وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: گاهی اوقات موجودی انبارها کم و زیاد می شود ، برخی ممکن است فروشنده نباشند ، بنابراین کمی زمان می برد تا تولید کننده ، تامین کننده و فروشنده جدیدی را پیدا کند.

وزير صنعت ، معدن و تجارت از آغاز اقدامات ويژه اين وزارتخانه براي حوزه صنعت و معدن در سال توليد ملي و طي ماه هاي خرداد و تيرامسال خبرداد و گفت : اخبار خوش اين حوزه ها به زودي اعلام مي شود .
به گزارش خبرآنلاین مهدي غضنفري در سخناني گفت : مهمترين اقداماتي كه به زودي اخبار آن اعلام مي شود، مرتبط با مصوبات خوبي است كه در بودجه امسال براي حوزه توليد پيش بيني شده و بايد از نمايندگان مجلس به ويژه اعضاي كميسيون تلفيق و صنايع و معادن در باره اين مصوبات تشكر كنم .
وي تصريح كرد: احكام خوبي در بودجه امسال ديده شده و انشاله امسال مي تواند سال سرنوشت سازي براي توليد كشورباشد و براي همين فعاليت هاي زيادي را درحوزه توليد تعريف كرديم تا بتوانيم از بودجه به خوبي استفاده كنيم .
وزير صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به تدوين محورهاي كليدي سال توليد ملي دراين وزارتخانه گفت: پس از نامگذاري امسال توسط مقام معظم رهبري ، درشوراي معاونين 10 محور اصلي كار را مشخص كرديم كه آنها را امسال در برنامه ها قرار خواهيم داد.
وي ادامه داد : براي هر كدام از محورهاي سال توليد ملي از جمله تكميل پروژه هاي نيمه تمام ، كمك به بهبود فضاي كسب و كار ، توسعه صادرات ، كمك به آموزش ، بهره وري ، كيفيت و رعايت حقوق مصرف كننده برنامه هاي خاصي پيش بيني شده و آنها را بزودي با كمك دولت و مجلس به تفكيك اعلام مي كنيم.
غضنفري در توضيح مطلب خود به ذكر مثالي پرداخت و گفت : طبق مصوبه مجلس شوراي اسلامي 10 درصد منابع صندوق توسعه ملي به صورت ريالي به بخش توليد تخصص مي يابد و معني آن اين است كه زمينه براي تامين منابع مالي بسياري از واحدهاي توليدي نيازمند سرمايه درگردش كاملا فراهم است وتعداد زيادي پروژه ها مي توانند از اين منابع استفاده كنند
وي با بيان اين جمله كه هنوز آنچنان كه بايد بانك هاي عامل در حوزه ال سي ، ارز و تسهيلات ريالي همپاي صنعت حركت نمي كنند و صنعتگران گلايه هايي دارند ، گفت : از وزارت اقتصاد و بانك مركزي مي خواهم تا ما را دراين خصوص ياري كنند .
وزير صنعت ، معدن و تجارت تصريح كرد: در استان زنجان به دليل اينكه اختيارات كافي به بانك هاي عامل استان داده نشده ، كوچكترين اقدام ارزي امكان پذير نيست و اميدوارم وزارت اقتصاد و بانك مركزي بيش از گذشته به گلايه هاي فعالان اقتصادي توجه كنند .
وي گفت : نزديك به 80 درصد از مسائل مطرح شده دراين جلسه به مسائل بانكي همچون استمهال بدهي ها ، گشايش ال سي ، پرداخت بخش اندكي به عنوان سرمايه در گردش و مواردي اين گونه اختصاص داشت .
غضنفري توضيح داد : به عنوان مثلال يك واحد توليدي 50 تا 70 ميليارددلار سرمايه گذاري كرده ، محتاج 2 تا 7 ميليارد دلار براي راه خريداري مواد اوليه توليد است اما متاسفانه بانك ها همكاري نمي كنند .
وي گفت : از بانك مركزي و وزارت امور اقتصادي ودارايي مي خواهيم تا برنامه مشخصي را براي سال توليد ملي داشته باشند تا واحدهاي توليدي در مورد اينكه چه خدمات و سرويس هاي را مي توانند از بانك ها دريافت كنند ، مطلع شوند .
موضوعی به نام تحریم خودرو

وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين در پاسخ به پرسشي درباره برخي اخبار مربوط به كاهش توليد خودرو و مسائل ناشي از تحريم گفت : خودروسازان برنامه هاي مشخصي در خصوص توليد و ارتقا كيفيت دارند ، تحريم هم موضوع جديدي نبوده و در گذشته هم شاهد آن بوديم .
وي درعين حال گفت :مسائل تحريم علاوه بر خودروسازي ساير بخش ها را نيز شامل مي شود اما با توجه به اينكه حوزه صنعت در اختيار بخش خصوصي است آنها خود با راهكارهاي مقابله با تحريم را به خوبي آشنا هستند و اگر قادر به خريد مستقيم قطعه اي از كشوري نيستند ، آن را به صورت غير مستقيم تهيه مي كنند .
 غضنفري در ادامه با تاكيد براينكه صنعت برخلاف همه تحريم ها ، راه خود را مي رود ، گفت : گاهي اوقات موجودي انبارها كم و زياد مي شود ، برخي ممكن است فروشنده نباشند ، بنابراين كمي زمان مي برد تا توليد كننده ، تامين كننده و فروشنده جديدي را پيدا كند .
وزير صنعت ، معدن و تجارت اين موضوع را نيز گفت كه وي در ديدار نوروزي با توليد كنندگان از آنها خواسته است كه سقف موجودي مواد اوليه خود را افزايش دهند تا در تلاطمات و نوسانات نرخ ارز دچار مشكل نشوند .
برنامه های تنظیم بازار برای براي ماه مبارك رمضان
وي در پاسخ به پرسشي در باره تدابير وزارت صنعت ،معدن و تجارت براي ماه مبارك رمضان گفت:ذخيره سازي كافي درحال انجام است و قيمت ها هم روند كاهشي خواهد داشت .
غضنفري با بيان اينكه بزودي معاونت توسعه بازرگاني داخلي تدابير و برنامه هاي ويژه ماه مبارك رمضان را اعلام مي كند ، افزود: نمايشگاه هاي عرضه مستقيم كالا ، فروش و تخفيف ويژه را دراين ايام شاهد خواهيم بود .
وزير صنعت ، معدن و تجارت اين موضوع را نيز گفت كه استانداران در جلسات تنظيم بازار استان ، دولت را به تنظيم مناسب بازار كمك مي كنند .
وي با تصريح براينكه ما نگراني از بابت تامين اقلام مورد نياز مردم نداريم ، گفت : نوسانات قيمتي در بازار به دنبال تلاطمات و نوسانات ارزي از اسفند ماه شروع شد كه با توجه به مديريت بانك مركزي و ساير دستگاه ها اميدواريم بازار آرامي را در پيش روي داشته باشيم .
وزير صنعت ، معدن و تجارت با بيان اينكه اين وزارتخانه قبلا قول كنترل بر روي قيمت مواد غذايي را تا پايان ارديبهشت ماه و تا اوايل خرداد ماه داده بود ، گفت : اين هفته خبرهاي خوبي را دراين خصوص خواهيم داشت .//


3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 214358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سيامک IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
    6 0
    لطفا از آقای غضنفر بپرسيد کي خودرو مثل بنزين ميشه فوب خليج فارس؟
  • سیامک IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    3 0
    با سلام,تاخیر 3 ماهه سوزوکی ویتارا را به کجا باید مراجعه کرد؟ با ثبت شکایت ها و پیگیری از امور مشتریان, میگن قطعه نداریم و معلوم نیست و اگر مایلید بیاین پولتان را پس بگیرید؟ از این کلی گویی ها هم خسته شدم و معنی این جمله های توجیهی را متوجه نمی شوم!!: (وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: گاهی اوقات موجودی انبارها کم و زیاد می شود ، برخی ممکن است فروشنده نباشند ، بنابراین کمی زمان می برد تا تولید کنند...) اخه تا کجا؟؟؟؟؟؟؟