ایران است. روزی که نام با شکوه ایران، همچنان که در طول تاریخ، سربلند و پرچمدار فرهنگ، هنر و تمدن بشری بوده، اینک نیز سرافراز میدان هنر فیلمسازی است.
بازیگران سینمای ایران، دوشادوش تمامی هموطنان و هنردوستان در این پیروزی بزرگ با چشمانی پر از اشک شوق، تمام قد ایستاده و به اصغر فرهادی عزیز، گروه نقش‌آفرینان فیلم «جدایی نادر از سیمین» و تمامی دست‌اندرکاران آن تبریک عرض نموده و ادای احترام می‌کنند.

کانون تدوینگران سینمای ایران
آقای اصغر فرهادی

کانون تدوینگران سینمای ایران دریافت اسکار و سزار بهترین فیلم خارجی را مایه مباهات می‌داند و این موفقیت را به شما، تمامی افراد سازنده فیلم «جدایی نادر از سیمین» و سینمای ایران تبریک می‌گوید.

رخشان بنی‌اعتماد، کارگردان
اصغر فرهادی اولین جایزه اسکار را برای سینمای ایران گرفت، اما افتخاری بالاتر از یک جایزه به ملت ایران داد.
کاش زمانی که این جایزه در موزه سینمای ایران جای می‌گیرد، برای ثبت در تاریخ، گفته‌های اصغر فرهادی کنار آن نوشته شود. نوشته شود تا بازخوانی شود و به یادها سپرده شود که در زمانه واهمه‌های پنهان از واژه‌های تحریم و تهدید و جنگ، در سحرگاه روز هشتم اسفندماه 1390، سینمای ایران توانست با زبان هنر، پیام صلح خواهی ملت خود را به جهان اعلام کند.

احمدرضا درویش»، کارگردان
بار دیگر نام ایران در جهان طنین‌انداز شد. این بار نه در رقابت‌های متعارف و نه در آوردگاه‌های سیاست که در عرصه‌ خیال، در جایگاه کلمه و در صحنه‌ سینما از «ایران» گفته شد، از راز ماندگاریش و از فرهنگ و تمدنش
.
تو با همتی ستودنی، لبخند و غرور را به مردم ایران پیشکش و منادی آرمانهای آنان در جهان شدی.
در توصیف این دست‌آورد بزرگ همان بس که رنگین‌کمانی به وسعت همه‌ی ایرانیان، بی‌مرز و بی‌جناح به آوازه‌ی نام و عزم بلندت می‌بالند. به راستی مرور رویداد هشتم اسفند در تقویم تاریخ، برای آیندگان چه خواندنی ا‌ست.
شهد دریافت نشان اسکار به کام همه‌ ایرانیان گوارا و نام اصغر فرهادی بر تارک فرهنگ و هنر سرزمینمان جاودان باد.
همایون شجریان، خواننده
همایون شجریان هم دوشنبه شب پیش از آغاز کنسرت گروه «همنوازان حصار» در برکلی آمریکا، ضمن تبریک موفقیت فیلم «جدایی نادر از سیمین» برای کسب جایزه‌ اسکار، اجرای خود را به اصغر فرهادی تقدیم کرد و گفت: همان‌طور که مستحضر هستید فیلم «جدایی نادر از سیمین» برنده‌ جایزه‌ بسیار پرارزش اسکار شد.
یک بار دیگر نام زیبای ایران بر سر زبان‌ها افتاد... به همه‌ ایرانیان عزیز، آقای اصغر فرهادی و همه‌ی عوامل فیلم‌شان تبریک می‌گوییم و کنسرت امشب را برای این موفقیت‌ به ایشان تقدیم می‌کنیم.

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 201270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    23 4
    حاتمی کیا تبریک نگفت؟
  • بدون نام IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    30 3
    دم همشون گرم
  • ایرانی IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    31 4
    درمجموع واکنش جامعه به ویژه اهالی سینما به دریافت این جایزه بسیار کند وکمرنگ است.یا فعلا درحال سبک سنگین کردن اوضاع هستند ویا اینکه طبق معمول پای حسادت درمیان است.
  • lمحمدرضا IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    41 5
    درود بر اصغر فرهادی عزیز ویارانش در "جدایی نادر ازسیمین"
  • علی IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۰
    7 1
    دمش گرم ایشالا همیشه سالم باشن و بازم نام ایران و ایرانیان را سربلند کنند. ممنون