دبیر هیات موسس فراکسیون رهروان ولایت گفت: آقای دکتر لاریجانی در مبارزه با فتنه بسیار موثر بود و برخی که سلیقه روشنی ندارند متاسفانه می​خواهند ایشان را به فتنه منتسب کنند.

محمود عزیزی: کاظم جلالی در نشست خبری شب گذشته خود با خبر‌نگاران به سئوالات مختلف آنان درباره ضرورت تشکیل این فراکسیون، پیش‌بینی آرایش سیاسی مجلس نهم و برنامه‌های این فراکسیون پاسخ داد.
وی با بیان اینکه فراکسیون رهروان ولایت به دنبال پاسداری از حریم اسلام و نگهبانی از آرمان‌های امام (ره)، رهبر معظم انقلاب و دفاع از جایگاه ولایت فقیه است گفت: پاسداری از قانون اساسی، حفظ شأن قوه مقننه و تحقق سند چشم‌انداز به عنوان بالاترین سند بالادستی کشور توجه به مشکلات مردم و رایزنی با فراکسیون‌ها مختلف کشور اولویت های ماست.
رمضان شجاعی کیاسری نماینده مردم ساری، عزیزی نماینده منتخب مردم شیروان و نعمتی نماینده منتخب مردم اسد‌آباد؛ جلالی را در این نشست خبری همراهی می‌کردند.
جلالی در ادامه با اشاره به برگزاری اولین مجمع عمومی فراکسیون رهروان ولایت گفت: در این جلسه ‌نظرات نمایندگان ارائه شد که در نهایت در اساسنامه لحاظ می‌شود و بعد از تصویب در مجمع عمومی شورای مرکزی و هیات‌رئیسه آن اعلام خواهند شد.
به گفته وی، در مجمع عمومی این فراکسیون 173 نفر از دعوت شدگان حضور داشتند البته عده‌ای از آنها به دلیل اینکه در سفر بودند و حضور نداشتند اطلاع داده و عذر‌خواهی کرده اند. تعدادی از نمایندگان نیز به دلیل حضور در کمیسیون تلفیق مجلس نتوانستند در جلسه مجمع عمومی فراکسیون رهروان ولایت شرکت کنند.
جلالی درباره سخنرانان این نشست عمومی گفت: جناب ابوترابی فرد، باهنر، اکبریان، بزرگواری، گروسی، مروی، کاتب، عبدی، نوری، دوات‌گر، جعفری، عباسی، کوچکی‌نژاد و فرهنگی از جمله نمایندگانی بودند که رد این جلسه نقطه‌نظرات خود را بیان کردند.
وی افزود: در پایان هم دکتر لاریجانی به بیان نظرات خود پرداختند و در خصوص مسائل اصلی کشور و مشکلات مردم سخن گفتند و درباره اولویت‌‌های کاری نمایندگان و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی دیدگاه‌های خود را بیان کردند.
جلالی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره اینکه آیا از حلقه حامیان دولت هم در این نشست حضور داشتند، گفت: ما خط‌کشی سیاسی در این زمینه نداریم و فکر می‌کنیم مجلس نهم مجلسی اصولگرا است که نیرو‌های نخبه زیادی دارد. از یک منظر همه ما حامی دولت هستیم ولی طبعاً این آرزوی موفقیت با نقد‌هایی همراه است.
 به گفته جلالی، اعضای این فراکسیون در خصوص ریاست آقای دکتر لاریجانی اتفاق نظر دارند اما این فراکسیون فقط به منظور تعیین رئیس مجلس تشکیل نشده است و در طول چهار سال عمر مجلس نهم، فعالیت سیاسی خواهد کرد.
نماینده شاهرود در پاسخ به پرسش دیگری درباره ضرورت تشکیل فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: در این باره اختلاف سلایقی وجود داشت، برخی دوستان قرائت انحصاری دارند و مرتب از ولایت هزینه می‌کنند؛ در حالی که ما قائل به این هستیم که باید خودمان برای ولایت هزینه شویم. همچنین برخی اختلاف‌نظرها در حوزه‌های کارشناسی، کاری و نوع نگاه به مجلس وجود داشت که تصمیم گرفتیم این فراکسیون را تشکیل دهیم.
 دبیر هیات موسس فراکسیون رهروان ولایت درباره سخنان انتقادی یکی از نمایندگان مجلس هشتم در جلسه مجمع عمومی فراکسیون گفت: آقای بزرگواری ضمن تقدیر از مدیریت علی لاریجانی خواهان استمرار مدیریت ایشان در مجلس نهم است و در این جلسه گفت که اگر فتنه‌ای مثل فتنه سال 88 ایجاد شد، ایشان باید عملکرد بهتری داشته باشند. سخنان ایشان کاملا برادرانه و از موضع دوستانه بود. همچنین یکی از دوستان در مورد پیامک‌ها به نمایندگان گفت که چرا به آن پاسخ داده نمی‌شود. به گفته این نماینده اصولگرا بدنه مجلس خواهان مشی متعادل و عقلانی برای استفاده از همه ظرفیت و حل مشکلات مردم است.
 وی در پاسخ به پرسش خبر‌نگار دیگری درباره اینکه آیا تشکیل این فراکسیون به معنای پایان عمر فراکسیون اصولگرایان است؟، گفت: اینکه سایر دوستان ما چه حرکتی را انجام می دهند را مطلع نیستیم ولی ما فکر می‌کنیم بدنه مجلس خواهان مشی متعادل، استفاده از همه نخبگان و دوری از تهران‌ محوری هستند.
جلالی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا در این جلسه درباره نواب رئیس مجلس موضوعی مطرح شد، گفت: هیچ بحثی درباره هیات‌رئیسه در این جلسه مطرح نشد حتی درباره ریاست مجلس هم موضوعی طرح نشد.
دبیر موقت هیات‌رئیسه فراکسیون رهروان ولایت در خصوص پیش‌بینی‌اش از فراکسیون‌های سیاسی ای که در درون مجلس شکل خواهد گرفت، اظهار داشت در این جایگاه ما پیش‌بینی می‌کنیم فراکسیون رهپویان تحت مدیریت آقای زاکانی، فراکسیون پایداری و فراکسیون رهروان ولایت تشکیل شود.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا این فراکسیون برای حمایت از ریاست علی لاریجانی بر مجلس نهم تشکیل شده گفت: این فراکسیون بر روی ریاست دکتر علی لاریجانی برای مجلس نهم اتفاق نظر دارند و اکثریت حاضران در نشست مجمع عمومی بر این موضوع تاکید کردند. البته باید تصریح کنم اعلام موجودیت این فراکسیون به منزله تشکیل هیئت رئیسه مجلس نیست. اعضای حاضر در نشست مجمع عمومی پیشنهادهایی برای آینده داشتند اما این نشست صرفا برای حمایت از علی لاریجانی بر مجلس نهم تشکیل نشده بود.
نماینده شاهرود همچنین تاکید کرد: عمده حاضران در این نشست از نمایندگان مستقل مجلس نهم بودند که گرایش اصولگرایی داشتند.
وی در پاسخ به سوالی درباره علت حمایت اصلاح طلبان از ریاست علی لاریجانی در مجلس نهم؟ نیز اضافه کرد: اصلاح‌طلبانی که امروز وارد مجلس شده‌اند، معنایش این است که از خانواده انقلاب و مورد تایید شورای نگهبان هستند و حق اظهارنظر و رای برای ریاست مجلس هم دارند.
جلالی همچنین در ادامه در پاسخ به این سئوال که در شرایط فعلی که لایحه بودجه سال 91 تصویب نشده است، آیا ضرورتی برای برگزاری این نشست وجود داشت؟، گفت: قبل از برگزاری مجالس هفتم و هشتم هم روال همین طور بود و ما معتقدیم که این گونه نشست ها ضروری است؛ چرا که در کشور ما خلاء احزاب وجود دارد و فراکسیون ها باید این خلاء را پر کنند.
دبیر هیات فراکسیون رهروان ولایت درخصوص موضع این فراکسیون درباره حداد عادل نیز گفت: ایشان شخصیتی ارزشمند، بزرگوار و با سابقه خوب است، اما مجلس یک رییس دارد و اگر دو کرسی ریاست وجود داشت، به هر دوی آنها رای می‌دادیم! اما در بین دو خوب به کسی که کارآمدی بیشتری دارد رای می‌دهیم.
 این نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به عملکرد علی لاریجانی در دوره هشتم مجلس اظهار داشت: ایشان در مجلس هشتم از مدیریت قوی برخوردار بود، اجازه نداد فضای مجلس بسته بماند و مدیریت مجلس را محدود به چند نفر نکرد. بلکه اجازه داد چهره‌های جدیدی در مجلس رشد کنند تا براساس ظرفیت خود جایگاه بیابند.
 نماینده شاهرود در پاسخ به این سئوال که موضع فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در خصوص ریاست حداد عادل بر مجلس نهم چیست؟، ادامه داد: آقای حداد عادل شخصیتی با سابقه و خوب هستند. ما آرزو می کردیم ای کاش مجلس دو رئیس داشته باشد تا از حضور هر دو می توانستیم بهره ببریم.
 وی با بیان اینکه دکتر لاریجانی از استقلال و حیثیت قوه مقننه دفاع خوبی داشت، گفت: ایشان در عرصه بین المللی نیز مواضع بسیار خوبی از سوی جمهوری اسلامی ایران مطرح کردند و اشراف کاملی به مسائل فرهنگی هم داشتند. آقای دکتر علی لاریجانی مرید مقام معظم رهبری است. ایشان به رهبر معظم انقلاب عشق می ورزند و هیچ وقت از مسیر رهبری دور نشده اند.
 جلالی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه نظر شما درخصوص موضع گیری لاریجانی در فتنه 88 چیست؟، گفت: ایشان در مبارزه با فتنه بسیار موثر بود و برخی که سلیقه روشنی ندارند، متاسفانه می خواهند ایشان را به فتنه منتسب کنند و حتی در قم علیه ایشان شب نامه منتشر کردند! اما شاهد بودیم که آقای لاریجانی توانستند با کسب رای بی سابقه ای 64 درصد آراء را بدست بیاورند.
 /29212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 212041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد رياضي IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    0 4
    ما قائل به این هستیم که باید خودمان برای ولایت هزینه شویم..