۰ نفر
۱۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۶

این روزها، کار و کاسبی آجیل فروشان داغ است. همین بازار پر رونق آجیل شب عید، به هر حال وسوسه کننده است که احتمالا به تقلب منجر می شود.

یکی از راه های تقلب هم رنگ کردن آجیل است؛ همان بلایی که سر گنجشک می آورند و به جای قناری می فروشند. با این تفاوت که آجیل کهنه و فاسد را رنگ می کنند و به جای آجیل تازه می فروشند. آجیل رنگ شده، علاوه بر اینکه پول را هدر می دهد، قطعا برای سلامتی هم مضر است.

رییس اداره نظارت بر بهداشت اماکن و مواد غذایی وزارت بهداشت، توصیه می کند پیش از خرید آجیل، یک مشت از آن را در دست بگیرید و اگر رنگ پس نداد، بخرید.

سید رضا غلامی دراین باره به پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: "برای اطمینان از سلامت آجیل، باید مدتی آن را دست نگه داشت و در صورتی که دست رنگی شد نباید آن را خریداری کرد. رنگ آجیل نشان دهنده استفاده از رنگ های غیر مجاز است.

او آجیل‌هایی که کرم زده باشد، نم یا رطوبت داشته باشد را از این دست آجیل های رنگ شده عنوان می کند و می گوید برای خرید مناسب نیست: "به طور معمول تخمه هایی که به دست رنگ پس بدهند یا پسته هایی که بیش از حد قرمز باشند، از مصادیق آجیل های رنگی، نامرغوب و غیربهداشتی هستند.

غلامی توصیه می کند آجیل های بسته یندی شده انتخاب شوند: "هموطنان باید از تهیه انواع آجیل از دست‌فروش‌ها و یا از اتومبیل‌هایی که داخل آن به عرضه انواع آجیل می‌پردازند،خودداری کنند، باید آجیل‌ها را از محل‌های مشخص، مراکز آجیل‌فروشی ثابت و دارای مجوز آجیل‌فروشی و یا قنادی‌های دارای مجوز تهیه کنند."

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    5 0
    ما میگیم نر .تو میگی بدوش
  • وحید US ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    0 0
    زحمت کشیدی بابا با این همه راهنمایی که کردین.