شما نظر بدهید/ خصوصی‌سازی صنعت خودرو می‌تواند مشکلات این صنعت را برطرف کند؟

سی سال از اجرای سیاست خصوصی‌ سازی در ایران می‌گذرد اما همچنان صنعت خودروی ایران ، صنعتی دولتی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این سال‌ها دولت‌ها همواره وعده خصوصی شدن صنعت خودروسازی را مطرح کرده‌اند اما هنوز هیچ دولتی موفق به تحقق این وعده نشده است.

بالا بودن قیمت صنعت خودرو و پایین بودن کیفیت این تولیدات سبب شده بسیاری از مشتریان از وضعیت صنعت خودرو ناراضی باشند.

حال سئوال اینجاست به نظر شما خصوصی‌سازی این صنعت می‌تواند مشکلات موجود را برطرف کند؟ 

شما کاربران خبرانلاین می‌توانند دیدگاه خود را در بخش نظرات اعلام کنید .

۲۲۳۲۲۳

کد خبر 2017910

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 58
  • نظرات در صف انتشار: 58
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    100 3
    خصوصی سازی واقعی حلال مشکلات خودرو سازی است ولی خصولتی بازی سم مهلکی است که تاکنون در رگ و پی این صعنت رخنه کرده و مانع اصلی هم دخالت دولتی هاست
    • معلمی IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
      28 0
      بی تاثیر نیست و باید همزمان تعرفه واردات خودروهای کم مصرف و پاک کم بشه تا رانت انحصار ارابه سازی مافیا و...شکست بخورد و مردم به حق خود برسند
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
      33 1
      اینکه با رانت یه شرکت واگذر بشه به یه نهاد دیگه خصوصی‌سازی نیست مسخره بازی و فربه سازی اون نهاد هست
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
      13 2
      چند درصد تورهم مملکت زیر سر بانک «خصوصی» آینده ست؟
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    41 4
    شرکت های خصوصی خودروسازی وارد عمل شوند قطعا مشکل حل میشه
  • محمود IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    61 1
    اگر قراره اینم خصولتی بشه، هرگز!
  • علی اکبر IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    60 1
    با سلام شما خصوصی کنید اجازه ورود خودرو بدون تعرفه ۱۰۰ هم بدید ببینم کی این اشغال ها را میخره
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
      26 8
      یِ مشت احمق پای ثابت این آشغالا همیشه خوابیدن، تو نگران فروش آشغال نباش در ایران، نگرانی اصلی تعداد زیاد احمق های موجوده!!!
  • ایرانی مظلوم IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    40 0
    اون شرکت خصوصی خودروسازی باید دیوانه باشه که پاشو بزاره تو کشوری که نماینده مجلسش پژو و تویوتا براش فرقی نمیکنه .
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    29 1
    باش تا صبح دولتت بدمد
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
      9 0
      آقا قربانت، زَّت زیاد....
  • مصطفی IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    29 0
    از نظر من خصوصی سازی بشه اونم به صورت واقعی نه خصلوتی ... اونوقت دیگه اهمیتی نداره که چی میشه چون از مالیات ما برداشته نمیشه
  • سید IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    45 0
    اگر همانند سایر خصوصی سازیها مثل هپکو اراک و و و...باعث نابودی اون بشه .دقیقا مشکلات ملت و اونها حل میشه .به لطف پروردگار
  • جواد IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    29 0
    قطعا خیر وقتی اقتصاد مریض است چه دولتی چه خصومتی و جه شبه خصوصی کاری از پیش نمی‌برند مطمئنا این اتفاق هرگز نخواهد افتاد
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
      7 0
      داداش از مریضی گذشته
  • ناشناس IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    24 1
    درباره امر محال سئوال نپرسید
  • تاریخ IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    31 6
    خیر . چینی سازی سایپا و ایران خودرو نه تنها کمکی به آنها نمی کند بلکه کمکی به مردم هم نمی کند. در نتیجه وضع را بدتر خواهد کرد. نمونه های صنایع خصوصی شده خودرو (چینی سازی شده) نشان می دهد که مشکلات زیادی در زمینه حقوق مصرف کننده وجود دارد و بشدت به مردم ظلم می شود. تامین قطعات یدکی از نظر کیفیت و قیمت و زمان بندی بشدت ضعیف است. در نتیجه با گسترش این وضعیت فاجعه بار به خودرو سازهای دولتی، مدیریت بازار خودروی ایران را تقدیم چینی ها خواهید کرد. تا وقتی قانونی بر بازار خودرو در ایران وضع نشود، بازار خودرو نیز مانند بازار مسکن و .... بهبودی را تجربه نخواهد کرد.
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    29 1
    تا وقتی قوانین انحصار گرایی تولید داخل اصلاح نشود و واردات و تولید خودرو توسط شرکتهای خارجی آزاد نگردد ، تولید داخل چه دولتی باشد چه خصوصی با وضعیت اقتصاد رانتی ایران همان آش و همان کاسه است
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
      12 1
      دیگه آشی هم باقی نمونده، فقط یِ مشت کاسه کوزه خالیه که تو سر همدیگه داره خُرد میشه.
  • علی IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    33 1
    مگر برخی خودروسازان خصوصی نیستند؟؟ چرا در این همه سال نتوانستند بازار در اختیار بگیرند تا ایران خودرو و سایپا مجبور به رقابت شوند ؟؟؟ نه آقا رانت بازی که خصوصی و دولتی نداره
    • علی IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
      15 0
      اتفاقا یکی از این خصوصی ها پاشنه در ایران خودرو کنده تا صاحب اون بشه ؟؟؟ خوب مگر خودت کارخونه خودرو سازی نداری ؟؟؟ چرا بجای سرمایه گذاری برای افزایش تولید و کیفیت دنبال خرید رقیب دولتی هستی ؟ بله اینجوری کلش انحصارا برای شما میشه و میتونی تنهای مردم بدوشی
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    15 1
    به شدت ، همه ی دنیا این راهو رفتن . مثلا مدیران در ایران مسیر دیگری رو ابداع میکنن ؟ چرا باید چرخ دوباره اختراع بشه
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
      4 0
      چرا باید چرخ دوباره اختراع بشه؟ چون یِ سری دوست دارند همیشه سرکار باشن!
  • علی IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    2 0
    با ظرفیت های موجود در صنعت خودروسازی روزی که دولت دستش رو از پشت اینا بردارد ورشکسته می شن . در این مدت کلی ریخت و پاش و جذب نیرو و کار با پایین ترین بهره وری و هزینه های اضافی ، این شرکت ها رو زیان ده کرده و هیچگونه امیدی برا اینا دیگه نیست . البته امروز خصوصی بشن از فردا بهتره چون ضرر فردا میمونه تو جیب دولت .
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    12 1
    نَـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه ! مشکل جای دیگه سْت!!! حالا شما بگید اون جای دیگه، کجاست ؟؟!!
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    16 2
    فقط آزادسازی ورود بدون تعرفه خودروهای خارجی باعث افزایش کیفیت فرقون سازان می شود
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    7 1
    صددرصد
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    4 0
    نه درست نمیشه
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    24 0
    در مملکت مافیایی هیچی درست نمیشه
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    6 0
    ما تو این خصوصی سازی نداریم دلیلش تولد شبه دولتی هاست که از دولتی هم‌بدترن
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    9 0
    فعلا مشگل من سیب زمینی هس گاهی آب‌پز می کردیم می خوردیم یادش به خیر
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    3 1
    هر چی خصوصی شد نابود شد
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    2 0
    خير
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    11 0
    اگر خصولتی سازی یا همراه با رانت و غیر شفاف باشد ،خیر . اما اگر خصوصی سازی واقعی و صد در صدی و شفاف باشد ، مطمئنا بله .
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    5 0
    صنعت خودرو با خصوصی سازی یک شرکت بدون تغییر و آزاد سازی اقتصاد از بند مقررات دست و پاگیر هم بجایی نمی رسد خصوصی سازی زمانی موثر است که مالک در یک رقابت سالم، نفع شخصی اش با خیر عمومی هم راستا شود در شرایط فعلی که متاسفانه عموم بازارها آلوده به انواع رانت هستند دربستن امیدواری صرف به خصوصی سازی برای بهبود اوضاع خیالی خام است. چون در سایه مداخلات گسترده دولت و ضعف کارکرد نیروهای طبیعی بازار راه رسیدن به نفع شخصی غالبا رانت جویی است.
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    3 0
    اگر نميتونيم با خودروسازاى خارجى وقابت كنيم، بهتره يه كار ديگه انجام بديم.. يه مدت ديگه خودروهاى بنزينى منسوخ ميشه، ايا ما همچنان ميخواهيم پرايد و … تحويل مردم بديم.
  • علی لواسانی IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    9 0
    تنها راه نجات خودروساز و رفع این ظلم به ملت تنها با ازاد شدن بازار ممکنه
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    0 1
    این شرکت از ابتدا خصوصی و موفق بود
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    2 0
    با خصوصی سازی بهتر می شود
  • رضا محسن IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    3 0
    بله حداقل می توان از آنها انتقاد کرد
  • محمدرضا IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    4 0
    معلومه که خوبه
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    5 0
    مطمئنم خصوصی سازی اتفاق نمیفته .میفته دست خصولتی ها
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    2 1
    هر چی خصوصی شد نابود شد.
  • مهدی اکبری IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    7 0
    تا خصوصی سازی را چگونه معنی کنید
  • علی IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    6 0
    هر چیزی که دست دولتی ها بوده یا ویران شده یا در مرحله ویرانی است چون رقابت در دولت نیست
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    5 0
    معنی تجربی تولید داخلی صنعت درایران ؟محرومیت ملت از بهره مندی ازصنایع بروز دنیا'هدر رفت منابع انرژی و درنتیجه ایجاد ناترازیهای بی حساب
  • افشین IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    2 0
    سلام ، ایران خودرو و سایپا را بدن به شرکت تویوتا ظرف دو سال سود ده میشه فقط همین
  • حقیقت بین IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    8 1
    چجوری می روید در عراق و سوریه و ونزوئلا و لبنان کارخانه سایپا و ایران خودرو تاسیس میکنید و چندین برابر زیر قیمت داخلی به بیگانگان و اجنبی تسهیلات اعطا میکنید و میفروشید، اما به ملت نجیب و غیور ایران که بعنوان وارثین واقعی خودروهای تولیدی سایپا و ایران خودرو هستند، با دید منت و بهانه ضرر دادن صحبت می کنید؟! با ملت ایران روراست باشید و دست از دروغگویی بردارید. تمام سرمایه های اولیه از قبیل کارخانه و زمین و سوله و خیلی تجهیزات خودروسازان داخلی متعلق به چندین دهه قبل بوده و صرفا قطعات وارداتی که با دلار سنجیده میشود و اجرت کارگران ، به قیمت روز میباشند و فقط این دو عامل گران شده . شما قیمت خودرو را صد برابر کردید در حالیکه هزینه سرمایه اولیه از قبل بوده است ، چجوری میگید ضرر می دهید؟!!! مشکل سهم 40 درصدی دولت و حکومت هست که باید حذف شود تا قیمت واقعی خودرو که دهها برابر زیر قیمت فعلی هست ، به دست وارثان اصلی که ملت شهیدپرور ایران هستند برسد. شما سهم حکومت و سایر ارگانها را حذف کنید تا هم خودروسازان به سود ایده آل برسندو هم ملت شریف ایران دهها برابر زیر قیمت فعلی کارخانه خودرو بخرند.
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    6 0
    اگر قرار است بدهند به شرکت‌هایی که مستقیم و غیرمستقیم به بنیاد ها و یا نظامی ه وابسته اند، خیر !
  • حمید IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    3 0
    صدرصد مشکلات با خصوصی سازی و واگذاری سهام به مردم برطرف می شود
  • H. K IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    2 0
    صنعت خصوصی در صورتی موفق تر عمل می کند که با بازارهای جهانی ارتباط بگیرد به عنوان نمونه صنعت فرش ماشینی در ده هفتاد و نیمه هشتاد اکثریت کشورها را تامین از این صنعت می کرد و در عرصه کیفیت و کمیت رضایت مندی مشتریان را در کارنامه خود داشت.
  • احمد IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    4 0
    اگرخصوصی سازی واقعی صورت گرفته و رقابتی شود قطعآ وضعیت خودرو در ایران متحول می شود اما مطمئنآ مافیای دولتی خودرو اجازه این کار را نمی دهد
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    4 0
    در این کشور هیچ قانون ظالمانه و شرایط غیر عادلانه ای تغییر نمی کند مگر هنگامی که خطر امنیتی برای حکومت داشته باشد ، سود فروش خودرو به قیمت ۳ برابر سایر کشورها به جیب کسانی می رود که می گویند ۲۰۶ و لندکروز با هم تفاوتی ندارند در نتجیه این جماعت اجازه کاهش قیمتش را نمی دهد
  • معتمدی IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    5 0
    این نوع واگزاریها خصولتی سازی است نه خصوصی سازی .انتقال سهام یایپا وایران خودرو به گروهی نظامی یعنی عند انحصارگدایی وتسلط ارباب پول واسلحه برصنعت خودرو .
  • Al IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    4 0
    ظرفیت خصوصی سازی توی کشور وجود نداره تا زمانی که دولتی ها می خوان جیب بخش خصوصی رو بشمارن خصوصی سازی مفهوم نداره با این تفکرات که توی مجلس و دولت وجود نمیشه خصوصی سازی کرد وگرنه همین ایران خودرو رو بدید به کشاورز کروز بعد چند سال قدرت اول منطقه میشیم
  • رضا تاج IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    5 0
    این صنعت را هم واگذار کنید همه را به وابستگان تا خیالتان راحت شود
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    3 0
    خصوص درست این هست که بنام شخص باشه یعنی یکنفر شرکت را بخرد
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۱
    9 0
    شرکت خصوصی در ایران جمهوری اسلامی وجود خارجی ندارد. شرکت خصوصی نیاز به رابطه تعاملی با دنیا دارد که با تحریم و لیست سیاه FATF غیر ممکن شده . تمام مدیرعاملها را حکومت تعیین می کنه.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین