علیرضا امینی با حضور در برنامه «هفت» از ممیزی‌های فیلم «انتهای خیابان هشتم» گلایه کرد.

به گزارش خبرآنلاین، اولین برنامه سینمایی «هفت» در سال 91، به نقد و بررسی فیلم «انتهای خیابان هشتم» با حضور علیرضا امینی کارگردان فیلم و مسعود فراستی منتقد، پرداخت.
امینی در بخشی از این گفت‌و‌گو در خصوص اعمال ممیزی‌های درباره فیلم‌اش گفت: «دلم پر است و می‌خواهم خودم را خالی کنم. با توجه به انتقادات آقای فراستی، باید با او بیرون از این برنامه حرف بزنم. من برای از بین نرفتن 28 دقیقه از فیلمم، یک سال و نیم جنگیدم و همین ممیزی چهار دقیقه‌ای باعث شد، به فیلم در اکران لطمه بخورد.»

 فراستی نیز در پاسخ به حرف‌های امینی، عنوان کرد: «با هیچ کدام از آدم‌های فیلم تو نمی‌توانم ارتباط برقرار کنم و هیچ کدام از روابط هم درست از کار درنمی آید. این مسائل هیچ ارتباطی به ممیزی‌ها ندارد.»


وی خطاب به امینی، ادامه داد: «تو از فیلم‌های جشنواره‌ای لعنتی خارج و وارد سینمای قصه گو شدی، این خوب است اما باید قصه را درست تعریف کنی.»

امینی در پاسخ به فراستی، گفت: «این گونه فیلم‌ها، لعنتی نیستند، فیلم‌های شریفی هستند. مشکلات زیادی سر راه اکران فیلم ما قرار داشت. دو فیلم را از روی پرده شیراز برداشتند و ما کپی فیلم مان را برای یکی از سینما‌ها فرستادیم. اما گفتند یک ارگان گفته فلان فیلم در دو سینما اکران شود و ما هم از اکران جا ماندیم. این‌ها را نباید نادیده گرفت.»

اما، فراستی در جواب امینی، اظهار کرد: «تو به حرف‌های من توجه نمی‌کنی و فقط به فکر تعداد سینما‌ها هستی. فیلم تو هدر شده است. دوربین روی دست در فیلم تو چیز مبتذلی شده است و بازی بازیگران هم اصلا خوب نیست. در فیلم لحظاتی وجود دارد که از بازیگران بازی گرفته‌ای اما فیلم نه سر دارد و نه ته و نه حتی شخصیتی دارد. البته پوستر فیلم خوب است. من به فیلم نمره‌ای نمی‌دهم.»

امینی نیز در پایان در خصوص «انتهای خیابان هشتم»، بیان کرد: «من از همه بازیگرانم دفاع می‌کنم و در موردشان حساس هستم. شخصیت‌های فیلم من ظرف 72 ساعت نشان داده می‌شوند که روز اول انسانی جلو می‌روند، روز دوم تحقیر می‌شوند و روز سوم هم به خاطر تحقیر آنارشیست می‌شوند. امیدوارم آقای فراستی در شرایطی گیر نکنند که 100 میلیون تومان پول بخواهند، چرا که آن وقت دیگر این حرف‌ها را نمی‌زنند. من هم به نقد آقای فراستی نمره نمی‌دهم.»

57246

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا US ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    در کل هر فیلمی که فراستی بگه خوب نیست و یا انتقادی ازش بکنه یعنی فیلم خیلی خوبه و انتقادی هم بهش وارد نیست
    • بدون نام US ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
      من خيلي به نقد هاي ايشان توجهي نداشتم اما پس از نقدشان به فيلم جدايي نادر از سيمين واقعا متوجه شدم كه نقد بدبينانه ايشان نسبت به هر فيلمي نشام مي دهد فيلم حتما حرفي براي كفتن دارد اكنون هم مشتاق شدم فيلم انتهاي خيابان هشتم را ببينم
    • بدون نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
      11 50
      عالی!
    • مريم IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
      38 65
      سلام من اين فيلم رو ديدم و به نظرم نقد آقاي فراستي درست هست! منطق اينكه چون فراستي نقد مي كنه، پس فيلم خوبيه!!!‌اصلن از ريشه اشتباهه. فيلم واقعن داستان و محتواي منسجمي نداره! به نظر من خيلي كارگردان تحت تاثير فيلمهاي كيميايي هست. اما همون مدل كيميايي هم فيلم درنيومده! واقعن يكي از ضعيف ترين فيلمهايي بود كه در اين چند سال اخير ديدم! شايد حتي ضعيف ترين! كاشكي فيلمهاي بهتري براي اين موقع سال و اين زمان طلايي براي نمايش وجود داشت!
    • ف IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
      114 4
      بهترین قسمت برنامه اونجایی بود که امینی گفت بدبختی اینجاست فیلمی که اصلا سیاسی نیست بنا به مسائلی سیاسی ترین فیلم سال لقب میگیره و هفتاد جا اکران میگیره
    • بدون نام IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
      6 20
      من این فیلمو دیدم به جرات میتم بگم یکی از بدترین فیلمهایی بود که تا حالا دیدم نقد فراستی عالی بود
  • بدون نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    18 54
    حالا که فکر می کنم می بینم که هر چی فیلم از این استاد فراستی دیدم بی نظیر و عالی بوده و اصلاً حیف است که ایشان ردای کارگردانی را از تن بدر آورده و قبای منتقدی را پوشیده اند !
  • پژمان IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    این فراستی خداییش خیلی با اعتماد به نفسه منو یاد مایلی کهن می ندازه
  • بدون نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    83 25
    کی این فراستی کارشناس شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • علی رضا IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    54 15
    مشکل منتقد های سینمایی ما اینه که نقدشون جهت داره ! نه بر اساس فیلم شناسی نه بر اساس فیلم نامه.
  • مینا IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    67 15
    من فیلم انتهای خیابان هشتم رو دیدم و واقعاً فیلم خوبی بود. آقای فراستی میگفت مردم گیج میشدن وقتی فیلمو میدیدن اما برای ما که اصلاً اینطور بود... دوربین روی دوستش هم عالی بود. برخلاف حرف آقای فراستی بیننده با شخصیت های فیلم ارتباط برقرار میکنه نمیدونم چرا این کارشناس برنامه رو عوض نمیکنن چون ایشون همیشه فیلمای خوبو میکوبه
    • بدون نام IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
      4 11
      والا من که دیدم و ار خیلیها هم پرسیدم افضاح بود. سالن هم خالی بود اخر هم نفهمیدم حامد بهداد اسب باز بود یا بوکسور یا ...
  • بدون نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    27 62
    فراستی از فرانسه فارغ التحصیل شده برای همین هم کسی نمی تونه بگه ایشان بی سواد است. مساله دیگر هم اینکه واقعا راست میگه. این فیلم را من هم دیدم. یک فیلم سیاه که از اول تا آخر کارگردان خواسته بدبختی را نشان بدهد. صحبت های آخر هم با اون نماینده مجله ... هم عالی بود. البته جیرانی نگذاشت ادامه بدهد.
    • بدون نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      13 4
      دوست عزیز این که نشد دلیل یعنی هرکس از یک دانشگاه خارج از کشور فارغ التحصیل شد باسواده؟ البته درمورد بعضی از دانشگاه های معتبر قضیه فرق میکنه! وگر نه بعضی از دانشگاه های خارج مدرک به قول معروف قالیچه ای هم میدهند!!!!!!!!!!
  • احسان IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    48 14
    به نظر من این فیلم یکی از بهترین فیلمهایی بود که در سالهای اخیر اکران شده. شخصا دو بار توی سینما فیلم رو دیدم و عین دو بار هم تحت تاثیر فیلم بودم. بازی بهداد، علیدوستی و ابر فوق العاده ست. حس می کنم نقش بهداد رو هیچ کس دیگه ای نمی تونست بازی کنه به نظرم. دوربین روی دست کلی به فضای آشفته و پر استرس فیلم کمک کرده بود. داستان هم به نظر من خیلی عالی بود. تلاش یه سری آدم رو برای ادامه زندگی و دغدغه نجات یک انسان رو خیلی خوب نشون داده بود... تقریبا هر فیلمی رو که می بینیم، کاملا بعدش می تونیم حدس بزنیم که آقای فراستی می خواد راجع بهش چی بگه!!
    • بدون نام IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
      5 15
      بر عکس یکی از بدترین فیلما بود. 5 نفر تو سالن نشسته بودن که 3 نفر فیلم تمام نشده رفتن. خنده دار اینجاس که امینی میگه سالن برا ما کم بود
  • بدون نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    35 9
    از این جور آدم های حق به جانب که فکر میکنند بقیه هیچ نمیفهمند و خودشان عقل کل هستند اصلا خوشم نمیآید!
  • پیمان IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    34 8
    اصولا افرادی مثل آقای فراستی و مایلی کهن به جمله محکم من مخالفم شروع میکنن تا مردم به حرفشون گوش کنن، و سعی میکنن مخالفم جریان آب حرکت کنن تا نشون بدن متفاوتن اما در مورد دوربین روی دست و بعضی کارهای دیگه انصافا حق با ایشون و ایرانی ها تا یکاری شورشو در نیارن ولکن نیستن سالهاست که ما داستان خوب و منسجم نداریم نمیدونم مشکل از کارگردانهاست یا نویسنده ها
  • مهدي IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    23 7
    دوستاي عزيز.... نقد همون سليقس . اينكه امثال آقاي فراستي يا هر منتقد ديگه اي ميگه فلان فيلم اين نقطه ضعف ها و مثبت ها رو داره دليل بر خوب بودن يا بد بودن فيلم نيست! هر كسي حقشه از فيلم برداشت خودشو داشته باشه.جذابيت سينما هم به همينه
  • حمید لیلاز IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    29 5
    با بسیاری از نقدهای آقای فراستی موافق بودم ...تا "جدایی نادر از سیمین " ...ببینید برای این که فیلم را تایید نکنند چه حرکات آکروباتیک محیرالعقولی ابداع می فرمایند!
  • رامین US ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    15 6
    با توجه به نقدهایی که از فراستی دیدم ایشان به نظرم مایلی کهن سینمای ایران هستند.
  • میلاد IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    8 8
    به نظر من حرفهای فراستی در هفت درست بود و کسانی که واقعاً فیلم بین هستند و انتهای خیابان هشتم را دیده اند، می دانند که چقدر نکات درستی گفت و چقدر امینی در جواب فراستی چیزهای بی ربطی گفت که در فیلمش نبود! درباره نقد فراستی در مورد جدایی هم، هرچند کمی از نظر جهت گیری هایش، در نقدش غلظت ایجاد کرده بود اما آنجا هم نکات قابل توجهی گفت که عاشق جدایی، بیست سال بعد که دوباره فیلم فرهادی و نقد فراستی را ببینند به حقیقت پی می برند... این اتفاق قبلاً هم درباره هامون افتاد اما حالا که به هامون نگاه می کنیم، می بینیم بعضی ضعفهایش آن زمان به چشممان نمی آمد! عشق خوب است اما کر و کور می کند.