مشکلات مهم بشری مثل خشونت، بزهکاری، بدرفتاری با کودکان، بدرفتاری با همسر، اعتیاد به الکل و موادمخدر، روابط جنسی پیش از موعد و عاری از عشق و ناراحتی های هیجانی معلول روابط غیر رضایت بخش هستند.

به گزارش خبرآنلاین، «نظریه انتخاب» نوشته دکتر ویلیام گلاسر مبدع واقعیت درمانی با ترجمه مهرداد فیروز بخت از سوی انتشارات رسا به چاپ سوم رسید. مولف دراین نوشتار که با عنوان فرعی «انتخاب زندگی دلخواه و صمیمی ماندن با دیگران» منتشر شده، درباره اهمیت روابط خوب در محیط‌های انسانی ازجمله رابطه زن و شوهر، والدین و فرزندان، معلم و شاگرد و مدیر و کارمند سخن گفته است. همچنین در این کتاب اصول نظریه انتخاب به روشنی توضیح داده شده و فصول کتاب به مباحثی از قبیل نیازهای اساسی، دنیای کیفی، رفتار کلی، خلاقیت عشق و ازدواج، آموزش و تعلیم و تربیت در مدارس کیفی، اجتماع کیفی و ... اختصاص یافته است.

تمام زوج های جوان، والدین، مدیران ارشد، روسای آموزش و پرورش، مدیران، معاونان، مشاوران و معلمان، مخاطبان کتاب «نظریه انتخاب» را تشکیل می‌دهند.


ناشر درباره این کتاب معتقد است: این کتاب درباره اهمیت روابط خوب است. در این کتاب می‏خواهم بگویم بجز بیماری، فقر و کهنسالی، سایر مشکلات مهم بشری مثل خشونت، بزهکاری، بدرفتاری با کودکان، بدرفتاری با همسر، اعتیاد به الکل و موادمخدر، روابط جنسی پیش از موعد و عاری از عشق و ناراحتی‏های هیجانی معلول روابط غیر رضایت‏بخش هستند. کل کتاب، بیان این قضیه است و راه بهتر کنار آمدن با یکدیگر را نشان می‏دهد.

 

ویلیام گلاسر، خود نیز درباره کتابش می گوید:«من روی چهار نوع رابطه که همگی باید بهبود یابند تمرکز می‏کنم. این چهار رابطه عبارتند از رابطه زن و شوهر، رابطه والد و فرزند، رابطه معلم و شاگرد و رابطه مدیر و کارمند. به نظر من اگر این روابط را بهبود نبخشیم، در کاهش مشکلات اشاره شده توفیق چندانی نخواهیم داشت. ابتدا، چنین ادعایی را ادعای گستاخانه‏ای می‏دیدم ولی پیش از آن که کتاب حاضر زیر چاپ برود، به تحقیقات جدیدی دست یافتم که نظرم را مبنی بر این که نوجوانان برای پرهیز از رفتارهای خودمخرب، به روابط والد و فرزندی و معلم و شاگردی خوب احتیاج دارند، تأیید می‏کردند...»

 

این کتاب با قیمت 7500 تومان منتشر شده است.

 

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب می توانند با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 202468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =