۰ نفر
۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۰

هفته نامه سیاحت و تجارت نوشت:

مصر این روزها اگرچه به دلیل تب و تاب‌های سیاسی از فهرست تورهای گردشگری دنیا خارج شده است، اما هنوز هم یکی از دیدنی‌تری نقاط دنیاست که جاذبه‌های تاریخی و طبیعی‌اش به یک اندازه برای گردشگران خارجی جذابیت دارد. کشوری که شاید تمام مردم نیاز از عظمت اهرام ثلاثه‌اش باخبر باشند، اما قطعاً از عظمت کویر ناشناخته آن خبر ندارند. کویر سفید رنگ بی‌نظیری که تنها در مصر وجود دارد و البته همان هم هنوز به‌طور کامل کشف نشده است.



 

صحرای «بیضا» یا کویر سفید، منطقه‌ وسیعی است که در نزدیکی روستای «الفرافره» قرار دارد. صحرایی که خاک آن نشانی از زردی سرخی کویر ندارد و خاک سفید آن در سال‌های اخیر، گردشگران زیادی را برای تماشای آن به مصر کشانده است.

قارچ‌های غول‌پیکر سنگی
اگر در شب گذارتان به صحرای بیضاء بیفتد، به احتمال زیادی خاک این صحرا را با برف‌های پودری زمستانی اشتباه خواهید گرفت، اما این صحرا نه تنها رنگ برف را تا به‌حال به خود ندیده بلکه آنقدر داغ و درخشان است که تورهای گردشگری، ترجیح می‌دهند شب‌ها مسافران خود را به این کویر ببرند.
در صحرای بیضا همچنین می‌توان عجیب‌ترین نمونه از سنگ‌های گچی را دید که با ملایم‌ترین بادها دچار فرسایش شده‌اند و به شکل‌های عجیبی درآمده‌اند. یکی از معروف‌ترین این نوع صخره‌ها که در صحرای بیضاء، به‌وفور پیدا می‌شود، سنگ‌های قارچی شکلی است که به شکل غیرقابل باوری شبیه قارچ‌های غول پیکر خوراکی به‌نظر می‌رسد.
البته در سال‌های اخیر صخره‌های سست و گچی این صحرا با بی‌توجهی گردشگرانی که از سست بودن خاک منطقه خبر ندارند، آسیب‌های زیادی دیده است.
گفتنی است، صحرای بیضاء محل امنی است که گردشگران می‌توانند چند شب را در آن سر کنند، بدون آنکه خطر حمله جانوران آنها را تهدید کند.
در این صحرا خبری از خزندگان و حشرات خطرناک نیست و تنها حیوانی که اگر توریست‌ها خوش‌شانس باشند که آن را ببینند، روباه است که سروکله‌اش در نیمه‌های شب برای خوردن باقیمانده غذای توریست‌ها پیدا می‌شود.
47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 202492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    4 15
    من رفتم واقعا زیباست
  • sael IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
    23 0
    منم رفتم . تو خواب .