مجموعه داستان جنایی نویسندگان المانی با نام «مار اوکیناوا» اثر ولف برومل و کارستن کلمان با ترجمه ناصر زاهدی از سوی انتشارات جهان کتاب منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، «مار اوکیناوا» 20 داستان کوتاه از نویسندگان مختلف  آلمانی است که «راه شهرت»، «مار اوکیناوا»، «پیشگو»، «تابوت زیبای بدون جنازه»، «بذله‌گوی زندانی»، «یک اعتراف تر و تمیز»، «قاتل فراموشکار»، «خاطرات به بهای زندگی» و «مرده به راه می‌افتد» از جمله عناوین این داستان هاست که به انتخاب برومل و کلمان (از جمله نویسندگان چند داستان کتاب) در یک مجموعه جمع‌آوری شده‌‌اند.

 

کلمان و برومل هر دو روزنامه‌نگار و نویسنده آلمانی‌ زبان هستند که مجموعه‌ای از داستان‌های جنایی را در کنار هم جمع‌آوری کرده‌اند. این کتاب نخستین جلد از مجموعه‌ای به نام «قتل در پنج دقیقه» است که در آن داستان‌هایی از زبان آلمانی به فارسی ترجمه می‌شوند.

 

در بخشی از داستان «تابوت زیبای بدون جنازه» می خوانیم:

بعد از سوء قصد و درمان های اولیه، دکترها گفتند «الکساندر» زنده می ماند و چند ماه دیگر سالم و سرپا می شود. دانیل، برادر الکساندر با شنیدن این خبر گفت: پس روز از نو و روزی. از نو باز هم جنگ و دعوا...
روز بعد ماشین یک شرکت خاک سپاری روبروی رستوران ایستاد. دو مرد سیاه پوش تابوت بسیار مجللی را از ماشین پیاده کردند. رنگ از رخ دانیل پرید...«اشتباه آمده اید، ما سفارش تابوت نداده ایم، ما جنازه ای نداریم.» یکی از مردها که کاغذی در دست داشت، جلو آمد: «ما درست آمده ایم. تابوت را آقای دانیل لیند برای برادرش الکساندر سفارش داده، اینجا نوشته، خودتان بخوانید...»
سربازرس این ماجرا را یک شوخی بی مزه حساب نکرد...بعد از تحقیق از شرکت خاکسپاری به رستوران بازگشت...«تابوت زیبا مرا به شما مشکوک کرد آقای لیند، شما آن را سفارش ندادید آخر آنقدر نادان نیستید. کسی این کار را کرده که می خواسته از شما انتقام بگیرد. آن هم فقط همان قاتلی می توانسته باشد که شما برای کشتن برادرتان اجیر کردید. متاسفانه او هدف گیری درستی نداشت ولی شما نادانی کردید و دستمزد او را ندادید؛ معلوم است در کار با جنایت کارها ناشی هستید...حالا در عوض باید شما سر به نیست می شدید اما او با شما یک شوخی تلخ کرده است...»

 

 

انتشارات «جهان کتاب» داستان‌هایی جنایی و پلیسی را در مجموعه‌ای به نام «نقاب» روانه بازار کتاب کرده که «تلفن به مرد مرده» و «سرگیجه» از آن جمله اند.

 

مجموعه داستان «مار اوکیناوا» با قیمت سه هزار تومان به چاپ رسیده است.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب و دیگر آثار جنایی جهان کتاب می توانند با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 202211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =