۰ نفر
۲۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۵

غلامحسین محسنی اژه ای در نشست امروز خود درباره امکان انتصاب سعید مرتضوی به سمت های دولتی گفت: چه کسی گفته است که اگر یک نفر از قضاوت تعلیق شود هیچ کاری نمی‌تواند بکند؟ مستند بیاورید.

به گزارش خبرآنلاین؛ سخنگوی دستگاه قضا درباره احضار مجدد سعید مرتضوی به دادسرا، گفت: پیش از این هم گفته بودم این پرونده باز است، در این پرونده اول قرار منع تعقیب صادر شد و با شکایت شکات پرونده به دادگاه رفت و دادگاه قرار را نقض کرد و پرونده دوباره به دادسرا بازگشته است.

محسنی‌اژه‌ای گفت: پیش از این نیز گفته بودم که برای این فرد قرار منع تعقیبی صادر شد و این قرار به دادگاه رفت اما توسط شکات مورد اعتراض قرار گرفت و به این ترتیب دادگاه قرار منع تعقیب را نقض کرد.

وی گفت: زمانی که قرار منع تعقیب نقض می‌شود معنی آن این است که پرونده مجددا به دادسرا برمی‌گردد و به طبع آن این فرد مجددا تعقیب می‌شود.

دادستان کل کشور در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که عنوان کرده بود برخی از حقوقدانان معتقدند وقتی فردی دارای سمت قضایی برایش تعلیق قضایی صادر می‌شود نباید هیچگونه کار اداری بپذیرد در حالی که آقای سعید مرتضوی مسئولیت‌های مختلفی پس از تعلیق به عهده گرفته است، این موضوع آیا صحیح است یا خیر؟ گفت: باید از آن حقوقدان بپرسید بر اساس چه قانون ، ماده و تبصره‌ای چنین ادعایی می‌کند، این موضوع صحت ندارد. (اینجا را بخوانید)

او گفت: تعلیق قضایی صرفا معنی‌اش این است که فرد به دلیل تعلیق کار قضایی نمی‌تواند انجام دهد زیرا ابلاغ قضایی‌اش به حالت تعلیق درآمده است.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 207180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانیال TR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    48 0
    میتونید توضیح بدید چطوری ایشون میتونه پست دولتی داشته باشند با توجه به http://www.khabaronline.ir/detail/207118/society/judiciary
  • بدون نام US ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    70 0
    دیوار توجیه انگار از دیوار حاشا بلند تر است.
  • بدون نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    27 1
    جرم مرتضوی در حدی بود که تعلیق شد آیا همچین آدمی لیاقت ریاست سازمانی با اون همه ثروت رو داره ؟!!!
  • بدون نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    17 0
    آیا عرفا چنین کاری درست است؟آنهم برای کسی که در قضاوت مردود شده است؟چرا به افکار عمومی احترام گذاشته نشود؟