رسالت نوشت:

پرویز سروری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است که ایران هرگونه اقدام غرب علیه بلوک مقاومت و علی الخصوص سوریه را اقدام علیه خود تلقی می کند.
وی با اشاره به اینکه کنفرانس به اصطلاح دوستان سوریه در ترکیه نام بی مسمایی داشت و در واقع کنفرانس دوستان آمریکا و اسرائیل بود گفت: چنین نشست هایی که در راستای ضربه زدن به محور مقاومت است هیچ تجانسی با آرمان‌های مردم سوریه نداشت که این کشور اشتهار به پایداری در برابر تجاوزات اسرائیل و استکبار جهانی دارد.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه تلاش برای شکست محور مقاومت خشنود سازی نظام سلطه جهانی و بازگشت به خط ارتجاع و سازش است ادامه داد: مردم سوریه نشان دادند علاوه بر اصلاحات به دنبال تثبیت خط مقاومت در برابر اسرائیل هستند و از این رو نشست اخیر در ترکیه نیز در راستای اهداف اسرائیل بود و نه ملت سوریه .
سروری همچنین با اشتباه دانستن مواضع آنکارا در قبال مسائل منطقه افزود: این روزها ترکیه به آلت دست آمریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل شده است و اقدامات ترک ها زمینه ساز واگرایی بین نیروهای انقلابی در برابر جبهه استکبار شده است.
وی همچنین مواضع ایران در برابر مسئله سوریه را بسیار شفاف و صریح دانست و با بیان اینکه تهران از هرملتی که در برابر اسرائیل مقاومت کند حمایت جدی می کند یادآور شد: هر حرکتی برای ضربه زدن به منافع اعضای بلوک مقاومت ضربه به اتحاد و انسجام اسلامی و ایران کلیه تمهیدات را برای مقابله با چنین اقداماتی آماده کرده است.
/29217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =