با پایان آخرین روز کاری سال 90، ترافیک جاده ای هم ستگین تر می شود. هرچند که شنبه 27 اسفند هم بسیاری از مسافران نوروزی شمال ایران، از میانه های راه برگشتند.

به گزارش خبرآنلاین، بارندگی و برف و باران، بسیاری از مسیرهای شمالی و غربی ایران را مسدود کرده است و تردد بالا هم مانعی دیگر بر حرکت روان در جاده های بین شهری است.

سرهنگ پرویز سیاح البرزی، جانشین رییس پلیس راه کشور گفته که عمده مسیرهای کوهستانی ایران، به دلیل بارندگی مسدود است.

او به ایسنا دراین باره گفته است: "محورهای تکاب - ایرانخواه، تکاب - شاهین دژ و سردشت - مهاباد در استان آذربایجان غربی، مراغه - هشترود، اهر ـ کلیبر، سرچم ـ اردبیل، چاراویماق ـ مراغه، آزادراه تبریز ـ زنجان، محور میانه ـ زنجان، سراب ـ اردبیل و تبریز ـ اهر در استان آذربایجان‌شرقی به علت برف و کولاک مسدود است.محور شمشک ـ دیزین، کرج ـ چالوس، هراز در استان‌های البرز، مازندران و تهران و همچنین، زنجان - طارم - دندی، آزادراه زنجان ـ قزوین و دندی - تکاب در استان زنجان نیز به علت برف و کولاک مسدود است. در استان گیلان نیز محور اسالم به خلخال و پونل به دوران و در استان قزوین نیز آزاد راه قزوین ـ رشت و جاده قدیم قزوین ـ رشت و در استان کردستان نیز مریوان به سقز از محورها مسدود است."

به گفته او بجز مسیر های اعلام شده، سایر مسیرهای کشور باز است: "در حال حاضر شرایط جوی برای مسافرت در جاده‌های کوهستانی به علت برف مساعد نیست و کسانی که قصد سفر دارند، وضعیت جوی و جاده‌ها را از شماره تلفن‌های 88255550 مرکز اطلاع رسانی کنترل ترافیک پلیس راه ناجا رصد کرده و در صورت مساعد بودن شرایط جوی، مسافرت کنند."

سرهنگ البرزی توصیه های زمستانی را برای شروع بهار دارد: "افرادی که قصد سفر دارند، حتی اگر از مسیر کوهستانی نیز عبور نمی‌کنند، الزاما زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی را به همراه داشته باشند.

جانشین رییس پلیس راه کشور همچنین از مردم خواست در ورودی محورهای مسدود شده تجمع نکنند تا نیروهای امداد و نجات و پلیس بتوانند به موقع برای پاکسازی، برف روبی و نجات در راه ماندگان اقدام کنند."

 

روز آخر سال هوا چگونه است؟

این درحالی است که سازمان هواشناسی برای روز آخر سال هم بارندگی پیش بینی کرده است؛ هوای استان های آذربایجانی شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال بختیاری، خوزستان، سمنان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، زنجان و همدان صاف تا کمی ابری توام با وزش باد است.

استان‌های خراسان شمالی و رضوی و جنوبی، کرمان، هرمزگان و یزد نیز به صورت نیمه ابری همراه با بارش پراکنده باران و در برخی اوقات با کاهش ابر و وزش شدید باد پیش بینی شده است. استان سیستان و بلوچستان نیز در روز دوشنبه شاهد هوایی نا آرام با وزش شدید باد توام با بارش پراکنده باران و استان گلستان روزی را ابری و در نهایت با کاهش ابر سپری می کند. برای استان های گیلان و مازندران در همین روز هوای نیمه پایدار ابری به همراه مه رقیق را پیش بینی شده است.

 

برف و باران مهمان عید نوروز
در روز اول سال 91 هم استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و کردستان نیمه ابری همراه با بارش پراکنده که این بارش در نقاط سردسیر به صورت بارش برف همراه ادامه دارد.

اصفهان، البرز، تهران، زنجان و کرمانشاه نیز در اولین روز سال شاهد هوایی ابری و نیمه ابری و در برخی از ساعات با افزایش ابر روبرو می شود.

مظابق پیش بینی سازمان هواشناسی کشور همچنین استانهای ایلام ، بوشهر، خراسان شمالی و رضوی و جنوبی، چهارمحال بختیاری، خوزستان، سمنان، فارس، سیستان و بلوچستان، قم، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان ، گیلان ، لرستان ، مازندران ، هرمزگان و یزد نیز دارای هوایی صاف تا قسمتی ابری است.
دیگر نقاط کشور در روز اول سال 91 هوایی ابری و در برخی از ساعات با کاهش و افزایش ابر و در برخی از ساعات نیز هوایی صاف را تجربه می کنند.

4747 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 204477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
    10 1
    آخه چرا یکی نیست یه کمم از گرد و خاک که مهمون هر روز ما شده بگه!! بابا به خدا مردیم دیگه!!!!
  • بدون نام IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
    7 0
    خبرآنلاین.عکس دیگه ای نداری؟ همیشه برای اخبار در مورد ترافیک جاده ای در تعطیلات از این عکس استفاده می کنی! نکنه با قیمت بالایی کپی رایت اونو از عکاسش خریدی که دلت نمیاد یک چیز دیگه ای بذاری؟ البته دور از جون شما در مورد کپی رایت!
  • بدون نام US ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
    6 0
    لطفا این سایت را طی یک خبر به مردم معرفی کنید www.accuweather.com در این سایت می توانید با تایپ نام شهر مورد نظر خود، حتی کوچکترین شهر های کشورمان، وضعیت هوا را طی روزهای آینده، و حتی در یک بازه یک ماهه، به صورت کاملا دقیق مشاهده کنید. اطلاعات این سایت بسیار دقیق بوده و وقتی پیشبینی هوای مثلا سی روز بعدش درست از آب در میاید، قطعا متعجب خواهید شد. با این حال اگر قصد سفر به مناطقی از کشورمان را طی دو هفته اینده دارید، با مراجه به این سایت و درج نام شهرهای که قصد سفر به آن را دارید، میتوانید وضعیت هوای هر منطقه را تا پایان تعطیلات مشاهده کنید و با اطلاع از وضعیت هوا، از مسافرت همراه خانواده لذت ببرید. سایت مذکور رایگان است و امکان دسترسی به آن از طریق اینترنت متصل به موبایل هم طبعا فراهم است.
    • خاتونی IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
      1 0
      ضمن تشکر از این هموطن، لطفا این سایت را به مسوولین رسانه ملی و پلیس معرفی کنید تا به مردم اطلاع رسانی کنند.
  • امداد گر IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
    2 0
    با سلام خدمت هموطنان قبل از مسا فرت تمرین بستن زنجیر چرخ و جک زدن به اتفاق اعضای خانواده فرا موش نشود حتما زنجیر چرخ منا سب خودرو خود را انتخاب کنید و کش مخصوص زنجیر اضافه تهیه کنید و پوشا ک و غذای اضافه بردارید دیرو ز در جاده تبریز از بس زنجیر چرخها ی نا مناسب بستیم انکشتانم سر ما زده شدند
  • بدون نام IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۹
    2 0
    من هم سایت WWW.ACCUWEATHER.COM را پیشنهاد می کنم واقعا دقیق پیش بینی میکنه حتی پیشبینی ساعتی هم داره ،که واقعا انقدر دقیقه که ادم تعجب می کنه .پیش بینی روستاهای کوچک را هم دارد.