دادستان کل کشور گفت: قابل انکار نیست که بسیاری از زیاده‌خواهان و سلطه‌گران و جریان‌های ضدبشری با استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های مدرن، زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها را به خطر انداخته و آرامش آنها را سلب کرده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین؛ غلامحسین محسنی اژه ای در اولین اجلاس دادستان‌های کل کشورهای عضو اکو گفت:‌ رشد و توسعه فناوری‌های نوین موجب ارتباطات وسیع، عمیق و پیچیده در حوزه‌های مختلف زندگی همه جوامع شده است و با افزایش دانش بشری و گسترش ارتباطات و تاثیر و تاثر فرهنگ‌ها و سنن ملت‌های مختلف، جهان در آستانه یک تحول اساسی قرار دارد.

دادستان کل کشور گفت: اگرچه با رشد علمی و تکنولوژی و فناوری‌های جدید، ‌فواید بسیاری نصیب بشر امروزی شده و زندگی او را متحول کرده است اما جای انکار نیست که بسیاری از زیاده‌خواهان و سلطه‌گران و جریان‌های ضدبشری با استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های مدرن،‌ زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها را به خطر انداخته و آرامش و آسایش را از آنها سلب کرده‌اند.

محسنی اژه‌ای تاکید کرد: ضروری است با تبادل نظر و همفکری با یکدیگر و با بهره گرفتن از منبع زلال وحی الهی از موضوعات پیش‌رو، درک صحیح و مشترکی پیدا کنیم و برای ساختن یک زندگی عالی توام با امنیت، رفاه و سعادت آحاد ابناء بشر و یک جامعه سالم و باصفا و مملو از مهر و محبت و عاری از هرگونه ظلم و ستم و تبعیض قدم برداریم.

وی با بیان اینکه همه اذعان دارند که قضاوت صحیح و عادلانه در ایجاد یک جامعه مترقی و ایده‌آل نقش بسیار موثری دارد، ادامه داد: از این رو لازم است دستگاه قضایی همه‌ی کشورها به ویژه کشورهای اسلامی عضو اکو با همکاری یکدیگر در این راستا تلاش کنند و با همین ایده مسئولان قضایی و دادستان‌های کل کشورهای عضو اکو برای اولین بار با دعوت جمهوری اسلامی ایران نشست کاری را ظرف امروز و فردا در تهران دارند.

محسنی‌اژه‌ای برای هموارسازی سیر ارتقاء موفقیت در این راه پیشنهادات خود را به شرح ذیل اعلام کرد:

-پیشنهاد تهیه گزارش سالانه از وضعیت مواد مخدر کشورهای عضو

-تبادل تجربه کشورهای عضو در زمینه پولشویی و جلوگیری از ملاحظات سیاسی

- لزوم همکاری در ارتقاء سطح همکاری در قبال جرایم سازمان یافته

- لزوم بومی‌سازی مفاهیم و روش‌ها و راهکارهای نوین مقابله با جرایم سازمان یافته

- ضرورت آمادگی کشورهای عضو برای مقابله با چالش‌های برخواسته از فناوری‌های جدید

- لزوم بازشناسی عوامل درون‌زا و برون‌زای زمینه‌ساز نقض قوانین

- ضرورت یکپارچه‌سازی مصادیق جرم در کشورهای عضو اکو

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 210208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =