برای نخستین بار بعد از انتشار کتاب، دی​وی​دی «خشکسالی و دروغ» نمایش پرمخاطب و پرفروش سال90 به نویسندگی و کارگردانی محمد یعقوبی از سوی تماشاخانه ایرانشهر منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، تماشاخانه ایرانشهر برای نخستین بار دی وی دی برخی نمایش های پرمخاطب خود را با کیفیت مناسب و کارگردانی تلویزیونی مجزا تولید و در اختیار علاقمندان این هنر جذاب قرار می دهد. «خشکسالی و دروغ» نمایش پرمخاطب و تماشایی محمد یعقوبی که سال گذشته در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانهشر روی صحنه رفت، همراه با گالری تصویری این نمایش منتشر شد.

 

در این نمایش که «پیمان معادی، علی سرابی، باران کوثری و آیدا کیخایی» ایفای نقش دارند، زندگی یک خواهر و برادر و یک زوج به تصویر در آمده و مباحثی پیرامون «دروغ و خیانت» با چاشنی زندگی زناشویی و تفاوت مرد و زن روایت شده است. به نوعی پاسخ به موضوعات و مسائل به ظاهر فراگیر اما به شدت شخصی از جمله سوالاتی که در حین نمایش نیز مطرح می شود: «چرا مردها این‌قدر بی‌ملاحظه‌اند؟ چرا زن‌ها اینقدر سوال می‌کنند تا دروغ بشنوند؟ چرا زن‌ها اغراق می‌کنند؟ چرا مردها دوست ندارند خرید کنند؟ چرا زن‌ها اشتباه شوهرشان را فراموش نمی‌کنند؟ چرا زن‌ها دوست دارند همه جزئیات روا بدانند؟ و...» تماشای این نمایش انتقادی و اجتماعی که برای زوج های جوان مناسب است؛ در زمان اجرا با حاشیه هایی همچون توقیف و اجرای مجدد نیز همراه بود. کارگردان تلویزیونی این نمایش که در 106 دقیقه تدوین شده، مجتبی اسماعیل زاده است.

 

بنابراین گزارش چاپ دوم نمایشنامه «خشکسالی و دروغ» نیز از سوی انتشارات افراز روانه بازار نشر شده است. در بخشی از کتاب می خوانیم و از قول پیمان معادی می خوانیم: «اهورامزدا! این کشور را از دشمن، خشک‌سالی و دروغ دور بدار. این دعای داریوش اول ئه امید. روی یکی از کتیبه‌های تخت‌جمشید نوشته شده. من این دعا رو یه خورده دستکاری‌ش کردم که وصف‌الحال بشه. امروز یه مطلبی درباره‌ش نوشتم و گذاشتم‌ توی وب‌لاگ‌م. به نظر من داریوش اول اگه الان زندگی می‌کرد دیگه نباید می‌گفت دور بدار. اگه داریوش اول الان این‌جا باشه بگه دور بدار خود داریوش هم داره دروغ می‌گه. جمله‌ش دقیقن این ئه. اهورمزدا! به این سرزمین میایاد دشمن، خشک‌سالی و دروغ. ببین! گفته میایاد. یعنی این‌ها نبود و اون هم دعا می‌کرد هیچ‌وقت نباشه. ولی الان همه‌ی این‌ها هست امید. الان باید بگه اهوارامزدا! این کشور را از دشمن، خشک‌سالی و دروغ نجات بده.»

 

این کتاب با قیمت 4500 تومان و لوح فشرده نمایش نیز با قیمت 8هزار تومان منتشر شده است.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه کتاب و لوح فشرده می توانند با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060


 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 215198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    87 9
    چه كار خوبي
  • تاالللللللللل IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    58 6
    مطمئنن در فروش موفق هست . چوم حرف دل مردم کشورمان هست .
  • بدون نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    45 5
    اين تاتر شاهکاره. بويژه اسلوموشن​هايي که بعضي جاها بازيگرا داشتن...فوق العاده اس...هم خنده دار هم تلخ و هشدار دهنده.عاااااااااالي مرسي
  • امیر US ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    52 5
    این جوری مردم با تأتر بیشتر آشنا می شن
  • بدون نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    40 6
    به نظرم قیمت دی وی دی یه خورده گرونه!
  • m IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    34 3
    che khoob