۰ نفر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۹

.

 نگاه سنتي همچنان در دستگاههاي رسمي كشور در حوزه رسانه اي حاكم است. آنان هنوز هم رسانه را فقط در حوزه مكتوب آن به رسميت مي شناسند ، حتي اگر تيراژ روزنامه اي دوهزار نسخه باشد.

 باور نداريد؟ ‌نگاهي به سرنوشت دولت الكترونيك در كشور بياندازيد .

 در تاريخ 16 آذر ماه سال گذشته، استاندار تهران به تمامي سايت هاي دولتي40 روز مهلت داده بود  تا بروز رساني شده و در راستاي "دولت الكترونيك" قدمي مثبت بردارند. حال چند روز از پايان اولتيماتوم استاندار گذشته است؟‌ برويد نتيجه كار را ببينيد!!

 مديران سازمان هاي دولتي با همين نگرش در برخورد با حوزه اطلاع رساني مجموعه تحت مسئوليت خود، همواره از دو موضوع غفلت مي كنند:‌اول اينكه هفته رسانه اي 7 روز نيست و دوم اينكه عصر رسانه هاي مكتوب تمام شده و حالا در عصر سايبر قرار داريم.

 اگرچه "ايوورت راجرز" تاكيد داشت كه ايجاد تغيير در برخي جوامع و آدمها مشكل است، اما ما باور نكرده بوديم. وقتي زور استاندار پايتخت به مديران پايين دست نرسد، از دست چه كسي بر خواهد آمد؟  

 مديراني كه تهديدهاي آقاي استاندار هم بر آنان كارگر نيست، روزي از هفته را تعيين مي كنند تا جلوي دوربين خبرنگاران قرار بگيرند. مسئول رسانه اي مدير مربوطه تاكيد مي كند كه اين روز براي مصاحبه روز خوبي نيست اما مدير كه عادت دارد فقط دستور بدهد زير بار نمي‌رود.

  وقتي همين مصاحبه، پوشش مناسبي نمي گيرد، توپ به زمين مسئول رسانه اي بخت برگشته مي افتد و فرداي همان روز، اگر نه خودش، اما حتما حكم جانشينش روي تابلوي اعلانات آن دستگاه چسبانده مي شود.

 و اين حكايت همچنان ادامه دارد..... 

 اگر هفته هفت روز است كه هست، اما براي رسانه اي شدن يا استفاده از ابزار رسانه، تعداد روزهاي هفته به عدد چهار تقليل مي يابد.   

شنبه تا سه شنبه روزهايي است كه مديران دستگاهها مي توانند بيشترين بهره برداري را از رسانه ها داشته باشند.  

روزهاي ماقبل تعطيلات، بدترين انتخاب براي انجام مصاحبه و يا برپايي سمينارهايي است كه انتظار رسانه اي شدن از آن مي رود.  

مديراني كه مرغشان يك پا دارد، هم خودشان را سركار گذاشته اند وهم با اختلال در گردش اطلاعات، مردم را از حق دانستن محروم كرده اند.

کد خبر 213247

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =