کافه خبر در دو هفته اخیر روزهای شلوغی را پشت سر گذاشت.

سید صادق روحانی: بسیاری از نامزد‌های نهمین دوره انتخابات در روزهای اخیر مهمان خبرآنلاین بودند و از برنامه‌های خود برای مجلس آینده می‌گفتند. خبرآنلاین در چند هفته اخیر سعی داشت تا با نامزد‌های تمام طیف‌های حاضر در انتخابات گفت وگو کند. پیگیری های دعوت خبرآنلاین از اعضای جبهه پایداری و به طور مشخص پنج چهره و نامزد این فهرست انتخاباتی تا آخرین روزهای تبلیغات ادامه داشت.
جدول زیر گفت و گوهای خبرآنلاین با محوریت انتخابات مجلس نهم با 18 نامزد این دوره است. جهت مشاهده هرکدام از گفت و گوها روی تیتر آن‌ها کلیک فرمایید.
تاریخ
نام و تیتر
بخش‌هایی از گفت و گو
24/11/1390
·         یک بحث اساسی، انتقاد به دولت و ایستادگی روی این نقدها است که برخی آن را نقطه ضعف تلقی می کنند؛ در حالی که ما کل رفتار ، عملکرد و سیاست های دولت را نقد نکردیم.
·         بحث فتنه در این دو ساله موضوعی برای کسب و کار یک عده از سیاسیون شده است.
·         از نظر مالی وضعیت ما مشابه دیگران نیست و می توانم بگوییم خوب نیست. چرا که ما نه به دولت متصل هستیم و نه به شبکه هایی که به طور سنتی از اصولگرایان حمایت می کنند.
25/11/1390
·         هم​پوشانی لیست «صدای ملت» با دیگر لیست​های انتخاباتی، حداقلی خواهد بود.
·         حقیقت این است که اعتراضات از ابتدا و در بطن اصولگرایان به جبهه متحد، گسترده بود.
·         قویترین اعتراضات در مجلس هشتم را من و آقایان مطهری و کاتوزیان در این چهار سال داشتیم؛ اعتراضاتی که صدای ملت بود.
30/11/1390
·         معتقدم چند نفر از اعضای ترکیب8+7 و مشخصا آقایان «زاکانی، فدایی، خاموشی و حدادعادل» با برنامه ریزی ای که داشتند و طراحی ای که در یک محفل انجام می شد، مسیر حرکت این ترکیب را به سود جمعیت ایثارگران تغییر دادند.
·         آیت الله مهدوی کنی از حذف ما سه نفر راضی نبودند و باز شنیدم که توصیه کرده بودند من و آقای نواب در این فهرست قرار داشته باشیم اما به این توصیه هم عمل نشد.
·         از منابع موثق شنیدم که رهبر معظم انقلاب پس از رد صلاحیت من به برخی افراد مرتبط با این موضوع گفته اند که "چرا آقای مطهری را رد صلاحیت کردید، ایشان به تکلیفش عمل می کند، مثل پدرش است."
01/12/1390
·         آقایان معزز یزدی و مهدوی​کنی قراری بر دخالت در تعیین لیست نداشتند.
·         اگر بخواهیم سهمیه​ای هم حساب کنیم، سهمیه جبهه پیروان با حضور 18 تشکل سابقه دار اصولگرا، خیلی بیش از این​ها بود که در لیست نهایی جبهه امده است.
·         آقای احمدی​نژاد و اعضای جبهه پایداری فکر می​کنند که همواره برای پیروز شدن، باید همیشه بازی «هاشمی و احمدی​نژاد» راه بیاندازند تا رای بیاورند.
02/12/1390
·         اگر جبهه پایداری در ائتلاف می آمد اتحاد واحد شکل می گرفت.
·         نوشتن منشور اصولگرایی از جانب ما هیچ ربطی به آقای احمدی نژاد نداشت و آقای عسگراولادی و حداد نقشی در آن نداشتند. این کار، کار جامعتین بود.
·         ما زمانی فکر می کردیم که روشنفکری فقط در انحصار اصلاح طلب هاست. ولی الان ما این تابو را شکسته‌ایم و جالب اینجاست که این تابو را ما در قم شکسته‌ایم.
03/12/1390
·         جبهه پایداری سابقه کار سیاسی اش چه است؟ مجموعه جبهه پایداری از فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شروع شد که انتقاداتی نسبت به مدیریت مجلس داشتند.
·         اینکه بعد از اینکه لیست نهایی می شود تعهد سیاسی و اخلاقی خودمان را ها می کنیم و جدا می شویم، اصلا مطلوب نیست.
·         بنده معتقدم ارائه لیست های جدید همگی جنبه شخصی داشته است. این چه اصولگرایی است که شما لیستی ارائه می کنید که 16 تا 17 نفر لیست مشترک است و تنها 5 چهره اختصاصی در آن وجود دارد؟
07/12/1390
·         یکی از ایرادهای مجلس کنونی که تا حدودی موضوع وکالت در آن را با آنچه که در شرع اسلامی آمده است ناهمخوانی دارد و ما باید آن را درست کنیم.
·         در موضوع اتمی دولت جناب آقای احمدی نژاد خوب شروع کرد اما فراموش نکنیم که این موضوع زیر سایه مَنویات رهبری بود؛ در عین این که تصمیم درستی بود و تمام سران قوا،‌ شورای امنیت و دولت جناب آقای خاتمی در این قضیه مشارکت داشتند ولی مشخص بود که رهبری این دستور را دادند و آخر دولت جناب آقای خاتمی و اول دولت جناب آقای احمدی نژاد همه خوب عمل کردند و راه ما باز شد.
·         وقتی سید حسن نصرالله دست رهبری را می بوسد یعنی چی؟ یعنی این که امکاناتی که در اختیار من است در اختیار این آقا است
07/12/1390
·         همان عاقبتی که گریبانگیر آقای ناطق نوری شد ، اینبار برای آیت الله مهدوی کنی پیش آمد.
·         گر کسی بخواهد عضو جبهه متحد اصولگرایی باشد و دست خط آیت‌الله مهدوی کنی را نادیده بگیرد٬ باید از او در این مورد سوال کرد.
·         به نظر می‌آید که همین بداخلاقی‌‌هایی که در تهران است به بخش​هایی از قم هم وارد شده است.
08/12/1390
·         یک سال و نیم است که تشکل های عضو جبهه متحد دور هم جمع شده اند و نهایتا این لیست را ارائه کردند.
·         وکیل الدوله ها خطر بزرگی هستند که باید به آن توجه کرد و من مطمئن هستم که این افراد نمی توانند کرسی های زیادی را به خود اختصاص دهند .
·         به برخی از نمایندگان پول هایی داده می شود تا نماینده را وامدار کنند.
08/12/1390
·         در حوزه زنان خیلی از قوانین اجرا نشده و یا به درستی اجرا نشده است.
·         از 33 سال قبل که انقلاب اسلامی آغاز شده است درست است که در حوزه زنان شاگرد اول نبودیم، اما نمره بدی هم نداریم.
·         بنده تجربیاتی از اداره کل امور بین المللی زنان و حقوق بشر وزارت خارجه و انجمن همسران دیپلماتهای جمهوری اسلامی دارم که به نظرم در نوع جدید و قابل استفاده بود.
09/12/1390
·         در تهران به دلیل تعدد لیست ها و ابهامات و سوالاتی که وجود دارد، به نظر می رسد کسب آرا برای تعدادی از افراد حاضر در لیست جبهه متحد به مرحله دوم کشیده شود.
·         کسانی که نماینده تشکل‌های جبهه پیروان خط امام بودند و بقیه دوستان شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان به اجماع پذیرفته بودند که سهمیه‌بندی نشود و اصل در جبهه متحد بر سهم‌خواهی گروه‌ها نباشد.
·         رقابت اصولگرایان با اصولگرایان و اینکه غیر از اصولگرایان کسی وجود ندارد حرف درستی نیست.
10/12/1390
·         در تهران آنچه که مشخص است این است که هنوز هم شرایط و فضای انتخابات سرد است و دوستان اصولگرای اقتدار گرا تلاش برای تک جناحی شدن داشتند.
·         بنده در ائتلاف آبادگران جهادی، صدای ملت، ایستادگی، حزب تمدن اسلامی، جبهه مردمسالاری، چکاد آزاداندیشان و چند لیست دیگر قرار دارم.
·         الان خود دولت مسئول انتخابات است و هواداران خود را در سیستم اجرایی شناسایی می کند؛ توجیه می کند و شمارش آرا صورت می دهد؛ این ها به جهت این که بعضا سر صندوق ها بی طرفی شان نقض می شود انتخابات مورد سوال قرار می گیرد.
10/12/1390
***
·         بنده الان 60 سالم است، اما 6 بارهم در زندگی ام استخاره نکردم چون مشورت زیاد می کنم و احتیاج به استخاره پیدا نمی کنم.
·         من به اعضای جبهه متحد هم گفتم که حادثه​ای که در بازار سکه و ارز رخ داد، بی​سابقه ترین اتفاق اقتصادی در تاریخ ما بود و از مهمترین حوادث چند سال اخیر اقتصادی ما بود. ولی نه احزاب سیاسی ما و نه ائتلاف های ما هیچ موضعی نگرفتند.
·         برخی مناظره​ها با مراعات مسائل اخلاقی برگزار می​شود ولی برخی پنجه به همدیگر می​کشند.
·         آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از سیاسی ترین روحانیون ایران است و زحمات زیادی کشیده. ولی خوب من آقای مهدوی کنی را قبول دارم ولی آقای هاشمی را از خیلی از جهات قبول ندارم اما حفظ احترامش را لازم می دانم.
10/12/1390
·         خدا وکیلی برای طرح​هایم در مباحث ورزشی خواستم از تهران نامزد شوم تا وقت بیشتری برای پیگیری این امور داشته باشم. در دوره​ای که نماینده ایذه بودم، یکی از وظایفم پیگیری مصوبات دولت بود.
·         دولت زیر بار اجرای تاسیس وزارت ورزش نمی​رفت و می​خواست توپ را به زمین مجلس بیاندازد که با عدم رای به وزیر ورزش، مانع از تشکیل آن می​شود.
·         گلایه من از دوستان رسانه​ای است که فقط هربار پیگیر وضعیت امور ورزشی بودند به سراغ من می​آمدند. در حالیکه من هم موضع سیاسی داشتم.
10/12/1390
·         نه شایسته‌سالاری در انتخاب لیست جبهه متحد رعایت شده و نه سهم عادلانه‌ای به همه گروه‌های حاضر در آنجا داده شده است.
·         با اینکه بنده از سال 42 فعال سیاسی بودم اما اولین باری که صندوق انتخاباتی را دیدم، فروردین 58 بود.
·         من فکر می‌کنم که وقتی لیست های انتخاباتی در میان اصولگرایان بیشتر می شود، اولین اتفاقی که می افتد این است که آراء تقسیم می شود و در این شرایط شانس جبهه پایداری که خود را رقیب جبهه متحد می داند، کمتر می شود.
10/12/1390
·         از بیرون لیست جبهه متحد و پایداری کسانی را می شناسم که از 50 تا 60 درصد افراد این دو لیست با صلاحیت تر هستند
·         آقایان توکلی، مطهری، باهنر، ابوترابی فرد و آقاتهرانی بیشترین رای را دارند اما نحوه رتبه بندی آنها مختلف است.
·         با توجه به این که در رد صلاحیت ها تعدادی از افراد شاخص مورد حمایت دولت رد صلاحیت شدند دولت از هر نیرویی که در اختیار دارد حمایت می کنند و این افراد پس از ورود به مجلس با اهرم هایی مانند امکانات مالی و بودجه سعی می کنند یارگیری کنند.
10/12/1390
·         آقای خاتمی در مورد انتخابات سکوت کردند اما این موجب نمیشود که من به عنوان کسی که سابقه نمایندگی را در کارنامه خود دارم، منتظر بمانم تا ببینم که چه اتفاقی رخ بدهد. من به عنوان یک اصلاحطلب، حضور در انتخابات را وظیفه خود دانسته و ثبت نام کردم
·         من به عنوان یک کاندیدای اصلاح طلب در این عرصه حضورپیدا کردم تا اصلاح طلبی متوقف نشود.
·         در انتخابات مجلس ششم نیز با وجود مستقل شرکت کردن در تهران رای بسیار خوبی را آوردم و نفر 37 شدم.
     
11/12/1390

پاسخ های صریح سهیلاجلودارزاده درباره اصلاح طلبان، انتخابات مجلس و کارهایی که باید انجام شود 

   

 

 از روز اول هم گفتم که من صنفی آمده‌ام.من یک فرد اصلاح‌طلب هستم، یک فرد اصلاح‌طلب به منزله این نیست که من نماینده فکری اصلاح‌طلب‌ها، افکار سیاسی اصلاح‌طلب‌ها در این مقطع هستم، من نمی‌توانم ادعا کنم، من نه سخنگوی اصلاح‌طلب‌ها می‌شوم و نه نشانه حضور آنها در انتخابات. چون وقتی شورای هماهنگی اصلاحات اعلام کرده که در انتخابات لیست نمی‌دهد، خیلی کار غیراخلاقی است که من بیایم و بگویم نماینده تفکر اصلاح‌طلبان هستم
 
خانه کارگر یک تشکل صنفی است برای بقیه دوستان‌مان که از اصلاح‌طلبان تندرو تا متعادل، قابل درک است که یک تشکل صنفی نمی‌تواند کارش را رها کند. خودمان هم برای تصمیم‌گیری بیشتر به اعضایمان نگاه می‌کنیم.

 
 27219
 
 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 201427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =