محمود بهمنی، رییس کل بانک مرکزی با انتشار پیام نوروزی خود عملکردکلان این بانک را در سال 90 تشریح کرد.

در بخشی از این پیام آمده است:سال 1390 با همه فراز و نشیب هایش به پایان رسید و برگ افتخار دیگری از صحیفه اقتدار ملت ایران ورق خورد. اجرای طرح عظیم هدفمندسازی یارانه ها یکی از اتفاقات بزرگی بود که با همت و همدلی مسوولان و مردم شریف ایران رقم خورد.
در ادامه این پیام آمده است: اگر چه در این راه دشمنی ها و تحریم های یکجانبه غرب علیه ایران اسلامی تداوم یافت و از طرف دیگر تبعات ناشی از بحران های اقتصادی و سیاسی در جهان و منطقه از جمله نوسانات نرخ های ارز و طلا بر اقتصاد ایران نیز سایه افکند اما خرسندیم که در سایه عنایت الهی و ذیل رهمنودهای داهیانه مقام عظمای ولایت با حرکتی جهادگونه در عرصه اقتصادی کشور همگام با شعار "ما می توانیم" و سایر سیاست ها و رودیکردهای علمی و اقتصادی دولت خدمتگزار توانستیم گام بلندی در جهت تحقق اهداف اقتصادی برداشته و به اهدافی چون اجرای سیاست های پولی و بانکی مناسب، کنترل نسبی نرخ تورم، کنترل بازار ارز و طلا، پیش بینی اجرای طرح رفرم پولی، تقویت نظارت بر شبکه بانکی و ادامه روند ساماندهی موسسات اعتباری غیربانکی جامه عمل بپوشانیم.
بهمنی تاکید کرده است: بی شک نیل به اهداف برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و توسعه پایدار بدون دسترسی به موقع طراحان و برنامه ریزان اقتصادی دولت بر آمارهای صحیح و بهنگام امکان پذیر نمی باشد.
در انتهای این پیام، بهمنی از تمامی هموطنان و همکاران بانک مرکزی که در تهیه آمارهای اقتصادی همکاری می کنند تشکر و قدردانی کرده است.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    62 0
    خود گول زن...
  • بدون نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    34 8
    ممنونیم که تورم رو کنترل کردید
  • کورش IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    41 0
    بله ؟!!
  • مرتضي IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
    58 1
    سلام.آقاي بهمني شما بر خلاف ادعايتان در كارتان موفق نبوديد.
  • آرشین IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
    57 1
    فکر نمیکنم کنترل موفقیت امیزی بوده فرودین 90 دلار 1070 تومان بود و سکه 320 تومان بهمن ماه 90 سکه به یک میلیون و صد رسید و دلار 2200 شد الان27اسفند 90 سکه حدود 800 تومان و دلار 1900 شده . به قیمت های قبل که برنگشته . !
  • امیر IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
    53 0
    سکه و دلار گرون میشه و میره تا قیمت های میلیونی بعد صد تومان پایین میاد به این که نمیشه گفت مهار گرانی . این دفعه حتما تا 2 میلیون میره بعد 200 تومان پایین بیاد
  • بدون نام IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
    57 0
    موفقیت بانک مرکزی در کاهش ارزش ریال به نصف بوده تا مردم ایران هر چه بیشتر فقیر تر شوند
  • اسماعیل بیضاء IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
    5 58
    امیدوارم ارامش در سال 91 به بازار حاکم شود و مطمئن هستم با درایت مدیران بانک مرکزی بر تحریم ها فائق خواهیم امد سال نو مبارک
  • استاد IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۳
    4 29
    سلام با تبریک سال نو مغرضانه سخن نمیرانم و می پذیرم آنچه در بازار سکه و ارز در اواخر سال 90 اتفاق افتاد و تلاش بانک مرکزی در ساماندهی اوضاع قابل ستودن بود. اما.... شاید یکی دو انتقاد را بتوان منصفانه مطرح کرد: 1- سیاست های اعمال شده جهت کنترل بازار ارز و سکه تا حدی دیر اعمال شد. البته دلیل این تأخیر نیز سیاست های اقتصادی بدون دید یکپارچه گذشته (نه لزوما اشتباه ) بود. اقتصاددانان دولتی نمیدانستند اوضاع را بهبود دهند یا دست از سیاست های گذشته بردارند!!! 2- سیاست های فعلی نیز پاسخگویی التهابات بازار سکه و ارز در بلند مدت نخواهد بود، با اقتصاد بانک پایه و یا بخش خصوصی ضعیف اقتصادی، یا عدم وجود بازار منسجم مبادلات نرخ ارز و .... در بلند مدت چه خواهند کرد؟ این قصه سر دراز دارد
  • كبري IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۵
    25 4
    افزايش قيمت طلا و سكه به ضرر افراد سطح پائين جامعه بوده كه قدرت خريد طلا را ندارند بايد قيمت به سطحي برسد كه افراد متوسط قادر به خريد طلا باشند.