به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از زومیت، مرسدس AMG GT کوپه با دستان توانمند برابوس به هیولایی ۱۰۰۰ اسببخاری تبدیل شده است. این نسخهی سفارشی که Brabus ۱۰۰۰ نام دارد، فراتر از تیون ساده است و ترکیبی از طراحی تهاجمی، فناوری پیشرفته و عملکرد خیرهکننده را ارائه میدهد.
برابوس هنوز قیمت نهایی Brabus ۱۰۰۰ را اعلام نکرده است، اما باتوجه به اینکه نسخهی پایهی این خودروی لوکس دو در بیش از ۱۸۵ هزار پوند قیمت دارد، نباید انتظار قیمت معمولی داشت.
اصلاحات شرکت آلمانی روی Brabus ۱۰۰۰ فقط به ظاهر ختم نمیشود. قلب تپندهی این خودرو یعنی موتور V۸ توئین توربوی AMG بهشدت ارتقاء یافته و حجم آن از ۴ به ۴٫۵ لیتر رسیده است و دو توربوشارژر جدید با فشار بالاتر نیز روی آن نصب شدهاند.
نکتهی جذابتر اینکه قدرت شگفتانگیز Brabus ۱۰۰۰ فقط از پیشرانهی V۸ به دست نمیآید. این خودرو بر اساس مدل GT ۶۳ S E Performance ساخته شده است؛ همان مدلی که از موتور برقی ۱۹۷ اسببخاری روی محور عقب بهره میبرد. به این ترتیب، موتور V۸ برای رسیدن به مجموع خروجی ۱۰۰۰ اسببخار باید حدود ۸۰۰ اسببخار قدرت تولید کند.
پیشرانه هیبریدی Brabus ۱۰۰۰ قبلاً در مدل چهاردر Brabus Rocket ۱۰۰۰ نیز استفاده شده بود و گشتاور حیرتانگیز ۱۸۲۰ نیوتنمتر تولید میکرد. با این حال، برای محافظت از گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک، این گشتاور در مدل جدید به ۱۶۲۰ نیوتنمتر محدود شده است.
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت Brabus ۱۰۰۰ فقط ۲٫۶ ثانیه است و این یعنی ۰٫۲ ثانیه سریعتر از مدل پایه AMG. حداکثر سرعت نیز بهصورت الکترونیکی روی ۳۱۹ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
Brabus ۱۰۰۰ از نظر طراحی بیرونی با قطعات فیبر کربن از جمله اسپلیتر، بال عقب، دیفیوزر و اسپویلرها ارتقایافته و جلوپنجره، با المانهای جدید بازطراحی شده است. همچنین رینگهای ۲۱ و ۲۲ اینچی ناهمسان جلو و عقب، ظاهر عضلانیتری به خودرو بخشیدهاند.
در داخل کابین Brabus ۱۰۰۰، ترکیب چرم سفارشی، فیبر کربن براق و آلومینیوم آنودایز شده قرمز، حسی از لوکس بودن در کنار هیجان رانندگی را القا میکند. هنوز جزئیاتی دربارهی تغییرات فنی در سیستم تعلیق منتشر نشده، اما سیستم جدیدی برای تنظیم ارتفاع دردسترس خریداران قرار دارد. هنوز نمیدانیم این ویژگی چگونه با کمکفنرهای هیدرولیکی AMG هماهنگ خواهد شد.
۵۸۳۲۲
نظر شما