وین محل تلاقی گذشته و آینده است. شکوه باستانی آن مشتمل بر قصرها و باغ های مجلل سلطنتی، معماری داخلی چشم نواز باروک و میدان های و آب نماهای زیبااست

از سوی دیگر وین یکی از پویاترین شهرهای اروپاست. موزه های وین آثار مدرن و سنت شکن بسیاری را در خود جا داده اند. کافه ها و رستوران های این شهر طیف وسیعی از غذاهاو دسر ها و شیرینی جات را سرو می کنند. وین شهری است که موتزارت، بتهوون، هایدن، شوبرت، اشتراوس، برامس و ماهلر هریک زمانی در آن سکنی گزیده اند و از زیبایی این شهر الهام گرفته اند. دانوب آبی از شمال شرقی پایتخت اتریش به سمت جنوب غربی آن روان است و غرب و شمال شهر را جنگل وین فرا گرفته است. وین به بیست و سه محله تقسیم شده است که اکثر جاهای دیدنی، هتل ها، بارها و پانسون ها ی آن در منطقه یک واقع اند که تحت عنوان Inner Stadt شناخته می شود. ورودی اکثر موزه ها در حدود ده یورو است.


اکثر نقاط دیدنی وین در حلقه مرکزی قرار دارند و بهترین را برای رسیدن به آن ها این است که به مرکز شهر برسیم و بعد پیاده این طرف و آن طرف برویم.
وین در همه روزهای سال پذیرای عده زیادی از جهانگردان است و در سال حدود 7 میلیون توریست از آن بازدید می‌کنند

 

کلیسای اشتفان
مشهورترین بنای مرکز وین کلیسای اشتفان است که یک شاهکار دوره گوتیک محسوب می شود. ورود برای عموم رایگان است. با 4 یورو می شود در یک تور با راهنما شرکت کرد. برای بالا رفتن از ٣4٣ پله و رسیدن به بالای گنبد کلیسای اشتفان باز هم باید 4 یورو بپردازید (تقریبن یک سنت برای هر پله) که البته در آن بالا کل وین زیر پایتان خواهد بود و از یکی از بهترین چشم اندازهای می توانید نگاهی به مرکز وین بیاندازید. یکی از جالب ترین قسمت های این کلیسا سرداب) آن است که بقایای اسکلت قربانیان طاعون در قبرهای دست جمعی آن جا نگه داری می شود. ورودیه سرادبه هم 4 یورو است.


قصر شونبرون
شونبرون نیز از دیدنی‌ترین جاهای وین است که در دوره باروک و حدود سال 1700 میلادی بنا شده‌است و در آن سالنی قرار دارد که به سالن ایرانی مشهور بوده و معماری آن نیز به سبک معماری ایرانی است. در زبان آلمانی شون به معنای زیبا و برون به معنای چشمه است. همچنین شونبرون دارای یک گلخانه بسیار بزرگ و مجهز بوده که در نوع خود بی‌نظیر است و تنوع گیاهانی که در آن کاشته‌اند تا آنجاست که تا صد سال پیش در آن درخت انار می‌کاشتند . صدها گونه رز در فضای باز این قصر کاشته شده که به صورت فصلی دوباره کاشته می‌شوند.


کلیسای ووتیف
در فاصله کوتاهی از ایستگاه متروی Schottentor در میدان روزولت Rooseveltplatz این کلیسای زیبا قرار دارد که معماری گنبد وپنجره های رنگی اش حتی به نظر عده ای زیباتر از کلیسای استفان است ولی چون کمتر توریستی است مشتریان کمتری دارد. این کلیسا را فرانک جوزف به پاس جان بردن از یک سوءقصد بنا کرده است. بازدید از این کلیسا از 9 تا 1 و از 4 تا 6 بعد ازظهر رایگان است (البته در روزهای یک شنبه محدودیت های جهت انجام نیایش برای بازدیدکنندگان اعمال می شود، دوشنبه ها هم تعطیل است).
قصرهافبورگ
هافبورگ قصر سلطنتی اتریش است و طی بیش از ششصد سال محل زندگی پادشاهان اتریش از اولینشان رودولف اول در سال 1273 تا آخرینشان کارل اول در سال 1918 بوده است.


موزه آلبرتینا
که زمانی مهمانسرای سلطنتی بود اکنون یکی از معروف ترین موزه های وین است که در آن آثار رافائل، رامبراند، داوینچی، مایکل آنجلو، سزان، پیکاسو و البته کلیمت و شیله نگه داری می شود. اگر می خواهید فقط به یک موزه در وین سر بزنید که البته کار ناپسندی است ولی اگر واقعاً می خواهید فقط به یک موزه سر بزنید گزینه شما آلبریناست. آلبرتینا هر روز از 10 صبح تا 6 بعداز ظهر و چهارشنبه ها تا 9 شب باز است. ورودی آن 9.5 یورو می باشد.
موسیقی
وین پایتخت جهانی موسیقی است و در تمام جهان شهر و زادگاه بسیاری از آهنگسازان و بزرگان موسیقی شناخته می‌شود. در وین چندین مدرسه، هنرستان و کنسرواتوار به تربیت هنرجویان و علاقه مندان به تحصیل در رشته‌های گوناگون مرتبط با موسیقی مشغولند. هنرستان عالی موسیقی وین، کنسرواتوار شوبرت و مدارس موسیقی از جمله این مراکز هستند که کار آموزش موسیقی را برعهده دارند.

در وین 35 خانه وجود دارد که بتهوون چندی در آنها زندگی کرده‌است . معروف‌ترین ارکستر دنیا، ارکستر فلارمونیک وین است که چندین نسل در آن می‌نوازند. به طوری که گاه پدر، پسر و نوه در یک شب با این ارکستر اجرا دارند و علاقه به موسیقی به صورت سینه به سینه از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود. با این ارکسترها چند موسیقیدان و نوازنده ایرانی نیز همکاری دارند.
 

45301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 204990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۶
    34 2
    ببخشین اینایی که مینویسین «ارزان سفر کنیم» یه لطفی هم بفرمایین حدود هزینه رو هم بدین تا ببینیم این ارزان که میفرمایید چقدر میشه! فک کنم شما وضعتون حسابی توپه!
  • بدون نام IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۶
    20 1
    نه آقا بهشون یارانه میدن!
  • بدون نام IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۶
    24 1
    این "ارزان سفر کنید"تون منو کشته به خدا! خیلی حس بدی به من دست میده وقتی میبینم ارزان شما اروپاست و من و پدرم تا حالا تا کیش که نه تا همین شیرازم بودجمون نرسیده بریم!!!
    • پریا IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۷
      2 1
      باز شما میگی کیش . والا ما که وسیله نداریم تو تهران و برای دید و بازدید عید کلی پول اژانس دادیم و خونه خراب شدیم!!! سفر اونم اروپا خیال محاله برای ما ...
  • سارا IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۷
    1 1
    خیلی عذر می خواهم یعنی واقعا شما متوجه منظور اصلی نشدید ؟ منظور از ارزان سفر کنید یعنی از طریق مجازی و با چند کیلیک نه اینکه شهرهای ارزانی برای سفر کردن باشند.
  • لیلا US ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۷
    3 3
    با 73500 تومان هم به وین هم به ونیز تا زیر آب نرفته سفر کنیم!
  • رضا IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۷
    0 1
    واقعا تعجب میکنم منظور از ارزان سفرکنید همون به صورت مجازی سفرکردن هست.چه ادم هایی پیدامیشن به همچین ادم های زیاده خواه وطلبکار پول هم بدی به صورت دستی باز راضی نمیشن.قدر این اطلاع رسانی رانمیدادن متاسفانه باتشکر ازمطالب مفیدتان.
  • بدون نام US ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
    0 2
    شما که میگی ارزان سفر کنید به اروپا فکر نفست از جای گرم بلند میشه
  • بدون نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
    3 0
    لطفا عبارت: "ما پولداران" رو قبل از "ارزان سفر كنيم" بنويسيد. متشكر
  • بدون نام DE ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
    1 2
    ارزان سفر كنيم اونم تونوروز اونم به اروپا. بابا اين چي ميگه. حالش خوش نيست! اين مطالب از آرزو گذشته و به رؤيا تبديل شده. چي ميگين شما؟
  • وحید DE ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
    5 0
    گویا منظور «خبرآن‌لاین» از «سفر ارزان» همین مسافرتی هست که از طریق این عکس‌ها و توضیحات به این شهرها می‌ریم. اما تیتر به نوعی تداعی‌کننده‌ی معرفی تورهای ارزون قیمته. همچنان معتقدم که این نوع مطالب سایتِ «خبرآن‌لاین» مثل همیشه مشکل تیتر داره